Budowa S17 z Lublina do Piask na finiszu

Aleksandra Dunajska
Budowa S17 z Lublina do Piask na finiszu. N/z skrzyżowanie drogi S17 z al. Lotników Polskich
Budowa S17 z Lublina do Piask na finiszu. N/z skrzyżowanie drogi S17 z al. Lotników Polskich GDDKiA
Odcinek ekspresówki między Lublinem a Piaskami jest już prawie zrealizowany. - Wykonawca kończy ostatnie prace, czyli ustawianie barierek i ekranów akustycznych. Utrudnienia w dojeździe do Świdnika znikną w przyszłym tygodniu - zapowiada Krzysztof Nalewaj-ko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niebawem, dla kierowców jadących w stronę Piask, zostanie też zlikwidowane zwężenie drogi w miejscu, gdzie trasa połączy się z obwodnicą Lublina.

Czytaj więcej o budowie trasy S17 w naszym serwisie

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
XXXXXX
TO CO TERAZ SIĘ DZIEJE NA EKSPRESÓWCE ,TO POMSTA DO NIEBA BURDEL W DOJAZDACH DO POSESJI OKOLICZNI MIESZKAŃCY ABY DOJECHAĆ DO DOMU ZA EKRANEM MUSZĄ SIĘ PLĄTAĆ W SERPENTYNACH DRÓG DOJEZDNYCH, TO DOPROWADZA DO FURII KAŻDEGO MIESZKAŃCA LUB GOŚCIA , A GŁUPI NALEWAJKO TAK SIĘ CHWALI ŻE TO JUŻ PRACE NA FINISZU CHYBA JEGO KARIERY ZAWODOWEJ - DZIADU DO DOMU NA CHLEB ZUSOWSKI.!!!!
s
s
swidnik wie jak sie jedzie, gorzejz przyjezdymi
m
mar
od kalinowki jest ustawione 70 narazie przekreslone nowe miejsce na suszarki
L
LSW
LSW tak będzie robił.Do Piask i nawrotka i już jest w " mieście " Świdnik.
r
red
Zauważ pewną prawidłowość: jadąc trasą Lublin-Piaski (teraz tego już nie widać, ze względu na ekrany dźwiekochłonne). Ale zakładam, że okolice Lublina są Ci znane dobrze jeszcze przed przebudową drogi DK12/17 na S12/S17 ) Lublin-Piaski. Nie zauważyłeś, że spora część ludzi (inwestorów) wybudowała swoje domy i obiekty gospodarcze jak najdalej od głównej drogi, kiedy jeszcze "eska" była w sferze bardzo ambitnych planów, wręcz marzeń? Pewnie odziedzyczyli kawałek ziemi itd. Mówię tu nawet o domach z lat 70' i 80'. Jak myślisz? Czym kierowali się Ci ludzie dokonując takiej, a nie innej decyzji? Własnym widzimisię, bo "chłop na zagrodzie równy wojewodzie"? Czy może poprostu zdrowym rozsądkiem i chłodną kalkulacją: kiedyś i tak zbudują tu szeroką drogę tranzytową, bo tak trzeba - więc po co ponosić straty? Jak widać w terenie, większość ludzi to przewidziała. Tylko niektórzy "pobudowali się" w kolizji z nowoczesną cywilizacja i maja do tego pretensje...ale na brak zdrowego rozsądku nie ma dobrego lekarstwa niestety:-(
r
red
Mam wrażenie czytająć Twój post drogi prawdziwy [polaku] (bo Polaku pisze się wielka literą..), że nie masz za grosz pojęcia o przedsiębiorczości. Prowadzenie biznesu polega na umiejętności przewidywania faktów w oparciu o racjonalne przesłanki. A taką przesłanką była (bliższa lub dalsza) perspektywa zamienienia drogi Lublin-Piaski w drogę ekspresową-nie dla traktorów i innych wynalazków lecz właśnie w drogę TRANZYTOWĄ! Zatem skąd te żale? Jeśli ktokolwiek myślał, że z drogi ekspresowej wybudują bezpośrednie dróżki dojazdowe do warsztacików, ferm, hurtowni, pól, poletek? Chmmm, jeśli faktycznie biznes zlokalizowany przy drodze 12/17 opierał sie na takich biznesplanach to....wpółczuję rodzinom takich "przedsiębiorców". Zawiodło myślenie wyprzedzające i perspektywiczne....
r
red
No a jak? al. Kraśnicka juz wiele lat temu przestała wystarczać przepustowością. Nawet przedłużenie al. Solidarności do węzła Dąbrowica niewiele da, bo nie będą od razu wybudowane połączenia węzłowe z B. M. Cassino i przedłużenie Głębokiej w kierunku nowej al. Solidarności. Dobrze, że przynajmniej jest nowy kawałek al. Jana Pawła II, to przynajmniej w godzinach popołudniowego szczytu można dojechać ze strony Kraśnika w kierunku Czechowa przez Czuby i okolice dworca PKP(!!!) szybciej niz czekająć w kilkukilomertrowym korku. Zawsze mozna trochę pokombinować mając nawigację z mapą korków. Niewielo to daje ale czasami sie udaje...A trzeba przyznać, że trudno przyjezdnym wytłumaczyć najszybszą drogę na północne dzielnice miasta: koniecznie omijaj al. Kraśnicką - jedż na południe, potem kieruj sie na centrum itd.
d
donjohn
Jesteś głupcem. Na wieki.
k
kierowca
Przez kilku oszołomów z Konopnicy, którzy skutecznie blokują budowę zachodniej części obwodnicy Lublina, projekt na ten odcinek wkrótce straci ważność. I co ? Ano teraz latami będziemy czekali na nowy projekt, potem na decyzje środowiskową, potem na pieniądze. Ale mam nadzieje, że aleja Kraśnicka "nie wytrzyma" coraz większego obciążenia ruchem samochodowym i wkrótce zakorkowany zostanie wjazd do Lublina od strony Kraśnika. Już teraz na al. Kraśnickiej mamy karawany TIR-ów, ciężarówek, samochodów osobowych , itd. A przede wszystkim mamy wypadki, bo ta ulicą już nie daje się jeździć.
r
red
A najbardziej przykre jest to, że ten odcinek prawdopodobnie mógłby być budowany i oddany razem z pięcioma aktualnie realizowanymi już w przyszłym roku gdyby nie...spory sądowe z mieszkańcami, które i tak wygrała niedawno GDDKiA, ale jak to sie mówi jest już po herbacie....teraz trzeba czekać na następną perspektywę budżetową UE. Czyli czort wie kiedy???
K
KM
Mieszkam w okolicy i jeżdże codziennie po serwisówkach. Po serwisówkach, bo na S17 my ludzie ze wsi nie mamy jak wjechać. Na dojeździe do wiaduktu przed Bystrzejowicami od strony Lublin/Kalinówka brakuje ok. 200m drogi!!!
Stan prac w okolicach serwisówek: wszędzie zwały ziemi, gruz, pozostałości po budowie. Brak pasów, brak oznakowań.
Samo posprzątanie tego bałagany zajmie im miesiąc. Prace wykończeniowe drugi. Kiedy zamierzają dokończyć brakujące prace -nie wiem.

Zanim napiszecie taki tekścić, sprawdźcie fakty, to jest wasz podstawowy obowiązek zawodowy. Czytając taką propagandę, przypominam sobie prasę komunistyczną lat 70-tych.
r
red
A zapytaj tych, którzy przez 14 lat blokowali tą inwestycję niezliczoną ilością wniosków, pozwów, odwołań itd. Najlepiej winowajców szukać w ww. terenie. Ale za 2-2,5 roku zaśpiewają inaczej jak im wejdzie ruch ze strony Iłży po zmodernizowanej DW747 i nowym moście w Kamieniu. O "kilka" TIR-ów będzie wiecej. No sami sobie będą winni własnej głupocie. Myślę, że jak przekonają sie na własnej skórze jakie skutki powoduje bezsensowne blokowanie rozwoju to bardzo szybko (a jakże inaczej?) dołacza do grona zwolenników szybkiej budowy Zachodniej Obwodnicy Lublina (S19).
R
Radek
Sprawdzić należy serwisówki ze schodkami 20cm i odcinkami gliniastymi bez asfaltu
o
odpis
a moze tak hurtownicy sami zadbaja o swoje interesy a Ty odczepisz sie od nich.
wystarczy odpowiednie umiejscowienie reklam a klienci sami trafia. poza tym zauwaz ze roboty sie nie zakonczyly na tym odcinku. jestem pewien, ze jak tylko drogowcy je skoncza to pojawia sie odpowiednie reklamy.
a co do budowania autostrad.. to tylko droga ekspresowa... i jest po to by Ci sie kon nie ploszyl na drodze
G
Gość
Kiedy jaks gazeta napisze co z ostatnim odcinkiem obwodnicy na odcinku DĄBROWICA-KONOPNICA?
Dodaj ogłoszenie