Centrum Lublina zamknięte dla samochodów? Trwają konsultacje

Artur Jurkowski
Zamknięta dla ruchu część Krakowskiego Przedmieścia, 3 Maja oraz m.in. Narutowicza i Bernardyńska - takie zmiany w ruchu pojazdów osobowych mogą się pojawić w śródmieściu Lublina. Ograniczenia nie dotyczyłyby tylko autobusów i trolejbusów.

W czwartek w ratuszu odbyły się konsultacje dotyczące studium komunikacji w Lublinie. Przygotowała je warszawska firma TransEko. - Studium obejmuje całe miasto: zarówno dojazd z gmin ościennych, jak i propozycje organizacji ruchu w śródmieściu - mówił Andrzej Brzeziński, szef TransEko.

- Zmiany to konieczność. Co roku w Lublinie przybywa 10 tysięcy aut. Jeśli nic nie zrobimy, to niedługo czeka nas totalny paraliż komunikacyjny - dodał Stanisław Kalinowski, z-ca prezydenta Lublina.

Powstały dwa warianty zmian: restrykcyjny, zakładający m.in. zamknięcie 3,5 km ulic w centrum, oraz umiarkowany - zakaz ruchu na 1,1 km dróg. Oba zakładają, że wokół centrum jeździlibyśmy po obwodnicach, które powstałyby w oparciu o obecne drogi. Na obrzeżach miasta miałyby stanąć parkingi.

Śródmieście byłoby głównie zarezerwowane dla komunikacji zbiorowej i rowerzystów, z myślą o których powstałyby nowe drogi dla cyklistów.

- Jak będzie można prowadzić w takiej sytuacji działalność gospodarczą? Jak mają do nas dotrzeć goście hotelowi, czy z walizkami będą musieli iść od np. ulicy Kołłątaja? - pytała przedstawicielka hotelu Europa.

- Goście hotelowi, mieszkańcy śródmieścia czy osoby niepełnosprawne mogliby wjeżdżać do centrum. Przy czym te możliwości byłyby jednak ograniczone - wyjaśniał Brzeziński.

Debata o przyszłości komunikacji zgromadziła około 50 osób. Spotkanie trwało ponad trzy godziny. Do dyskusji zgłosiło się 10 osób, niektórzy mieli nawet po 25 pytań. - Rozmawiamy o kierunkach zmian. To oznacza, że nie wejdą one w życie od razu, mamy na myśli raczej perspektywę kilku lat - precyzował Brzeziński.

Warto wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
ciekawe czy jak wam meble przywiozą ,to czy będziecie je wnosić z poza strefy zakazu ruchu ?
G
Gość
na zachodzie? ok ale tam na zachodzie masz labo parkingi podziemne, albno metro, tamwaje które moha wjezdac wszedzie. a jelsi metra/ kolei i szybkich tramwajów brak , nie wspomijac o poddziemnych parkingach i tunalach to masz wokoł strefy "tylko dla pieszych" arterie , szerokie drogi , mini obwodnice. bardziej pierscieniowy system dróg. w LUBLINIE NIC TAKIEGO NIE MA!!!!
j
jacoob
Czy na zaznaczonych ulicach jest naprawdę taki ruch? Jeżdżę tędy często i tragedii nie ma. Korki zaczynają się po opuszczeniu zaznaczonych rejonów. Mniemam, że po wprowadzeniu tych rozwiązań problem raczej się pogłębi. Zresztą po kiego grzyba było inwestować w strefę parkowania, skoro niedługo nie będzie można z niej korzystać. Schizofrenia na każdym kroku działania urzędników. Proponuję rzucać kostką/monetą - wtedy chociaż jest szansa podjęcia dobrej decyzji. W przypadku wykorzystywania umysłu naszych władców, szanse na sensowne posunięcia są znacznie mniejsze.
l
lolek
Czy my mieszkańcy zwłaszcza śródmieścia nie mamy nic do powiedzenia??????????za to,że mieszkamy i pracujemy w centrum miasta mamy płacić daniny za luksus jakim jest posiadanie niejednokrotnie kilkunastoletniego samochodu.Ulica ,którą dziennie przejeżdżają tysiące samochodów,autobusów mpk,a także ciężki sprzęt z placów budowy dokucza mieszkancom śródmieścia,zwłaszcza latem gdy trudno wysiedzieć przy otwartym oknie,czy ktoś mierzył poziom hałasu w tej części miasta,a tu paru palantów zamiast odciąźyć centrum wprowadzają jeszcze ograniczenia planując zamknąć niektóre ulice,niech k**** popracują przez tydzień np.na Lipowej przy otwartym oknie to może zaczną myśleć o ludziach tam żyjących a nie tylko o swoich stołkach i durnych decyzjach.
j
ja
Roweraków przegonić z miasta. Miasto jest dla ludzi a nie dla rowerów, tylko trolejbusy a jak się nie podoba, to zapitalać na piechtę.
j
ja
Dorożki nie, bo kunie brudzo, śmierdzo i chorubska roznoszo. Tylko transport rowerowy - "jak na Zachodzie"!:DDD
j
ja
Co to znaczy "na Zachodzie"? Które miasta "na Zachodzie" masz na myśli i dlaczego właśnie te miasta mają być dla nas wzorem do naśladowania a inne nie?
j
ja
Elektorat PiS będzie miał za darmo, nawet legitymować takich nie będą. Znaki rozpoznawcze: pochodnie i smoleńskie krzyże.
j
ja
Spoko, za to będziemy mieli przytulne kawiarenki "jak na Zachodzie" i rowerkiem będzie gdzie poszaleć...:)
A w ogóle, to co się dziwi??? Przecież za ten projekt skasowała jakaś warszawska firma, której pracownicy Lublin ledwie na mapie potrafią pokazać, projekt zrobili na podstawie dostarczonych i dostępnych w Internecie materiałów...;)
w
wow
A mi najbardziej podobają się : 1. utworzenie parkingu na placu litewskim 2. Odcięcie dojazdu do parkingu podziemnego przy hempla 3. Utworzenie obecnie srefy płatnego parkowania ( tu chyba się nie dogadali planiści i urzędnicy ) 4. Zakorkowanie ulic i tak wąskich : zielona , staszica ,3-go maja , dolna Panny Marii itp na obrzeżach strefy :) . 5 . Podwojenie koreczków poprzez zmiejszenie pasów na ulicach : piłsudzkiego, tysiąclecia , uni lubelskiej 6.smierć handlu w strefie ( pedet , sklepy przy narutowicza i wewnątrz strefy ) .
Obecnie można tylko pogratulować pomysłu i życzyć dalszych postępów w leczeniu .
Może faktycznie poczekać z nadgorliwymi ruchami do czasu powstania obwodnicy .
p
platfus
Zakaz wjazdu dla wszystkich. Zezwolenia będzie wydawać osoba wskazana przez Donalda. Dla członków PO zniżki. Młode i ładne kobiety mogą płacić w naturze
l
lbn
cały Lublin dla aut osobowych ,taksówek itp. bryki na złom i jeździć wozami drabiniastymi po kocich łbach (na które wymienić wszystkie nawierzchnie w mieście)
...
a na konsultacje pójdą same społeczniaki które są za
przeciwko jest pewnie 99% mieszkańców LBN, ale nikomu
nie będzie się chciało ruszyć z domu
j
jacko
moim zdaniem pomysł ani na tak, ani na nie. ale na pewno sytuacja się zmieni kiedy powstanie obwodnica lublina.
w
wnerw
Lublinian przesiedlić LUBLIN zrównać z ziemią ZASADZIĆ LAS !!! i po problemie ....
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie