Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin: Problem z biletami kupionymi online

Artur Jurkowski
Zanim bilet stanie się ważny, trzeba go aktywować np. w biletomacie. Problem w tym, że nie dało się tego zrobić
Zanim bilet stanie się ważny, trzeba go aktywować np. w biletomacie. Problem w tym, że nie dało się tego zrobić archiwum
Wpadka Zarządu Transportu Miejskiego z systemem sprzedaży przez internet biletów na przejazdy komunikacją miejską. Pasażerowie, którzy nabyli przejazdówki w ten sposób, nie mogą z nich korzystać. Dlaczego? Bo zanim bilet stanie się ważny, trzeba go aktywować np. w biletomacie. Problem w tym, że nie da się tego zrobić.

- Podobno miało być łatwiej i sprawniej, a wyszło jak zwykle, fatalnie - poinformowała nas pani Anna Mróz (nazwisko zmienione).

Trzy tygodnie temu ZTM szumnie ogłosił nową usługę. Chodziło o możliwość kupowania biletów okresowych przez internet. Miało to ułatwić życie pasażerom. Przejazdówki można kupić nie wychodząc z domów. Przed skorzystaniem z niej bilet trzeba aktywować. Miało to odbywać się bez problemu w biletomatach lub wybranych punktach sprzedaży doładowań do karty biletu elektronicznego. Bez tej czynności czytniki kontrolerów nie pokażą, że kupiliśmy bilety. Takich punktów aktywacji jest łącznie 44.

- Próbowałam to zrobić. Najpierw poszłam do biletomatu ustawionego przy Ogrodzie Saskim - automat nie mógł połączyć się z serwerem. Kilkakrotna próba kończyła się tym samym komunikatem - relacjonowała swoje perypetie pani Anna.

Fiaskiem zakończyły się też dwie kolejne próby: w kiosku oraz biletomcie przy Lipowej. - Co będzie, jeśli natknę się na kontrolerów? Nie mam zamiaru wstydzić się nie z własnej winy, kiedy przy znanych mi z widzenia osobach, jadących codziennie tym samym autobusem, będę spisywana, ponieważ na mojej karcie brakuje biletu, który przecież już opłaciłam i próbowałam zakodować? - pytała zdenerwowana pani Anna.

ZTM po wyjaśnienia odsyła do Mennicy Polskiej. - To ona obsługuje sklep internetowy. Jest nam przykro z powodu tej sytuacji. Skontaktowaliśmy się z panią i zaprosiliśmy ją do naszego biura obsługi klienta przy al. Kraśnickiej, aby aktywować bilet w trybie reklamacji - tłumaczyła Justyna Góźdź z ZTM.

Od 24 kwietnia przez internet zostały sprzedane 22 bilety. - W dwóch przypadkach był problem z aktywacją - przyznała Góźdź.

- Bardzo przepraszamy. Rzeczywiście, w dniu, kiedy pani Anna próbowała aktywować bilet, był chwilowy problem, z tymi dwoma biletomatami. Sprawdzamy obecnie cały system w Lublinie. Nic nie wskazuje, aby były jakieś problemy - mówił Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy Mennicy Polskiej.

To kolejna "wpadka" ze sprzedażą biletu przez internet. Zaraz po uruchomieniu usługi okazało się, że twórcy pomylili cennik. Bilety były oferowane w cenach niższych niż faktycznie obowiązują. ZTM zorientował się w pomyłce po kilku godzinach i zaktualizował stawki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski