Zamknięta ul. Fabryczna. Samochody jeżdżą objazdami. Korkuje się ul. Wolska, ale ma być lepiej

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Udostępnij:
„No i stoimy! Co oczywiście było do przewidzenia”, „Jest ciężko” - w ten sposób sytuację na ulicy Wolskiej komentują Czytelnicy. W sobotę ul. Wolska przejęła ruch z remontowanej ul. Fabrycznej. W poniedziałek na stanie w korku kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej tracili nawet 15 minut. Ruch ma usprawnić nowe oprogramowanie sygnalizacji świetlnej na placu Bychawskim.

Od soboty zamknięta dla ruchu jest ul. Fabryczna. Kierowcy korzystają z objazdów. Ten główny prowadzi przez ul. Wolską, pl. Bychawski i ul. Lubelskiego Lipca ’80. W godzinach szczytu sznur samochodów na Wolskiej ciągnie się od Drogi Męczenników Majdanka do skrzyżowania z ul. Kunickiego.

„No i stoimy! Co oczywiście było do przewidzenia. A pamiętajmy, że mamy pierwszy dzień ferii, więc i ruch jakby (powinien być) mniejszy. Poczekajmy jak wróci normalny ruch po feriach...” - skomentował Czytelnik naszej strony internetowej. „Ta ulica powinna być zamknięta lipiec-sierpień, a prace powinny być prowadzone na dwie zmiany. W lecie dzień długi a ruch zdecydowanie mniejszy” - przekonywał kolejny.

Ale są też inne głosy. „Raptem dwie zmiany stałem. To trudno nawet korkiem to nazwać” - napisał Lesiu. „Remont dawno był planowany. Na bank jest ciężko, ale przeżyjemy. Kiedyś ten most i fabryczną trzeba było zrobić” - skomentowała Daria.

Dostosują sygnalizację do ruchu
W poniedziałek na stanie w korku kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej tracili nawet 15 minut. We wtorek rano ten czas się skrócił do 5-7 minut. Ruch ma usprawnić nowe oprogramowanie sygnalizacji świetlnej na pl. Bychawskim. Wykonawca przekazał, że we wtorek będzie już posiadał właściwe, przewidziane projektem tymczasowej organizacji ruchu oprogramowanie sterujące pracą sygnalizacji świetlnej.

- Sygnalizacja będzie dostosowywać się do natężenia na poszczególnych wlotach skrzyżowania. Takie rozwiązanie powinno zmniejszyć niedogodności na trasie objazdu jakie wywołuje zamknięcie ul. Fabrycznej - informuje Karol Kieliszek z biura prasowego UM Lublin. Podobne rozwiązanie jest stosowane w prawie 70 punkach Lublina.

Czy sygnalizacja zadziała poprawnie? Kierowcy przekonają się we wtorek wieczorem lub w środę rano. Dodajmy, że to już drugie podejście wykonawcy do instalacji oprogramowania. Pierwszą próbę podjęto w sobotę. Bez sukcesu.

Ruch odbywa się znacznie lepiej
Kłopoty z przejazdem mają nie tylko kierowcy. Utrudnienia dotknęły też pasażerów komunikacji miejskiej. Pojazdy obsługujące linie nr 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159, 160 jeżdżą przez otwartą 1 Maja (odcinek od Wolskiej do ronda Lubelskiego Lipca’80). Przy czym chodzi tylko o kursy w stronę centrum. W przeciwnym kierunku autobusy i trolejbusy jeżdżą przez Lubelskiego Lipca ’80.

W poniedziałek maksymalne opóźnienia w kursowaniu komunikacji miejskiej zarówno w godzinach porannego jak i popołudniowego szczytu wynosiły do 15 minut przy przejeździe ul. Wolską.

- Należy zaznaczyć, że był to poniedziałek, gdzie ruch z zasady jest większy. Zatem sytuację oceniamy jako nie najgorszą. Dzisiaj z kolei ruch ul. Wolską odbywa się znacznie lepiej. Opóźnienia w kursowaniu komunikacji miejskiej wynoszą do 7 minut - mówi Justyna Goźdź, rzeczniczka ZTM.

Fabryczna ma być zamknięta do października, czyli do końca przebudowy ronda przy Gali. Dlaczego? Bo trzeba rozebrać i wybudować na nowo most na Czerniejówce.

Fabryczna w Lublinie już bez aut. Sprawdź, jak jeździ komuni...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 56

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Akurat
Też przez większość trasy wiozę powietrze wcześniej zajmowane przez dwoje dzieci, które po drodze trafiają do placówek opiekuńczo-wychowawczych...... Z moich obserwacji wynika, że większość rodziców wiozących powietrze tak ma.
.
A kiedy to pisowski rząd sprawuje władzę w Lublinie?
j
jak
glupi do sera mowi stare przysłowie, a przysłowia są madroscia narodu
D
Don Ald
choćby VATowską czy Amber Gold oraz OLT Express dla ktorej pracowal sam Jozef Bak syn Donalda T, na czym nieźle sie obłowili
a jak doPOwiemy - Orlen, KGHiM, Ciech, to wyjdzie h.j, d.pa i kamieni kupa
n
nie pij menelu
albo sie nie przyznawaj bo ujawniasz się że jesteś POKOmon i pileś albo z Kwachem albo z Bredzisławem albo za ich zdrowie
t
tak, wszyscy je widzimy
afera goni aferę, wieże, łapówki, posadki, SB, itd
B
Belzebub
jak dr. Marco na widok lucypera
j
jajo
tak,bo dziadostwo sie wozi starymi szmelami
e
edward
proponuję przesiąśc się na MPK będzie szybciej i wygodniej,
b
bo
Bo mnie stać,
bo wolę jechać sam jak z ludźmi, którzy nie potrafią zakryć ust kaszląc
bo miałem dość zimnych autobusów o 6 rano... z niby to włączonym ogrzewaniem.
bo szlag mnie trafiał jak musiałem biec na autobus bo ten lubił przyjechać czasem 5 minut wcześniej, a potem stać następnym minutę.
a
asd
Ciiii... w ratuszu myślą jeszcze jak to rozegrać aby było, że niby nie było innego wyjścia, a jednocześnie dlaczego wybrali droższego wykonawcę, który obiecywał, że nie zamknie... ale to cisza bo zaraz będzie, że jestem zawistnym Pisowcem...
N
Nie
Bo to całkowicie w porządku po rozpoczęciu prac zmieniać warunki umowy przez wykonawcę i aby ratusz nic z tym nie robił.
.
O i znowu kiedy kończą się argumenty, zaczyna się pusty łańcuszek :)
W
Werk
Darmowe Google Maps jest strasznie drogie więc Janusz będzie jechać po staremu i mu "z pakieta netu drogie kilobajty nie zejdą".

Rozumiem starszych kierowców nie ogarniajacych smartfonów i nawigacji, ale w tych korkach często młodzi stoją.

Można pojechać szybciej inna trasą, ale Januszowi i Grazynce szkoda paliwa na dodatkowe kilometry i nie patrzą, że o wiele szybciej dotrą do domu. Pomijam już, że stojąc w korku nawet oszczędny Yaris będzie palił 11-12 l/100 km więc oszczędność na paliwie dość problematyczna.
O
Olo
Ciiii, bo inni podlapia i już tak łatwo nie będzie ;)
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie