ZTM Lublin: Trwa odbiór trolejbusów Ursus-Bogdan (ZDJĘCIA)

Małgorzata Szlachetka
ZTM Lublin chce, aby na ulice wyjechały w tym miesiącu Małgorzata Genca
Do zajezdni przy al. Kraśnickiej przyjechały w poniedziałek pierwsze dwa trolejbusy wyprodukowane przez Ursus i ukraińską spółkę Bogdan Motors. Trolejbusy były składane w lubelskich halach Ursusa.

- Ursus poprosił nas, aby odbiór ze względów logistycznych odbywał się u nich, przy ul. Frazerów - tak jeszcze w ubiegłym tygodniu mówił Grzegorz Malec, prezes Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Odbiór cały czas trwa, ale od poniedziałku dwa z pięciu trolejbusów, które pozytywnie przeszły część procedur, są w zajezdni przy al. Kraśnickiej. Trolejbusy zostały pomalowane w barwy miejskie, więc dla laika będą trudne do odróżnienia od reszty najnowszego taboru. W środku są biletomaty i tapicerka z motywem logo Lublina.

Komisja odbioru ZTM sprawdza dokumentację pojazdów, trolejbusy są też na próbę podłączane do trakcji. Kolejnym etapem będzie odbiór techniczny.

- Szczegółowo będzie sprawdzana zgodność dostarczonych pojazdów z wymogami specyfikacji przetargowej oraz złożoną ofertą, jak również wykonane zostaną jazdy próbne przy użyciu dodatkowego napędu - precyzuje Justyna Góźdź, rzeczniczka prasowa ZTM w Lublinie. I dodaje: - Ustalenia komisji z przeprowadzonych odbiorów będą podstawą do podjęcia dalszych kroków, czyli w przypadku wystąpienia ewentualnych braków czy nieprawidłowości wykonawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia lub usunięcia. Chcemy, żeby nowe pojazdy woziły pasażerów jeszcze w listopadzie.

Przypomnijmy, że te trolejbusy są wyposażone w dodatkowy napęd, dzięki któremu będą mogły pokonywać część trasy tak jak autobusy, po odłączeniu pojazdu od trakcji. Pałąki trolejbusu kierowca zdejmie bez wychodzenia ze swojej kabiny. W poniedziałek za sterami nowego ursusa siadł Marian Harmasz, kierowca MPK z 27-letnim stażem. - Pulpit jest inny niż w nowych solarisach. Czy trolejbus się sprawdza, okaże się tak naprawdę "w praniu" - śmieje się pan Marian.

Konsorcjum Ursus SA oraz ukraińskiej firmy Bogdan Motors dostarczy do Lublina w sumie 38 trolejbusów. Najważniejszym kryterium w przetargu była cena.

Codziennie rano najświeższe informacje z Lubelszczyzny prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 28

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
a.d.b

a jeszcze w szczególności teraz, gdy są remonty wielu ulic

K
Krzysztof

Lublin to nie tylko śródmiejskie ulice. Tam na pewno nie ma miejsca na torowiska. Ale spójrz szerzej np. Od Motycza po os. Borek, od Świdnika po Sławin albo z Elizówki do Głuska. Taka perspektywa to już jakaś wizja rozwoju tej aglomeracji. W śródmieściu wystarczą trolejbusy. Pozdr.

b
borys

To nie sztuka krzyknąć „tramwaje dla Lublina”. Nie sztuką jest też wydać kilkadziesiąt milionów na infrastrukturę tramwajową - tylko ja się pytam po co? Po to tylko żeby ją mieć?! Żeby poczuć się wielkim mieszczaninem??? Bez sensu. Na takich ulicach jak al. Kraśnicka, al. Warszawska, Al. Racławickie, Kunickiego, Sp. Pracy - czyli na tych ulicach gdzie ruch jest bardzo duży i często tworzą się korki, jest zbyt ciasno żeby wcisnąć tam jeszcze torowisko tramwajowe. A budować tory wzdłuż szerokich arterii takich jak Witosa czy Jana Pawła to po prostu bezsens bo ruch odbywa się tam stosunkowo płynnie. Ewentualnie wystarczą bus pasy.

m
mkfk

A kiedy trolejbusy na Spółdzielczości Pracy???

l
lub

Panie Wolaku z Lublina od razu widać, że nie kupował Pan nigdy żadnej nowej rzeczy w sklepie. Bo gdyby tak było to wiedział by Pan, że obecnie zakup nowego urządzenia nie gwarantuje jego 100 % sprawności. Proponuje Panu pójść do np. dużego marketu z elektroniką i przyjrzeć się jak duża jest kolejka do działu reklamacji.

B
Bleee!

Oraz busiarska.

H
HA , HA

HA, HA , WARFAMA TO MA WTYCZKI - TYLKO PODZIWIAĆ , NAWET PIECHOCIŃSKI JEST NA SKINIENIE PALCEM. DLACZEGO???? POMYŚLMY HA HA HA. TAK NAPRAWDĘ TO NIE JEST ŚMIESZNE!

P
Polak z Lublina

"Ustalenia komisji z przeprowadzonych odbiorów będą podstawą do podjęcia dalszych kroków, czyli w przypadku wystąpienia ewentualnych braków czy nieprawidłowości wykonawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia lub usunięcia."

Produkt nowy nie może mieć braków w dzisiejszym świecie , o jakich więc brakach mowa?

My podatnicy mamy płacić za odbiór techniczny jakiegoś badziewia? To powinna być tylko formalność , a jeśli są niedoróbki to tak jak Tiger - do lamusa!

K
Krzysztof

Tramwaje dla Lublina. Chyba nie ma zakazu, żeby na wschód od Wisły były tramwaje!? Plany istniały chyba od przedwojnia, a teraz Lublin -największa aglomeracja bez tramwajów - nie wykorzystuje 70mln euro na transport, bo nie wiedzą gdzie tu jeszcze druty powiesić! Planiści więcej odwagi, 85% dotacji to naprawdę dużo!
Takiej szansy może już długo nie być!

l
lublinianin

do pracy nierobie!!! a nie tylko czatujesz i liczysz plusy i odpowiedzi użytkowników!! społeczniaku!

m
mckenzie

... klikają na czerwoną łapkę przy tym linku, który jest zwykłą odpowiedzią na pytanie? ja przynajmniej się dowiedziałem jak to się odbywa. Życzę miłego dnia hejtującym WSZYSTKO

L
Lubelski

Bzdziesiów zbombardować, żeby kamień na kamieniu nie pozostał! Niech zostanie tylko Wielki Pomnik.

r
rysio

może za sto lat

z
zambrowiak

co kogo to obchodzi!! jakbyś miał złożyć to podanie to byś złożył a nie sie tutaj żalił! co nas to obchodzi człowieku! p**lisz bzdury jak jakiś emeryt! wkoło to samo!

j
jan88

a ja jestem ciekaw czy nie można by było (zamiast ty słupów) wmontować w jezdnię ładowarki indukcyjnej (coś na wzór 3 szyny w metrze ). Oczywiście rozumiem , że to likwiduje pałąki,linki etc. a wprowadza baterie ładowane w ten sposób. Pod górkę biegłaby na całym odcinku ta "szyna" ładująca (ona byłaby wtopiona w asfalt więc nie byłoby żadnej wypukłości). A na normalnych odcinkach co 25 metrów. Na wszystkich skrzyżowaniach punkty ładujące -żeby baterię podładować. Na pętlach miejsca dokujące (koszt porównywalny z instalowaniem tych słupów).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3