Co trzecia firma w Polsce nie posiada własnej strony internetowej

AIP
Unijna średnia przedsiębiorstw posiadających stronę internetową kształtowała się w 2017 roku na poziomie 77 proc. Polska średnia była o 10 proc. niższa.
Unijna średnia przedsiębiorstw posiadających stronę internetową kształtowała się w 2017 roku na poziomie 77 proc. Polska średnia była o 10 proc. niższa. 123RF
Obecność w sieci buduje zaufanie i renomę marki, jej rozpoznawalność oraz prestiż. Wielu polskich przedsiębiorców nadal jednak bagatelizuje działania on-line obawiając się kosztów i trudności w prowadzeniu własnego serwisu.

Coraz więcej polskich przedsiębiorców dostrzega więc w posiadaniu własnej strony WWW szansę na skuteczny marketing i promocję towarów i usług. Wymagania rynku wymuszają na firmach, aby tworzone strony były coraz bardziej zaawansowane technologicznie i umożliwiały m.in. składanie zamówień i śledzenie stanu ich realizacji.

Wskaźniki powoli rosną, ale…

Główny Urząd Statystyczny zbadał jak polskie przedsiębiorstwa wykorzystują dobrodziejstwa Internetu. Raport dotyczy okresu 2014 – 2018. Wynika z niego, że obecnie 2/3 firm w kraju ma własną stronę WWW. Liderami w tym podsumowaniu są duże przedsiębiorstwa, aż 90 proc. z nich prowadzi działania on-line. Na drugim biegunie plasują się małe podmioty gospodarcze. W tym wypadku na obecność w sieci stawia tylko 62,5 proc. przedsiębiorców.

Przeczytaj także:

W porównaniu z 2014 rokiem największy przyrost firmowych stron internetowych odnotowano w branży dostaw wody, gospodarowania ściekami i rekultywacji. W cztery lata wynik wzrósł z 74,5 proc. do 84,4 proc. Na drugim miejscu znajduje się naprawa i konserwacja komputerów oraz sprzętu komunikacyjnego z przyrostem o 7,1 proc., a na trzecim obsługa rynku nieruchomości z wynikiem 6,3 proc.

- Strona internetowa to wizytówka firmy. Warto żeby na pierwszy rzut oka nazwa rzucała się w oczy, a tuż obok można umieścić krótki opis czym przedsiębiorstwo się zajmuje. Kolejny krok to menu podstron z aktualnościami, ofertą produktową, cennikiem, kontaktem i najczęściej zadawanymi pytaniami. Galeria ze zdjęciami to także element, który podnosi atrakcyjność – podpowiada Bartłomiej Gadzimski, właściciel firmy Zenbox.

…Polska nadal w ogonie Europy

Unijna średnia przedsiębiorstw posiadających stronę internetową kształtowała się w 2017 roku na poziomie 77 proc. Polska średnia była o 10 proc. niższa. Liderem we wspólnocie jest Skandynawia. Na pierwszym miejscu plasuje się Finlandia ze wskaźnikiem 96 proc., na drugim Dania z wynikiem 95 proc., a na trzecim Szwecja z wynikiem 91 proc. Zdecydowanie najgorzej pod tym względem jest w Rumunii. Tam tylko 45 proc. firm używa stron WWW. Nieco lepiej jest w Bułgarii ze wskaźnikiem 51 proc. Za Polską w tym zestawieniu są jeszcze tylko Łotwa, Portugalia i Grecja.

Po co mi strona internetowa? To pytanie, które często zadają osoby zakładające działalność gospodarczą. Wiele z nich uważa, że wystarczą media społecznościowe i umieszczenie tam kontaktu oraz oferty produktowej. To błąd. Strona internetowa jest niezbędna w rozkręcaniu firmy i jej promocji, a do tego nie musi być wcale droga.

Głównym zadaniem firmowej witryny jest prezentacja wyrobów, katalogów oraz cenników produktów i usług. W 2018 r. z wymienionej funkcji stron korzystało 61,2 proc. polskich firm. Najchętniej stawiają na to przedsiębiorstwa finansowe i ubezpieczeniowe (88,5 proc.). Podium uzupełniają firmy zajmujące się komunikacją (82,5 proc.) oraz wytwarzaniem i dostarczaniem energii elektrycznej (80,6 proc.). Kolejną ważną funkcjonalnością strony WWW jest umieszczanie informacji o wolnych stanowiskach pracy i możliwość przesyłania on-line dokumentów aplikacyjnych. Z tej formy interakcji z internautami najchętniej korzystają podmioty z branży informacyjnej i komunikacyjnej. Wynik 59,2 proc. aż o 19,7 proc. wyprzedza drugą w zestawieniu branżę finansowo-ubezpieczeniową.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Wina z Polski coraz częściej doceniane w Europie

Wideo

Materiał oryginalny: Co trzecia firma w Polsce nie posiada własnej strony internetowej - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3