ZTM Lublin: Więcej kursów na Czuby i Węglin. Ale nie każdy dostanie, co chciał

Małgorzata Szlachetka
Podobnie jak wcześniej została zelektryfikowana linia 159 (dawny numer 9), od lutego linia nr 28 po zmianie taboru zmieni numer na trolejbusowy: z 28 na 161
Podobnie jak wcześniej została zelektryfikowana linia 159 (dawny numer 9), od lutego linia nr 28 po zmianie taboru zmieni numer na trolejbusowy: z 28 na 161 Anna Kurkiewicz
W lutym ZTM Lublin wprowadzi w życie drugi etap rewolucji w rozkładach miejskiej komunikacji. Trwają negocjacje nad kształtem siatki połączeń, wiemy, co udało się przeforsować radom dzielnic

Wiele propozycji rad dzielnic dotyczyło uruchomienia całkowicie nowych linii, które połączą kilka, czasami oddalonych od siebie, dzielnic. Niektóre były zgłaszane od lat. Inne wymusiło rozrastanie się nowych osiedli, na przykład w rejonie nowego odcinka ulicy Jana Pawła II.

Nowe linie autobusowe
Jedną z nowości będzie, kursująca co 30 minut, linia nr 38. Ma jeździć na trasie Węglin - al. Kraśnicka - Bohaterów Monte Cassino - Armii Krajowej - Jana Pawła II - Diamentowa - Romera - Nałkowskich - Żeglarska - Zemborzycka - Kruczkowskiego.

- Ta propozycja była dwukrotnie zgłaszana do budżetu obywatelskiego. Odpowiadamy na wnioski Czubów, Wrotkowa oraz dzielnicy Dziesiąta - wyjaśnia Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Na wniosek dzielnicy Węglin Południowy autobus numer 14 będzie dojeżdżał do ulicy Gęsiej, a nie kończył kurs przy ulicy Granitowej.

Mieszkańcy Czubów doczekają się też nowego połączenia z dworcem PKP, o które dopominają się od lat.

ZTM Lublin utworzy też połączenie ul. Nowy Świat z centrum miasta i dzielnicą Czuby - to odpowiedź na potrzeby dzielnicy Dziesiąta.

Ponikwoda będzie się cieszyć z wydłużenia trasy linii nr 16. Ten autobus będzie kursował do pętli Rudnik ulicami Strzembosza, Cynamonową i Dożynkową. Ukłonem w stronę mieszkańców Ponikwody z rejonu Strzembosza, Strzeszewskiego i ulicy Dożynkowej ma być też nowe połączenie z Czechowem, żeby uczniowie mieli dogodniejszy dojazd do tamtejszych szkół.

Trolejbusy w roli głównej
Generalnie, zmiany od lutego będą dotyczyć jednak przede wszystkim linii trolejbusowych. Głównie w kontekście włączenia do sieci nowych odcinków trakcji, wybudowanych dzięki unijnym dotacjom. Jak to wygląda w szczegółach?

Jadąca z Abramowickiej linia nr 152, która obecnie kończy kurs na Zana, pojedzie na Czuby. Nowy odcinek trasy tego trolejbusu będzie następujący: - Nadbystrzycka - Zana - Filaretów - Jana Pawła II - os. Poręba. Zmodyfikowana zostanie także trasa linii nr 154. Pojazdy tej linii pojadą: … - Głęboką - Filaretów - Zana - Bohaterów Monte Cassino - Armii Krajowej - Orkana - al. Kraśnicką na Węglin.

- Linie nr 151 i 159 (dawna „9” - dop. red.) zostaną wprowadzone do grupy priorytetowych, kursujących częściej, bo co 7-8 minut - informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. - To odpowiedź na wnioski dzielnic Dziesiąta, Tatary i Czuby - dodaje.

Czuby dostaną też nowe połączenie z Kalinowszczyzną: linię trolejbusową nr 157.

Tak jak to było wcześniej z autobusem nr 9, do elektryfikacji przewidziana jest linia nr 28. Po zamianie taboru autobusowego linia zmieni także numer na trolejbusowy: z 28 na 161. Ale to nie wszystko, bo pasażerowie będą się też musieli przyzwyczaić do nowej trasy dawnej „dwudziestki ósemki”. Jej nowy przebieg od lutego będzie wyglądał tak: Węglin - al. Kraśnicka - Bohaterów Monte Cassino - Zana - Nadbystrzycka- Krochmalna - pl. Dworcowy - Lubelskiego Lipca ‘80 - pl. Bychawski -Wolska - Droga Męczenników Majdanka - Felin.

Tego nie uda się zrobić
- Zostaliśmy całkowicie pominięci dotychczas w budowie nowej trakcji trolejbusowej, a będziemy ponosić koszty podwyżki cen biletów, która ma finansować nowe linie - komentuje Andrzej Filipowicz, przewodniczący rady dzielnicy Czechów Południowy i dodaje. - 4 grudnia, w czasie spotkania w siedzibie ZTM, usłyszeliśmy, że wprowadzenie trakcji trolejbusowej na Czechów jest przewidywane w latach 2016 - 2022, jednak nie ma w tym zakresie żadnych projektów ani szczegółowych ustaleń - relacjonuje Andrzej Filipowicz.

