Zastrzeżenia urzędu wzbudziły dwie praktyki przedsiębiorcy. Pierwsza to stosowanie w regulaminie sklepu stwierdzenia: "właściciel sklepu internetowego e-heat zastrzega sobie prawo wydłużenia czasu realizacji w przypadku chwilowego braku towaru u producenta". UOKiK uznał, że sformułowanie "chwilowy brak" jest pojęciem nieprecyzyjnym, które w żaden sposób nie określa, jak długo potrwa opóźnienie przy realizacji zamówienia.
Inny fragment regulaminu, który urząd uznał za niezgodny z prawem to podpunkt mówiący o tym, że: "zwracany towar nie może nosić śladów użycia i posiadać nienaruszone oryginalne opakowanie".
UOKiK nałożył na przedsiębiorcę kary w wysokości 1399 i 5597 zł i nakazał zaniechania stosowania wymienionych praktyk.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?