ZTM Lublin: Od dziś droższe bilety i mandaty. Są zmiany w siatce połączeń

Małgorzata Szlachetka
Czytelniczka Kuriera skarży się na przepełniony autobus nr 20 i korektę jego trasy od dnia 1 marca.
Czytelniczka Kuriera skarży się na przepełniony autobus nr 20 i korektę jego trasy od dnia 1 marca. Anna Kurkiewicz
30-minutowy normalny kosztuje teraz 3,20 zł, wcześniej 2,80. Inaczej pojadą autobusy: 10, 14, 16. Tymczasem wątpliwości pasażerów budzą korekty, które ZTM Lublin planuje od dnia 1 marca.

Podwyżka cen biletów komunikacji miejskiej pozwoli na dodatkowe wozokilometry - przekonuje ZTM.

Najpopularniejszy bilet 30-minutowy normalny, ważny na całej trasie przejazdu, zdrożał z 2,80 zł do 3,20 zł, a ulgowy ze 1,40 zł do 1,60 zł. Likwidacji ulegają droższe bilety nocne w autobusach linii N1, N2 i N3 - od dziś kasujemy te same bilety, co w ciągu dnia.

Nowością są bilety 60-minutowe, dwugodzinne, 12-godzinne oraz 120-godzinne. Zniknęły za to bilety 90-minutowe, 6-godzinne, 24-godzinne i 72-godzinne.

Drożej ma kosztować jazda na gapę: 160 i 128 zł, wcześniej 140 i 112 zł. Jeśli zapłacimy w ciągu 7 dni, mandat wyniesie odpowiednio 112 oraz 89,60 zł.

Nieskasowane bilety papierowe o starych nominałach można wymienić na aktualne w punktach sprzedaży biletów ZTM (al. Kraśnicka 25 i Zielona 5). Bilety elektroniczne będą przekodowane. Pasażerowie mogą to zrobić w ciągu trzech miesięcy, licząc od 1 lutego.

Od dziś w godzinach szczytu w dzień powszedni częściej będzie kursować linia trolejbusowa nr 159, co 7-8 minut. Trasa linii nr 14 została wydłużona do Węglinka, autobus nie będzie już zajeżdżać na przystanek os. Poręba. Nowy odcinek trasy „14” wygląda tak: (...) Jana Pawła II - al. Kraśnicka - Węglinek (powrót: Gęsia - Jana Pawła II). W przypadku linii nr 10 zmienia się przystanek końcowy, z Węglinek 02 na Węglinek centrum handlowe 02, przy Gęsiej.

Istotną zmianą jest wydłużenie trasy autobusu nr 16 ulicami Strzembosza, Cynamonową oraz Dożynkową do pętli Rudnik. Jest to odpowiedź na potrzeby dzielnicy Ponikwoda.

Przepełniona „20”

Więcej zmian czeka pasażerów miejskiej komunikacji za miesiąc.

Np. korekta trasy linii nr 20: od 1 marca z „dwudziestki” mają być wyodrębnione dwie linie. Ta o numerze 20 będzie kursowała z Jastkowa do Dworca Głównego PKP, a nowa linia nr 30 na trasie Kruczkowskiego - Budowlana - Zemborzycka - Kunickiego - plac Bychawski - al. Piłsudskiego - Lipowa - Al. Racławickie - al. Warszawska -Zbożowa.

Czytelniczka Kuriera skarży się tymczasem, że już teraz autobusy na linii nr 20 są przepełnione. „(...)odkąd trasa została przedłużona do Jastkowa, warunki jazdy uległy znacznemu pogorszeniu. Liczba pasażerów znacząco się zwiększyła, autobusy jeżdżą małe (np. kurs z godz. 6.36 z Jastkowa), przez co już na Dębówce jest okropny tłok” - alarmuje Czytelniczka. I dodaje, że po zmianie trasy „20” od 1 marca część pasażerów będzie skazana na przesiadki. „Mieszkańcy Głównej, Kmiecej, Deszczowej, Dębówki, Jastkowa i al. Warszawskiej za skrzyżowaniem ze Zbożową, żeby dojechać na Kunickiego, Zemborzycką, Kruczkowskiego czy Budowlaną będą musieli się przesiadać” - precyzuje Czytelniczka.

Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada na to, że „niestety, liczba pojazdów o zwiększonej pojemności jest ograniczona”. - W związku z likwidacją linii nr 150, od marca nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 20 w dzień świąteczny w godzinach popołudniowych, do 30 minut - dodaje Justyna Góźdź z ZTM.

Wideo

Komentarze 99

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MichaŁ

Czas przerzucić się na rower, taniej i zdrowiej a nawet szybciej, oczywiście jeśli pogoda sprzyja

L
LBN

Otóż po wycofaniu 28 z Poręby, nie będzie żadnego połączenia z Felinem stąd, tak więc wymyśliłem nowe połączenie trolejbusowe 164: OS.PORĘBA -Granitowa -Jana Pawła II -Krochmalna -Gazowa -Pl. Dworcowy -Stadionowa -Lubelskiego Lipca 80 -Wolska -Droga Męczenników Majdanka -Doświadczalna -FELIN .Od Krochmalnej trolejbus ten jedzie taką trasą jak obecna 28 i tak samo powraca, tylko że zelektryfikowaną( pod trakcją) trasą, i nie odbije w Nadbystrzycką, a pojedzie prościutko na Porębę. A linię 13 zostawić w spokoju, po co ją nadwyrężać, zakończy bieg przy dworcu PKP. Nie lepsze takie rozwiązanie, przecież inwestuje się w trolejbusy, a postulat spełniony -szybkie połączenie Czubów z Dworcem PKP, a nawet Felinem!.

z
za plusy

jeśli juz to 23 km, czyli bus powinien kosztować 2. 30 a ile bilet najlepeij 10 groszy, zeby po miesiacu splajtowac.

O
OryGinał

Przyjmij do swojej tożsamościowej złodziejskiej świadomości, że informacje o poziome zadłużenia miasta publikowane są w BIP, a nie KRS, do którego nie wiesz nawet jak dojechać.

W KRS możesz znaleźć koszmarne zadłużenie spółek, którego nie wlicza się do zadłużenia dominującego udziałowcy lub akcjonariusza w postaci naszego miasta.

Mało, że jesteś złodziejem cudzych sieciowych tożsamości, to na dodatek próbujesz udawać prostaka, którym wszak jesteś nie tylko tu na forum.

M
Mieszkanka

A może by tak w końcu nocny na Al. Spółdzielczości Pracy? wszędzie są tylko tu gdzie trzeba to nie ma. A jest centrum handlowe, kino siłownia czynna całą dobę. Czemu nikt się tym nie zainteresuje?

C
Cham z MPK

Przecież z czegoś trzeba spłacać kredyty zaciągnięte na zakup nowego taboru dla komunikacji publicznej

P
Piotrek

Do Łęcznej bus kosztuje 3 zł jest 30 km, a mpk 3,2zł, według mnie trochę to dziwne.

m
miejski

i zmienić rzecz jasna charakter linii ze ''szczytowej'' na całodzienną uzupełniającą z częstotliwością co 30 min( na jakiś czas).

m
miejski

a może by tak tę linię przenumerować na 163 i zmienić trasę: ABRAMOWICE -Abramowicka -Kunickiego -Zemborzycka -Diamentowa -Krochmalna -Jana Pawła II -Armii Krajowej -Bohaterów Monte Cassino -Zana -ZANA ZUS. Dzięki temu nowa trakcja wykorzystana, szybkie połączenie Czubów, Rur z Dziesiątą/Abramowicami, i wszyscy zadowoleni

M
M

Ja mimo kilku błędów popełnionych przez ZTM ( np. za długa trasa linii nr 3) to i tak jestem zadowolony z jakości usług. Łatwo można zauważy ile zmian zaszło w ostatnich latach jeśli chodzi o ZTM.

B
BudŻet

Jeżeli nie wiesz, że w XXI wieku kierunki rozwoju wyznaczają peryferie, a nie centrum i metropolie, to ciesz się dalej z braku podwyżki cen biletów na kursy w porze, w której większość śpi i regeneruje swoje siły do pracy w dzień.

Ty tak poważnie uważasz, że obniżka cen biletów za jazdę w porze, która w każdych warunkach jest obarczona wyższymi o minimum 20% kosztami pracy jest czymś godnym pochwały i normalnym?

B
BusinessOwner

Przy tak katastrofalnym zadłużeniu miasta (KRS krzyczy!) muszą sie pojawić podwyżki czego się da. A tu jeszcze szykują się jakieś inwestycje!

B
BudŻet

Co prawda wyrażałem tylko swoją opinię nie oczekując na doping czy poparcie, bo aż nadto cenię sobie niezależność.

B
BudŻet

Na co byś zrzucał niezależność innych gdyby na świecie nie było partii politycznych?

Spróbuj nie inwigilować innych i zająć się sobą, to wtedy może dostrzeżesz rzeczy tak oczywiste jak to, że można być politycznie niezrzeszonym i niezależnym w wyrażanych opiniach.

Co do reszty, to spuszczę kurtynę milczenia, bo znam takich, którzy wierzyli, że jest fantastycznie nawet wtedy, gdy gen. Jaruzelski ogłosił niewypłacalność socjalistycznej Polski.

Ba, są tacy, którzy po dziś dzień wierzą, że gdyby nie "polityczna ekstrema", to nadal żylibyśmy dostatnio jako PRL...

B
BudŻet

Piszesz pewnie na bazie własnego przykładu, zapominając, że nie wszyscy mają prezesów.

Co do minusów, to musiałbym również być tobą żeby przejmować się opiniami innych, które bardzo często są przejawami zwykłej ignorancji.

Dodaj ogłoszenie