Zakłady Piwowarskie w Lublinie (obecne Perła Browary Lubelskie) produkowały już „Lubelskie” w latach 70. i 80. Było dostępne w butelkach zwrotnych o pojemności 0,33 l, tzw. bączkach. W takich samych pojawiło się też w sklepach obecnie. W dwóch wersjach: „Lubelskie Pils” i „Lubelskie Mocne”. Piwo jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów wyrobami regionalnymi, a jego nazwa coraz większą wartością i kryterium podczas dokonywania przez nich zakupów.
„Lubelskie” produkowane jest w duchu sięgającej XIX wieku tradycyjnej receptury warzenia piwa oraz przy użyciu wyłącznie naturalnych składników.
– Główną ideą przyświecającą wprowadzeniu piwa „Lubelskie” na rynek było stworzenie marki będącej wyrazem szacunku dla bogatej historii naszego browaru. Prace nad nowym produktem rozpoczęliśmy w połowie ubiegłego roku. W grudniu 2008 r. Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego przyznał naszej firmie prawo do dysponowania marką „Lubelskie”. Od paru dni można już kupować piwo o tej nazwie – mówi kierownik ds. marketingu Perły Browarów Lubelskich SA Sławomir Staręga.
Niedawno spółka otrzymała także wyróżnienie o tej samej nazwie co nowe piwo, przyznawane przedsiębiorstwom z Lubelszczyzny. Ma ono podkreślać ich silny związek z regionem i gwarantować wysoką jakość produktów.
(bmk)
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?