- Od początku roku odnotowaliśmy prawie 4 mln 140 tys. sprawdzeń - informuje Wiesław Czyżyk, koordynator ds. eWUŚ Lubelskiego OW NFZ.- W przypadku 4,19 proc. zapytań system nie potwierdził uprawnień pacjenta do bezpłatnych świadczeń. W takiej sytuacji chory może złożyć stosowne oświadczenie i powinien uzyskać świadczenie zdrowotne.
Czyżyk zapewnia, że dotychczas lubelski NFZ nie odnotował żadnych skarg dotyczących działania systemu eWUŚ. - Zgłaszają się do nas osoby, dla których weryfikacja uprawnień w systemie jest negatywna, a ekran zapala się na czerwono - tłumaczy. - Najczęstszą przyczyną tych sytuacji jest brak zgłoszenia przez małżonka lub rodzica członków rodziny. Pracownicy dziennie udzielają informacji około 100 osobom.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?