Emperia poinformowała, że nie znalazła odpowiedniego inwestora dla swoich supermarketów. - Zarząd Emperia Holding S.A. po analizie przedstawionych ofert zainteresowanych inwestorów i rozważeniu alternatywnych scenariuszy postanawia zakończyć proces wyboru inwestora dla spółek detalicznych nie akceptując żadnej z propozycji - czytamy w komunikacie spółki.
- W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu. Wierzymy, że ta decyzja spotka się także z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych partnerów biznesowych oraz pracowników - stwierdził Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.
Zdaniem analityków spółce nie udało się sprzedać detalu, bo oczekiwana cena była zbyt wygórowana. - Spółka wielokrotnie przekładała termin ogłoszenia decyzji w tej sprawie. To świadczy o tym, że nie znalazł się inwestor, który byłby skłonny wyłożyć aż 900 mln zł - komentuje Adam Kaptur, analityk Domu Maklerskiego Millennium. - Podejrzewam, że teraz Emperia zajmie się rozwojem tego segmentu. Możliwe, że zupełnie zrezygnuje z transakcji lub będzie czekać na poprawę koniunktury na rynku. Ogłoszona w poniedziałek decyzja była do przewidzenia - dodaje.
Emperia o poszukiwaniach inwestora poinformowała ponad rok temu. Pierwotnie zakładała, że pod koniec 2011 r. uda jej się podpisać umowę sprzedaży. W skład jej segmentu detalicznego wchodzą sklepy: Stokrotka, Społem Tychy i Maro Market.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?