Początkowo była to nieutwardzona droga biegnąca od ul. Narutowicza do szosy kraśnickiej. Dopiero w latach 50. kiedy rozpoczęto budowę miasteczka akademickiego oraz LSM, ówczesna al. PKWN, stała się ważnym ciągiem komunikacyjnym z nowymi osiedlami.
Plany były ambitne. Na całej długości aleja miała być dwujezdniową arterią łączącą ul. Nałęczowską z Narutowicza i dalej przez most na Bystrzycy z dworcem PKP. Jednak wizje planistów zderzyły się z socjalistyczną rzeczywistością PRL. Ówczesne władze podważyły sensowność przedsięwzięcia, odkładając jego realizację na bliżej nieokreśloną przyszłość. W efekcie, przez kilka dziesięcioleci ulica nie spełniała zaplanowanej funkcji, stając się wąskim gardłem komunikacyjnym. Ostatnio ożyły plany jej poszerzenia do dwóch jezdni na całej długości, czy budowy estakady łączącej ul. Sowińskiego i Filaretów. Inwestycji nie podjęto z braku środków lub protestów mieszkańców. W realizacji jest tylko przedłużenie ul. Muzycznej do dworca PKP.
Dawny Lublin - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj zdjęcia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?