Prawdziwi łowcy promocji potrafią odkładać zakupy do chwili, gdy w sklepie zacznie obowiązywać interesująca ich obniżka.
- Często sprawdzam, jakie produkty będą przecenione w najbliższym czasie w markecie, który mijam w drodze do pracy. Potem obmyślam, co kupię i czekam na dzień, w którym promocja zacznie obowiązywać. To dosyć rozsądne - przekonuje Justyna, dwudziestokilkuletnia pracownica biurowa.
Takie podejście do kupowania nie odbiega od modelu, który prezentuje większość Polaków. Z ostatniego raportu Centrum Badania Opinii Społecznej dotyczącego postaw konsumenckich Polaków wynika, że przy wyborze produktu, aż 76 proc. konsumentów kieruje się ceną. Mniejsze znaczenie mają więc m.in. jakość czy przywiązanie do określonej marki. Dominuje wśród nas model zachowań konsumenckich, który polega na ograniczaniu konsumpcji ze względu na mizerne możliwości finansowe.
Z danych CBOS wynika, że większość z nas zanim włoży coś do koszyka, sprawdza cenę, ocenia, czy nie jest zbyt wysoka, niektórzy weryfikują, czy w innym sklepie można kupić dany produkt taniej. Mniejszy odsetek badanych kupuje dla samego kupowania lub bezrefleksyjnie ulega reklamom. - Na podstawie uzyskanych deklaracji można powiedzieć, że Polacy są oszczędni, a niedostatki finansowe niwelują racjonalnym podejściem do oferty rynkowej i własnych potrzeb - tłumaczy Katarzyna Wądałowska, która opracowywała raport.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?