Zmiany w komunikacji na trasie Lublin - Świdnik. Zostaną połączone dwie linie

Daniel HarasimZaktualizowano 
Dobrze prosperuje linia nr 55. Tą trasą porusza się w skali miesiąca ok. 25 tys. osób
Szykuje się mała rewolucja w komunikacji miejskiej kursującej na trasie z Lublina do Świdnika. Prawdopodobnie zniknie jedna z linii.

Chodzi o autobusy jeżdżące na trasie nr 5 lub 35. Plan zakłada ich scalenie w jeden kurs. Powód? Bardzo małe zainteresowanie. Według badań ankietowych przeprowadzonych przez Zarząd Transportu Miejskiego, linią nr 5 średnio jeździ obecnie 8750 osób miesięcznie. Świdnicki Urząd Miasta dokłada do niej aż 47 tys. zł miesięcznie (wpływy ze sprzedanych biletów wynoszą ok. 6 tys. zł). Z kolei linię nr 35 wybiera zaledwie 3,2 tys. osób miesięcznie. Tutaj rentowność jest jeszcze niższa, bo miasto dokładać musi do niej 25 tys. zł, a wpływy z biletów wynoszą zaledwie 1,8 tys. złotych.

Dobrze prosperuje z kolei linia nr 55. Tą trasą porusza się w skali miesiąca ok. 25 tys. osób, co kosztuje urząd 38,5 tys. zł, przy wpływach 16,5 tys.

Oprócz połączenia linii nr 5 i 35, nowa trasa miałaby obejmować nieskomunikowane wcześniej rejony. - Zależy nam, żeby planowane rozwiązanie umożliwiło korzystanie z komunikacji miejskiej również osobom zamieszkałym przy ul. Okulickiego czy Niepodległości. Dodatkowo chcemy, żeby autobusy jeździły też na Adampol - mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza Świdnika.

Ponadto dołożone mają zostać dwa dodatkowe kursy dziennie dla linii nr 55.

Wideo

polecane: FLESZ: Nowe fotoradary. Będzie ich dwa razy więcej.

Materiał oryginalny: Zmiany w komunikacji na trasie Lublin - Świdnik. Zostaną połączone dwie linie - Kurier Lubelski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
55 najlepsze dla Świdnika

5 byłaby rentowniejsza, gdyby kończyła trasę przy Okopowej, wydłużając ją od al. Tysiąclecia przez 3 Maja, Kołłątaja i na końcowy Okopowa. 55 dlatego ma taką dużą popularność, gdyż jedzie do ścisłego centrum Lublina, niekiedy jednak wygoda podróży tą linią ze Świdnika pozostawia wiele do życzenia. Także gdyby 5 dojeżdżała bliżej centrum to byłoby inaczej, tym samym zapełniłaby lukę po dawnym "żółtku" 88, który jeździł m.in ul Lipową i al. Racławickimi. Mieszkańcy Świdnika chwalili sobie ponoć ''żółtka''. To był chyba ostatni taki prywaciarz. 55 co prawda trochę straciło na tym, że była przebudowa placu litewskiego i musi na stałe jeździć przez Kołłątaja, Zesłańców Sybiru a wracać Okopową, ten sam problem jednak spotkał 3,4,7 oraz 13 - te linie straciły bardzo strategiczny przystanek jakim był ''plac litewski'' znajdujący się nieopodal poczty polskiej na Krakowskim Przedmieściu. Teraz jest to odcinek zabetonowany unijnymi pieniędzmi - to był błąd. Autobusy 3,4,7,13,55 i nawet nocne powinny jako jedyne pozostać dopuszczone do poruszania się po placu litewskim. Ludzie nie narzekali, nawet sobie chwalili, że bezpośrednio z Placu litewskiego można gdzieś pojechać, to było tak jak powiedziałem bardzo strategiczne miejsce komunikacyjne. A wracając do linii 5, gdyby kończyła trasę na Okopowej to zaczynając trasę jechałaby przez Lipową do góry w kierunku Krakowskiego Przedmieścia i później 3 maja i dalej po staremu. No ale dobra pomysł scalenia 5 i 35 może być jak najbardziej ok, na pewno będzie to rentowniejsze niż obydwie linie z osobna.

zgłoś
K
Kami

Przy 25 tys pasażerów tylko 16.5 tyś zł zysku? Bilet wychodzi mniej niż złotówka...

zgłoś
f
feliniak

Pytanie zasadnicze: jak często jeżdżą obie linie? I jaką trasą? Dodatkowo, jeździ jeszcze linia 55. I zazwyczaj jest bardzo zatłoczona, ale jeździ częściej.

zgłoś
G
Gość

Na lotnisko ja by były kursy to pewnie by było większe zainteresowanie

zgłoś
M
Mieszkaniec Świdnika

Do 'hanna':

Twój apel jest trochę dziwny - mieszkam bowiem w mieście.

Nie Ty będziesz decydować o tym kto może a kto nie jeździć autobusem miejskim.

Jeżdżę 55, bo Ty lub inni Tobie podobni nienawistnicy krzyczeli, że moje auto generuje smog, brak miejsc parkingowych i korki w centrum. Zdecydujcie się proszę.

Gdyby linie Lublin - Świdnik były niepotrzebne, to by ich nie było. Nikt Ci nie każe jeździć do Świdnika, ale zapewniam, że jeździ tam wielu mieszkańców Lublina choćby tylko do pracy.

I na koniec apel: zacznij patrzeć dalej niż czubek własnego nosa.

zgłoś
h
hanna

Przeciętny mieszkaniec Lublina nie potrzebuje jeździć do Świdnika bo nic tam nie ma do załatwienia. Linie do Świdnika są mieszkańcom Lublina zupełnie nie potrzebne a zaoszczędzony w ten sposób tabor należy przenieść na linie słabiej obsadzone.

I na koniec apel: Mieszkańcu Świdnika chcesz jeździć autobusem miejskim - przeprowadź się do miasta.

zgłoś
K
Koziołek lubelski

To jest polityka latania na księżyc za robotą.

A może prościej byłoby ogarnąć robotę na 5 min. spaceru od domu - odpada koszt i czas dojazdu, przychodzi oszczędność i większa pewność, że pracownik będzie na czas mniej zmęczony - bardziej wydajny, skoro odpada wstawanie 2 godziny wcześniej np. na busa o 4:50 ? A co za tym idzie, społeczeństwo zdrowsze, silniejsze i szczęśliwe, bez zastanawiania się, czy szukać pracy w Australii (!) I ilu Ukraińców trzeba zatrudnić do jednej roboty (na czarno), bo 1/2 tylko zna dobrze alfabet łaciński :)

Zaczynamy wprowadzać ideologię, z którą walczą nasi ojcowie i dziadkowie oraz babcie. A porządek ten jest zbyt leniwy nawet na myślenie.

I nawet, gdy ktoś chce robić za grosze w "mądrym wyborze", ale obok domu, to i tak mogą go przerzucić na drugi koniec miasta za odezwanie się, że może dziewczyny przestałyby wybijać się z czytnika czasu pracy i zostawać jeszcze na "wolontariacie" ?

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3