- Powstały dwa warianty zagospodarowania Podzamcza - mówi Małgorzata Żukrowska, z-ca dyrektora Wydziału Planowania UM Lublin.
Każdy z wariantów zakłada "schowanie" al. Tysiąclecia w tunelu. Tunel miałby ok. 350 metrów, zaczynałby się na wysokości Zamku i kończył przed ul. Lubartowską. Z tunelu byłyby wjazdy na dwa podziemne parkingi: jeden miałby powstać pod pl. Zamkowym, a drugi pod terenami, gdzie stoi m.in. hala Nova.
- W tunelu byłyby też zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej. Pasażerowie windami wyjeżdżaliby na powierzchnię - tłumaczy Joanna Mużykowska z Wydziału Planowania UM Lublin.
Obie koncepcje mówią o zabudowie terenu Podzamcza. W pierwszej, od strony ul. Ruskiej dominowałaby zabudowa mieszkaniowa. Na parterach budynków mieściłyby się punkty usługowe. W miejscu obecnej hali Nova, targowiska i Bazaru mógłby powstać hipermarket.
Zniknie obecny dworzec autobusowy (docelowo ma się przenieść w rejon dworca PKP). W miejscu dworca powstałby przystanek przesiadkowy. Mieściłby się na terenach zajmowanych obecnie przez Transped.
- Druga koncepcja różni się tylko szczegółami - przekonuje Mużykowska. Zakłada m.in., że zamiast jednego hipermarketu powstaną dwie mniejsze galerie handlowe ze sklepami o powierzchni nie przekraczającymi 2 tys. mkw. z kolei na miejscu obecnego targowiska przy ul. Ruskiej miałaby stanąć hala targowa.
- Koncepcje przejdą teraz etap konsultacji społecznych. Chcemy, aby jesienią radni przyjęli uchwałę w sprawie planu zagospodarowania Podzamcza - zapowiedział Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?