Mieszkańcy Czechowa Południowego dopominali się też o uruchomienie nowej linii trolejbusowej łączącej ich dziel-nicę z Czubami. Miała to być szybka linia, która w centrum nie utknie w korkach. Dziś już wiadomo, że mimo wcześniejszych zapowiedzi takiej linii na razie nie będzie.

- Uruchomienie takiego połączenia przy obecnym układzie drogowym straciłoby swoją podstawową funkcję i największy atut, czyli szybki przejazd - tłumaczyła na łamach Kuriera Justyna Góźdź.

Pieniądze na dodatkowe tak zwane wozokilometry ZTM będzie miał z budżetu miasta i wchodzącej od lutego podwyżki cen biletów. Ostateczny rozkład ma być przedstawiony w pierwszej połowie stycznia.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bbii

Mogliby oddać 10 spod Bricomana, a nie trzeba lecieć z osiedla aż pod tesco! Nie ma żadnego połączenia na pks.

T
Tatuś

Synku do tego musi dopłacić wójt gminy, w tym przypadku niedzwica:) do niego leć z pomysłami.

n
nanax

bo na Czechowie nic sie nie zmieniło a Czuby się bardzo rozrosły i mnóstwo ludzi stamtąd jeździ?

m
mieszkaniec ruty(czuby)

co z przedłużeniem linii 158 na Czuby(Armii Krajowej), brak połączenia z oś. Felin, bo przecież 153 jeździ w pole(Grygowej)

d
daruj sobie

wszystko na widok kosztem ruty, łegów i inncyh osiedli. daj spokój. tam jest kupa linii.

K
Kazimiera

Na luty w okolice owej zwrotnicy zapowiedziała się ekipa programu "Absurdy drogowe"z Tvn Turbo.Myślę że do tego czasu nikt tego nie zepsuje i nie przyjadą na darmo.

M
Mika

a co z komunikacją łączącą osiedle Botanik z dworcem PKP.
Urzędnicy zapomnieli?
Przecież tu mieszka już dużo ludzi, ale widocznie nie mam nikogo z ZTM, bo wtedy by linia szybko powstała.
Powinna to być linia z ul.Sławinkowskiej przez LSM lub Czuby na Dworzec Główny.
Można by też zmodyfikować trasę linii "7" tak by przejeżdżała przez pl.Dworcowy lub ul.Kunickiego.
Może urzędnicy z ZTM się wysilą i trochę pomyślą nad tym problemem.

m
moneymaker

którzy dojedzaja do szpitala na al krasnickiej. na pewno uciesza sie z towjej idiotycznej propozycji

j
ja

a byłes kideys na tej petli gdzie niby ma tam sie zmiescic jeszcze jeden autobus?

G
Gość

Ogłaszam uroczyście, że po wprowadzeniu nowej linii 157 będzie OGROMNE ZAMIESZANIE na ul. Mełgiewskiej przed skrzyżowaniem z ul. Gospodarczą w kierunku Kaliny za sprawą genialnie umieszczonej zwrotnicy.
Było dostatecznie dużo czasu żeby poprawić ten wiszący bubel. Nie jest jeszcze za późno ale czasu jest coraz mniej.
Przypomnę się wam w lutym gdy kierowcy będą kląć na blokujące ruch trolejbusy.

H
Hdjd

Może dlatego, że mpk nie tworzy linii, a ZTM. To dlatego nie ma nocnych linii mpk

Q
Queen

Ale od kiedy jadąc jednym pojazdem trzeba kasować dwa bilety???? P.S. Miesięczne opłacają się już przy dwóch przejazdach dziennie

s
sęp

Przecież można linię 8 wydłużyć tak, żeby z okopowej odbijała w lipową, potem racławickimi do al. warszawskiej i kończyła trasę na Zbożowej. wtedy bardziej zyska na popularności, tymbardziej że ten autobus zabierając ludzi z Zemborzyc i tamtych okolic niekiedy pęka w szwach , dzięki wydłużeniu tej linii na zbożową po wyżej opisanej trasie , można byłoby zastosować tabor przegubowy lub częstotliwość linii co 20 min, i to było by adekwatne i rozsądne wykorzystanie taboru przegubowego, czyli na pewno powietrza by nie woził, a ludzi i to dużo ludzi!

c
czesia

Spróbuj się przejść o kulach na odcinku ZUS (przystanek na przeciw 4 komisariatu) do Leclerca albo na ul. Pana Tadeusza. Wtedy może zrozumiesz, że nie dla każdego jest to przyjemny spacerek.

t
tenktórywie

a jakby tak trolejbusową 150 zmodyfikować następująco: WĘGLIN-Al. Kraśnicka- Al. Racławickie -Lipowa -Narutowicza -Nadbystrzycka -Krochmalna -Gazowa -Plac Dworcowy -DWORZEC GŁÓWNY PKP ? Przecież i tak wszystkie prawie trolejbusy jeżdżą al. Piłsudskiego, lecz pytanie po co? , a tak to i nowa trakcja wykorzystana , a nawet studenci politechniki będą mieć dojazd pod dworzec co 15 min i w ogóle trasa lepsza i atrakcyjniejsza. Nowa Trakcja wisi, ale niech będzie od lutego wykorzystywana tak jak powinna, z myślą o mieszkańcach.

Dodaj ogłoszenie