ZTM Lublin chce kupić miniautobusy (ZDJĘCIA)

Maria Krzos
Iveco kapena 65C urby to propozycja Lider Trading materiały prasowe producentów
Niskopodłogowe, z co najmniej 40 miejscami dla pasażerów (z czego minimum 10 siedzących). Do zakupu takich właśnie autobusów przymierza się Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. W poniedziałek w ZTM zostały otwarte koperty z ofertami firm, które mogą takie autobusy do Lublina dostarczyć.

- Naszym celem jest zakup 20 autobusów w wersji mini, mamy na ten cel 12 mln 792 tys. zł - informuje Jakub Kozak, rzecznik prasowy lubelskiego ZTM. - Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy na ich dostawę, został unieważniony. Po otwarciu kopert z ofertami okazało się, że ceny zaproponowane przez firmy są zbyt wygórowane.

Tym razem żądania finansowe producentów są nieco niższe. Firma Lider Trading Sp. z o.o. za dostarczenie 20 auto-busów iveco kapena 65C urby zażądała 11 mln 436 tys. 48 zł. Kolejna oferta wpłynęła od konsorcjum firm Autosan SA i Auto-box Sp. z o.o. Ich cena to 13 mln 424 tys. 220 zł za 20 pojazdów autosan M09LE sancity.

Najdroższą ofertę złożyła firma Sor Poland Sp. z o.o. Za 20 autobusów sor BN 8,5 chce ona 14 mln 506 tys. 620 zł.

To właśnie cena ma być najważniejszym kryterium branym pod uwagę przez komisję przetargową podczas wyboru zwycięskiej oferty. Oprócz niej liczyć się będą również parametry techniczne pojazdów oraz koszty eksploatacji.

ZTM szacuje, że rozstrzygnięcie przetargu może nastąpić za ok. 3 tygodnie. Zarząd liczy, że jeśli wybrana zostanie firma, której oferta przewyższa wysokość kwoty, jaką ma od dyspozycji, różnicę pokryje budżet miasta.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Waldek

Kiedy wreszcie władza tego miasta zrozumie, że "autobusy" takie jak Kapena, to nie autobus a jedynie platforma mini ciężarówki Iveco na którą naciągnięto budę przypominającą szynobus. To ma wozić ludzi podobnie jak rzesza busów na trasach Lubelszczyzny, które są przerobionymi blaszakami do przewozu osób, mniej lub bardziej udanym wariancie wykończenia wnętrza. Dlaczego nie można kupić normalnego autobusu tzw krótkiej wersji z parą drzwi. Kasa i tyle a potem za remonty tego złomu pójdzie 2-3 razy tyle.

o
ona

a co z osobami niepełnosprawnymi na wózkach??? nie podoba mi się ten pomysł!

a
autosan

co widać po tych nowych autobusach. powyciągali szyby bo się tłukły!!! rozwiązanie warte przedszkolaka. a może by tak zmusić autosana by wstawił nietłukące się?

a
aab

Moim zdaniem ztm lublin powinien kupic normalne autobusy SOLARIS a nie jakies miniaturki autobusów
do czego te autobusiki są potrzebne zeby ludzie sie niemiesciły do autobusika to jest duże miasto a nie wiocha
I tak są już duże TŁOKI W AUTOBUSACH ze ruszyć się w autobusie nie można i do tego coraz mniej kursów
Najlepiej rozwalić ten ZTM Lublin.

M
Maciek

A mi się tęskni za Jelczami 120 MM i ZIU9 :)

P
Podpis.

Szajs i tandeta. Co warte są te pojazdy widać po tych kupionych ok 2003 roku. Ile z nich zostało i ile jeździ. Jak przyjdzie to badziewie, to ktoś za to powinien polecieć. Np. v-ce prezydent odpowiedzialny za sprawy KM lub np. Krawczyk, w końcu i tak bierze kase za nic.

P
Podpis.

Szajs i tandeta. Co warte są te pojazdy widać po tych kupionych ok 2003 roku. Ile z nich zostało i ile jeździ. Jak przyjdzie to badziewie, to ktoś za to powinien polecieć. Np. v-ce prezydent odpowiedzialny za sprawy KM lub np. Krawczyk, w końcu i tak bierze kase za nic.

m
mg

Już były prezes MPK, pan Miłosz, kiedyś kupił kapeny, w firmie nazywano je "zemsta Miłosza". Wszystkie bez wyjątku w okresie gwarancji po kilka razy były naprawiane, później też ciągle się psuły.

A
Arnold

Jeszcze czkawkkkkkkkę mamy od "Zemsty Miłosza" a to kolejna szansa na upamiętnienie swojego nazwiska.
To będzie się zwało "Zemsta Pudła"
Zapamiętajcie bo najbliższe kilkanaście lat wsiadając do minibusa będziecie słyszeć ---"Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła""Zemsta Pudła" i nie narzekać,bo był tani.....

a
asdf

mamy jedna sztuke u siebie w pracy i to co ten autous juz przeszedl to wola o pomste o nieba, to jest zalozona buda na rame od ciezarowki. standardem sa wyklejania sie szyb i skrzypeienie calego wozu, nei wspomne juz ze przy dwoch takich samych modelach standardem jest ze ida zupelnie inne czesci

G
Gość

Fatalnie zaprojektowane busiki - a oto wady: wysoki stopień oddzielający dwie części busa wewnątrz - przy tylnych drzwiach, bardzo niefortunnie umieszczony - wejście miało niby być niskopodłogowym, ale że przy nich przestrzeni co kot napłakał, trzeba, pokonując ten stopień - wejść dalej do środka, wysoko zadzierając nogi. Już parę razy widziałem potykających się o ten stopień i upadających, mniej sprawnych ludzi, a także spadających z niego podczas ruszania samochodu...
tragicznie wąskie przednie drzwi z bardzo wąskimi i stromymi stopniami - właściwie - stopieńkami...
praktycznie brak amortyzacji, odnoszę wrażenie, że resorami są jedynie opony - skacze na byle nierówności jezdni tak, że aż zęby dzwonią... a z tyłu - wręcz szaleje...
bardzo niesympatyczny busik, bywało, że, widząc jak nadjeżdża trochę bardziej napełniony - rezygnowałem z jazdy nim, wolałem albo poczekać na coś porządniejszego, albo decydowałem się na przesiadki (swego czasu jeździły na linii 16)
Nie wiem, jak tam Autosan, ale wygląda na o wiele lepiej przemyślany, jeśli chodzi o wnętrze...
szerokie, wygodne drzwi, niskopodłogowy przynajmniej od drzwi do drzwi, chyba silnik z tyłu, pod fotelami, ale - na oko - część niskopodłogowa o wiele większa, cały wygląda na nieco większy, więc wygodniejszy i - sporo ładniejszy...
poza tym Autosany już są, więc - myślę - że i serwis jakby już poduczony...
Ten na trzecim zdjęciu - nic o nim nie wiem, więc nie oceniam. Wolałbym jednak Autosany. Po tych dużych, które już jeżdżą - oceniam, że nie są takie złe, jak je opisują malkontenci. Przyznam, nawet je wolę, jak solarisy - są nieco wygodniej rozplanowane w środku, mają trochę więcej przestrzeni...
no, owszem, troszkę bardziej siermiężnie wykonane, w porównaniu zwłaszcza z Mercedesami - ale Mercedesy też aż tak super wykonane - nie są. No cóż, to kwestia ceny...

O
Olo.

A w d... ma taki przetarg.

b
byk-LBN

dlamnie ten czerwony jest super:)

k
knbvkjn

ZDECYDOWANIE AUTOSAN, polski produkt i z klasa, wszystkie inne raczej dla prywatnych przewoznikow na trasie Lublin-Swidnik :-)

.

Pomimo iż wszystko tu jest tragedią, to chyba najlepszy byłby wybór autosana.

Dodaj ogłoszenie