Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubella otwiera nową fabrykę w Lublinie. Prezes: Naszym największym konkurentem jest... ziemniak (ZDJĘCIA, WIDEO)

Piotr Nowak
130 mln zł kosztowała budowa nowoczesnego kompleksu produkcyjnego ze zautomatyzowanym centrum logistycznym w Lublinie. W czwartek nastąpiło otwarcie nowej fabryki Lubelli przy ul. Wrotkowskiej.

Inwestycja umożliwiła Lubelli ośmiokrotne zwiększenie swoich mocy produkcyjnych. Obecnie, lubelski zakład może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet wypełnionych makaronami, płatkami śniadaniowymi, solonymi paluszkami, mąką i innymi produktami zbożowymi.

- Dzięki zrealizowanym inwestycjom Lubella może być wizytówką przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie - zaznaczył Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, która jest właścicielem Lubelli.

Trwa rozruch zakładu, w którym pracę znalazło 60 osób. Ogółem, Lubella zatrudnia w Lublinie 460 osób. Prezes podkreślał, że do inwestycji by nie doszło, gdyby nie pomoc samorządu. Istnienie przemysłu w tym miejscu musieli zaakceptować radni miejscy uchwalający plan zagospodarowania. Następnie, teren przy ul. Wrotkowskiej został objęty specjalną strefą ekonomiczną, co umożliwiło realizację inwestycji na preferencyjnych warunkach.

- Inwestycja Grupy Maspex to kolejny dowód na to jak istotną rolę odgrywa branża spożywcza w krajobrazie gospodarczym miasta. Chciałbym podkreślić, że Lublin jest istotnym ośrodkiem rozwoju przemysłu przetwórstwa żywności dzięki wieloletnim tradycjom i położeniu w centrum dużego regionu rolniczego – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Lider na rynku makaronów
Grupa Maspex kupiła Lubellę od funduszy inwestycyjnych w 2003 r. Od tego czasu firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł. Piętnaście lat później, Lubella jest liderem na rynku makaronów z 33 proc. udziałem w sprzedaży w Polsce, wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk. Prezes Maspexu przekonywał, że nie obawia się konkurencji ze strony innych firm.

- Naszym największym konkurentem jest ziemniak. Gdyby udało się nam przekonać konsumentów, żeby przynajmniej raz w tygodniu sięgali po makarony zamiast ziemniaków, to każda z firm istniejących obecnie na rynku musiałaby wybudować po jednej nowej fabryce - stwierdził Krzysztof Pawiński.

Lubella jest znana nie tylko w Polsce. Produkty tej marki trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii.

Firma współpracuje z ponad 130 rolnikami. Głównie z województwa lubelskiego. Rocznie skupuje ponad 100 tys. ton pszenicy.

Co trzecia złotówka pochodzi z eksportu

Grupa Maspex powstała w 1990 r. Firma produkuje m.in. makarony, soki, kawy mielone, dżemy, keczupy, sosy, przetwory owocowe i warzywne. Jest właścicielem marek takich jak Kubuś, Tymbark, Malma, Deco Morreno, Łowicz, Krakus i Kotlin. Przychody firmy w 2017 r. wyniosły 4,4 mld zł, z czego 1/3 to sprzedaż zagraniczna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski