Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Do Lublina dostaniemy się z siedmiu miejsc obwodnicy

Artur Jurkowski, Kamil Krupa
Nowe drogi do obwodnicy Lublina
Nowe drogi do obwodnicy Lublina
Budowa obwodnicy Lublina zakończy się do połowy 2012 roku. Powstanie na niej siedem węzłów, na których będzie można zjechać do miasta. Prezentujemy je na mapie obok.

- Prace będą trwały jednocześnie na całym północnym odcinku obwodnicy aż do Piask. Część między Lublinem a Piaskami zostanie przebudowana, a droga będzie miała charakter ekspresowy. Zakończenie całej inwestycji planujemy na czerwiec 2012 r. - tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik Lubelskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Z kolei ze wstępnych ustaleń lubelskiego magistratu wynika, że prace nad przedłużeniem al. Solidarności do dąbrowickiego węzła, co będzie miało kluczową wagę w połączeniach ze stolicą, mogą potrwać do 2014 roku. - Harmonogram prac będzie zsynchronizowany z robotami przy budowie obwodnicy. Idealnie będzie, jeśli obie inwestycje zostaną zakończone w tym samym czasie, bo niedobrze byłoby, gdyby al. Solidarności, której budowa będzie olbrzymim wysiłkiem finansowym dla miasta, zakończyła się wcześniej i ta droga urywałaby się w szczerym polu - wyjaśnia Marek Młynarczk, z-ca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów UML.

Jego zdaniem, mniejszy kłopot będzie jeśli ten nowy odcinek al. Solidarności powstanie trochę później.- W takim przypadku dojazd z Warszawy będzie mógł się odbywać do Lublina drogą z węzła Jakubowice, czyli nową ulicą Poligonową - twierdzi urzędnik.

Ta arteria, podobnie jak przedłużenie Solidarności, ma być drogą ekspresową. W każdym kierunku będziemy mogli poruszać się dwoma pasami ruchu. Podobnie będzie z kolejnym dojazdem do miasta - ul. Mełgiewską. W przeciwieństwie do przedłużenia al. Solidarności, miasto nie ma w przypadku tych dwóch dojazdów do obwodnicy kłopotów finansowych. Większość pieniędzy na budowę ma pochodzić z unijnego Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej".

Łączny koszt stworzenia Mełgiewskiej i Poligonowej wyniesie ok. 150 mln zł. - Olbrzymie pieniądze. To będzie naprawdę duży wysiłek finansowy dla miasta, który w dużej mierze zdeterminuje budżety Lublina w najbliższych latach - przyznaje Młynarczyk.

Miasto planuje, że w pierwszej kolejności zostanie wybudowana ul. Poligonowa. Ma być gotowa w 2011 r. Powstanie ulicy to jednak tylko połowa sukcesu. Miasto będzie musiało się jeszcze uporać z przebudową skrzyżowania Poligonowa - gen. Ducha - Solidarności - Sikorskiego. Już obecnie jest to "wąskie gardło" układu komunikacyjnego Lublina. Po uruchomieniu obwodnicy sytuacja się jeszcze pogorszy, bo wzrośnie liczba przejeżdżających tamtędy aut. Rozwiązaniem ma być budowa dwupoziomowego skrzyżowania. Problem w tym, że na to ratusz już nie ma pieniędzy. Koszt inwestycji jest szacowany na 80-100 mln zł. Pierwotnie magistrat chciał, aby przebudowę sfinansowało Echo Investment w zamian za otwarcie drogi do budowy hipermarketu na górkach czechowskich. Porozumienie w tej sprawie odrzucili jednak radni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski