Lublin: SP nr 49 przy Bronowickiej kończy działalność

kos
Szkoła Podstawowa nr 49 jest częścią Zespołu Szkół nr 4
Szkoła Podstawowa nr 49 jest częścią Zespołu Szkół nr 4 Małgorzata Genca
Szkoła Podstawowa nr 49, wchodząca w skład ZS nr 4 im. J. Korczaka, kończy działalność. Dzieci, które do tej pory trafiały do tej placówki, mają się uczyć w zwykłych szkołach.

SP nr 49 różni się od innych podstawówek tym, że nie ma własnego rejonu. Uczą się w niej dzieci posiadające opinie z poradni pedagogiczno-psychologicznych. W opiniach tych wskazuje się potrzebę umieszczenia dziecka w klasie wyrównawczej. Uczniowie, którzy trafiają do takich klas, mają dodatkowe lekcje, mające im pomóc nadrobić zaległości w nauce.

Szkoła mieści się przy ul. Bronowickiej. Oprócz SP nr 49 w skład zespołu wchodzi Szkoła Podstawowa Specjalna nr 26 oraz Gimnazjum Specjalne nr 20.

- SP nr 49 powstała w latach 90-tych ubiegłego wieku decyzją ówczesnego kuratora oświaty - informuje Ewa Dumkiewicz-Sprawka, dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania urzędu miasta. - Nie ma żadnego umocowania w przepisach oświatowych, które obowiązują w tej chwili. Nie przewidziano w nich istnienia szkół z klasami wyrównawczymi.

- Jeśli miasto nie przekształci SP nr 49 w placówkę innego typu, umrze ona śmiercią naturalną - mówi Alicja Dudek, wicedyrektor ZS nr 4. - Liczymy na to, że tak się nie stanie. W Lublinie potrzebna jest taka szkoła. Do nas na przykład chodzi sporo dzieci romskich. Dzięki dodatkowym zajęciom łatwiej im jest skończyć szkołę.

Na razie jednak nic nie wskazuje na to, by miasto miało podjąć jakiekolwiek kroki w kierunku przekształcenia SP 49.

- W szkole tej od trzech lat nie jest prowadzony nabór do pierwszych klas - dodaje Dumkiewicz-Sprawka. - Może to wskazywać na to, że jej funkcjonowanie w naszym mieście nie jest niezbędne. Zaś jeśli chodzi o dzieci romskie - uczą się one w kilkunastu lubelskich szkołach, nie tylko w tej jednej.

Dumkiewicz-Sprawka podkreśla, że według najnowszych przepisów dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych powinny, w miarę możliwości , uczęszczać do szkół ogólnodostępnych. Zadaniem tych placówek jest zapewnienie im odpowiedniej opieki. - W tej chwili decyzja o tym, do jakiej szkoły ma uczęszczać dziecko należy do rodziców - mówi dyr. wydziału. - Mogą oni umieścić je w specjalnym ośrodku szkolno--wychowawczym, w klasie integracyjnej lub w szkole masowej.

Oddziały dla uczniów z trudnościami w nauce do tej pory funkcjonują w Gimnazjum nr 12. Jednak one również są stopniowo wygaszane.

- Nie zmienia się nic jeśli chodzi o działalność specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie miasta - uspokaja Ewa Dumkiewicz-Sprawka. - Te, które działały do tej pory, pracować będą nadal. Dotyczy to również gimnazjum z klasami przysposabiającymi do zawodu. Funkcjonuje ono w Zespole Szkół nr 6 przy ul. Diamentowej.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ewa

o boze szkoła jest stara, Pamiętam chodziłam do szkoły podstawowa rok 1992- 1996

j
jan z ziemią

niech teraz obniżają poziom elitarnych lubelskich szkół
brawo...

b
belfer

problem jak zwykle jest finansowy. Szkoła mała kosztuje wiele, duża - mniej. Oszczędzać na oświacie to program naszej władzy.
"Takie będą Rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie" . Chyba naszych władz nie było na tej lekcji...

B
Bea

segregować dzieci na lepsze i gorsze! każde powinno mieć szansę zaistnienia w pozytywnym sensie, a jeśli szkoła 49 stwarza szanse pomocy i daje akceptację mniej zdolnym, czy zaniedbanym to jej chwała. Tyle lat zadowolenia rodziców o czymś świadczy. Szkoła istniała i dalej powinna spełniać swoją misję, szkoda, że władze tego nie dostrzegają.

j
janbezziemi

piszę do Ciebie bowiem przeczytałem ten twój zwód intelektualny. Od kiedy upośledzenie umysłowe jest chorobą (jest na to lekarstwo , jeśli tak to weź sobie zażyj bo widać jest ci to potrzebne)? są różne dzieci i nie można generalizować bo to tylko wypacza prawdziwy obraz rzeczy.

j
janbezziemi

ale proszę mnie nie pouczać bowiem sam skończyłem tą szkolę i później poszedłem do normalnej masowej szkoły zatem wszystko o czym piszesz "ja" nie miało miejsca (w moim przypadku oczywiście). trochę za dużo rozwodzenia się na tym przypadkiem. życie jest brutalne jak się nie będą nadawać do masowej to wrócą do specjalnej ,ot co.

z resztą prawda jest taka że utrzymanie takiego dzieciaka w tej szkole kosztuje o wiele więcej niż wynikałoby to z normalnego rozdzielnika.

a
anna

Dzieci zdrowe nie powielają złych zachowań tak jak niepełnosprawne.Dlaczego te dzieci muszą dodatkowo jeszcze być obciążone i tak mają problem swojej choroby.A przynajmniej jak sie z 49 rozejdą po masówkach,to nie beda skumulowane razem,tylko będą mialy dobre przyklady zachowań rówiesników.Dwoje,troje takich w klasie,to co innego niż cała szkolą takich.

j
ja

To teraz w szkole masowej te dzieci będą osiągały po 5 punktów... dlaczego? ano dlatego, że z klas liczących 10-12 dzieci, trafią do trzydziestoosobowych oddziałów, gdzie praca indywidualna jest po prostu niemożliwa, w dodatku wielu z tych uczniów nie da sobie rady społecznie, będą odrzucane i wyśmiewane przez rówieśników. W szkołach masowych zaczną się pielgrzymki rodzicow "normalnych", czyli bez zdiagnozowanych problemów uczniów. Będą żądania usunięcia z klasy ucznia z ADHD czy innym zaburzeniem, utrudniającym funkcjonowanie klasy. Ale skoro władza nie widzi problemu, to znowu cala wina spadnie na nauczycieli, ktorzy sobie nie poradzą, mając w klasie trzydziestkę dzieciakow, w tym pięcioro wymagających szczególnego traktowania. Gdzie wówczas czas na pracę z uczniem zdolnym? Ano gdzie ?

x
xyz

To teraz proszę sobie pomyśleć co będzie się działo jak te dzieciaki trafią do szkół masowych!!!

l
loli

Jak można było skumulować wszystkie dzieci z trudnościami,z patologii w jednej szkole.Przecież na tym dzieci niepełnosprawne traciły,złe przykłady na przerwach od dzieci z 49.

F
Fang

płacić spółce cukrowej z Torunia 41,5 tys.pln za wynajmowanie pomieszczeń w pałacyku przy ul.Krochmalnej przenieść tu Zarząd Dróg i Mostów.Straż Miejską lub utworzyć komisariat Policji.

j
janbezziemi

jeśli popatrzy się na wyniki testów szóstoklasistów z kolejnych lat to nie dziwi decyzja miasta. Przeciętny wynik jaki uzyskiwał młody absolwent tej szkoły to ok. 10 pkt na 40 możliwych w przeciągu ostatniej dekady.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3