Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zima w Lublinie: Awaria wyświetlaczy na przystankach (ZDJĘCIA)

Małgorzata Szlachetka
Zima w Lublinie
Zima w Lublinie Małgorzata Genca
Nieaktualne informacje pokazywały w poniedziałek wyświetlacze na przystankach, bo lód pokrył anteny GPS montowane na autobusach, ale to nie jedyny problem.

Czytelnik poskarżył nam się, że w poniedziałek marzł na dworze, bo w czasie porannego szczytu na przystanek Jutrzenki 02 nie przyjechały aż trzy kolejne autobusy nr 9, a inne linie wyjeżdżające z Poręby były spóźnione.

- Na tym przystanku i następnych przez pół godziny czekało ponad dwadzieścia osób zmarzniętych i podenerwowanych. Dopiero po 7.23 wsiadło kilkanaście osób, a na następnych przystankach nie wszyscy dali radę wcisnąć się do środka - relacjonuje pan Piotr.

Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy, że w tym rejonie, o godzinie 6.46 awarię miał autobus przegubowy nr 57, który zablokował wyjazd z pętli.

- O godz. 7.20 autobus został odholowany. W związku z tym w rejonie pętli utknęła część autobusów linii nr: 9, 14, 28, 31, 42 i 57. Później kursowały z opóźnieniem w godzinach porannych - informuje Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie.

Zapraszamy do przesyłania waszych zimowych zdjęć Lublina. Na maila czekamy pod adresem [email protected]

Nie była to jedyna niespodzianka związana z zimowymi warunkami. W poniedziałek okazało się, że nieprawidłowo działają wyświetlacze komunikacji miejskiej na przystankach. Powód? Oblodzenie anten znajdujących się na dachach autobusów, które z tego powodu nie mogły przekazywać sygnału GPS do systemu. Problem dotyczył 100 autobusów i 13 trolejbusów.

W związku z tą sytuacją ZTM zaapelował, aby pasażerowie nie sugerowali się informacjami na wyświetlaczach miejskiej komunikacji, bo mogą one nie odpowiadać rzeczywistości. Podobnie może być z wyświetlaczami zamontowanymi w autobusach oraz systemem informacji głosowej w pojazdach.

- Oczywiście zakłócenia w działaniu systemu zgłosiliśmy również do wykonawcy, celem weryfikacji naszej diagnozy i sprawdzenia, czy być może jest inna przyczyna nieprawidłowego działania systemu. Do momentu rozwiązania problemu prosimy o korzystanie z papierowych rozkładów jazdy - informuje rzeczniczka Justyna Góźdź.

ZTM przypomniał też przewoźnikom o konieczności odśnieżania dachów i usuwania z nich warstw lodu.

Dzwonią do naszej redakcji także mieszkańcy skarżący się na oblodzone i zaśnieżone ulice oraz osiedlowe chodniki, taki sygnał mieliśmy w poniedziałek z ul. Strzeszewskiego. Czytelnik miał problem z wjechaniem samochodem pod górę. Współpraca AW.

Codziennie rano najświeższe informacje z Lubelszczyzny prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski