- Wykonawca dostarczy 18-metrowe, przegubowe pojazdy marki Trollino 18M, które będą niskopodłogowe, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej, wyposażone w monitoring i automaty do sprzedaży biletów - wylicza Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM.
Trolejbusy będą wyposażone w dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów. - Na takim napędzie pojazd będzie mógł przejechać maksymalnie 5 kilometrów trasą nie wyposażoną w trakcję trolejbusową. Rozwiązanie to pozwoli na kierowanie trolejbusów na objazd odcinkami, gdzie nie ma trakcji oraz na zastępowanie linii autobusowych przejeżdżających przez centrum miasta - mówi Góźdź.
ZTM za dostawę trolejbusów zapłaci 25 062 480 zł. Solaris nie był jedyną firmą, która walczyła o kontrakt. Drugą ofertę złożyło konsorcjum firm URSUS S.A. i "Bogdan Motors", opiewała ona na kwotę 30 700 800 zł.
- Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest we wrześniu. Wcześniej dokumentacja przetargowa trafi na kontrolę do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jest to standardowa procedura przy kontraktach o dużej wartości - tłumaczy Góźdź.
Pierwsza transza licząca sześć trolejbusów ma być dostarczona do końca kwietnia 2014 r., a druga do końca września przyszłego roku.
Lublin w swej historii miał trzy przegubowe trolejbusy. W latach 90. po ulicach miasta jeździły ikarusy skonstruowane na bazie używanych autobusów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?