MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bystrzaki studiują tylko nad Bystrzycą

Kamil Krupa
Adam Wasilewski, prezydent Lublina, z Michałem Krawczykiem podczas wczorajszej prezentacji
Adam Wasilewski, prezydent Lublina, z Michałem Krawczykiem podczas wczorajszej prezentacji Małgorzata Genca/Polska Kurier Lubelski
Dlaczego lepiej studiować w Lublinie niż w innym mieście? Bo mieszkasz na stancji z pięknymi dziewczynami, a nie akademiku z otyłym współlokatorem, a na zajęcia dojeżdżasz rowerem, zamiast zatłoczonym tramwajem. Takie przesłanie wynika z filmu, którym chce reklamować się Lublin wśród kandydatów na studia.

Wczoraj dowiedzieliśmy się, na czym będzie polegała tegoroczna kampania promocyjna Lublina. Billboardów już nie będzie, zamiast tego ratusz postawił na środki multimedialne. Nowa kampania powstała w ścisłej współpracy z Akademicką Grupą Medialną UMCS.

- Postanowiliśmy odświeżyć portal lublin.student.pl, na który można się również dostać przez rozszerzenie eu - wyjaśniał Michał Krawczyk, szef Biura Promocji i Marketingu Miasta.

Portal powstał w 2002 r. z inicjatywy grupy studentów. Z czasem zabrakło jednak funduszy na poprawianie jego jakości. Teraz, dzięki współpracy z Urzędem Miasta, otrzymał nową szatę graficzną i ma dostarczać niezbędnych informacji dla studentów oraz być portalem społecznościowym.

- Jest redagowany i prowadzony tylko przez studentów - podkreślała Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, kierowniczka Akademickiej Grupy Medialnej UMCS.

Część społecznościowa zostanie uruchomiona w październiku, kiedy rozpocznie się nowy rok akademicki. Teraz na portalu najwięcej znajdą dla siebie kandydaci na studia.

- Skupiliśmy się na tym, aby w pełni przedstawić ofertę edukacyjną, która znajduje się na lubelskich uczelniach - tłumaczyła Agnieszka Wrona z magistratu, która współpracowała przy tworzeniu nowej strony.

Portal to jeden z trzech elementów kampanii promocyjnej. Na stronie student.lublin.pl znajduje się również film, który ma zachęcać maturzystów do studiowania w Lublinie. Został on stworzony na zasadzie przedstawienia kontrastu i ma dwóch bohaterów: Mariana, studenta ze zwykłego miasta (chociaż na spocie widać, że to Warszawa) oraz Wojtka, 19-letniego studenta z Lublina. Ten pierwszy ma ciężkie życie - mieszka z otyłym współlokatorem, jeździ przepełnionym tramwajem, na który się ciągle spóźnia i nigdzie nie może znaleźć dobrej pracy. Najkrócej: nic mu nie wychodzi. Co innego Wojtek. Mieszka na taniej stancji z dwiema ślicznymi koleżankami, jest zadowolony ze studiów i dorabia w teatrze.

- Chcemy w ten sposób pokazać, że studia to nie tylko książka, ale czas, który można przeżyć w ciekawy sposób - wyjaśniał Michał Krawczyk.

- Film jest dosyć agresywny, ale pokazuje miasto jako ciekawe do studiowania i wypoczynku - ocenił Adam Wasilewski, prezydent Lublina, który był na jego wczorajszej prezentacji.

Żeby zachęcić do jego obejrzenia i odwiedzenia strony student.lublin.pl, ratusz wykupił banery reklamowe, które pojawią się m.in. na portalu nasza-klasa.pl

Na nową kampanię ratusz wyda w tym roku łącznie 175 tys. zł. W tej kwocie mieści się realizacja filmu reklamowego, nowa szata graficzna strony internetowej, a także wykonanie trzech banerów reklamowych i ich emisja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski