Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buspasy na Drodze Męczenników Majdanka będą dostępne dla wszystkich pojazdów? Taki pomysł ma jeden z miejskich radnych

Jakub Sarek
Jakub Sarek
Radny miejski Marcin Jakóbczyk (PiS) postuluje, aby w godzinach 7-9 i 15-17 z buspasów na Drodze Męczenników Majdanka mogli korzystać kierujący wszystkimi pojazdami. Jego zdaniem, takie rozwiązanie pozwoli rozładować ruch w tym miejscu.

Interpelacja w tej sprawie trafiła do ratusza. W opinii Jakóbczyka, w godzinach porannego i popołudniowego szczytu na Drodze Męczenników Majdanka panują ogromne korki.

- Jednocześnie buspasy pozostają niemalże puste, a korzystanie z nich w w godzinach 7-9 i 15-17 pozwoliłoby na wyraźne rozładowanie natężenia ruchu nie mając większego wpływu na płynność jazdy pojazdów komunikacji miejskiej - przekonuje radny.

Co na to miasto?

Ratusz poinformował, że ustosunkuje się do pisma Jakóbczyka w ustawowym terminie. I przypomina przy tym, że po buspasach mogą się poruszać: pojazdy komunikacji miejskiej, pojazdy elektryczne typu BEV, taksówki oraz pojazdy uprzywilejowane. Dodatkowo także motocykliści, nieoznakowane i oznakowane pojazdy policji oraz oznakowane Straży Miejskiej. Zmiany dla tej ostatniej grupy użytkowników dróg zaczęły obowiązywać od lipca 2021 r. i oprócz buspasów na Drodze Męczenników Majdanka dotyczą również tych zlokalizowanych przy ulicach: Grygowej, Fabrycznej, Lubelskiego Lipca '80 oraz Muzycznej.

- Należy również pamiętać, że dopuszczenie do korzystania z buspasów dodatkowych uczestników ruchu nie może ograniczać ich przepustowości, gdyż zostały one wydzielone do użytku przez pojazdy komunikacji zbiorowej w celu usprawnienia transportu miejskiego – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego magistratu.

W swojej interpelacji Jakóbczyk pyta także, kiedy minie pięć lat od momentu wydzielenia buspasów na Drodze Męczenników Majdanka. To ważne w kontekście tzw. trwałości projektu, czyli pięcioletniego okresu, w którym przedsięwzięcia zrealizowane przy udziale unijnych pieniędzy nie mogą być poddane znaczącym modyfikacjom. Jak tłumaczy Góźdź, buspasy na Drodze Męczenników Majdanka to element większej inwestycji, która obejmuje też budowę nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Obecnie znajduje się ona na etapie projektowania.

- Tym samym cały projekt jeszcze się nie zakończył, co oznacza także, że nie rozpoczął się okres trwałości dla tego projektu - wskazuje Góźdź.

Długość wszystkich buspasów w Lublinie wynosi obecnie ok. 14,7 km i może jeszcze wzrosnąć.

- W ramach przyszłych inwestycji drogowych, Miasto Lublin planuje rozbudowę istniejącej sieci buspasów. Są one ważnym elementem infrastruktury transportowej miasta i zachętą do korzystania z transportu publicznego, który dzięki poruszaniu się po wydzielonych pasach jest bardziej konkurencyjny - zaznacza Góźdź.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski