- Wiem, że ludzie potrzebują kontaktu z prezydentem. Nie chcą chodzić do moich zastępców, ale kierują się bezpośrednio do mnie, a wizyta bardzo często jest po prostu niemożliwa. Do pewnego czasu odpisywałem mieszkańcom na swoim prywatnym profilu na portalu społecznościowym Facebook, ale kończąc pracę o godz. 22 już padłem - mówił z rozbrajająca szczerością na dzisiejszej konferencji prasowej Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Żeby poprawić komunikacje między Urzędem Miasta a mieszkańcami, ratusz wpadł na pomysł aby stworzyć skrzynkę dialogu społecznego. Znajduje się na stronie internetowej magistratu (www.um.lublin.eu). - Chcemy zmienić filozofię działania. Mieszkańcy mają wiele pomysłów, nad wprowadzeniem których warto było by popracować. Jeśli będą one fajne i możliwe do wykonania, niewykluczone że uda nam się je zrealizować - mówił Paweł Prokop, doradca prezydenta ds. partycypacji społecznej i współpracy transgranicznej.
Skrzynka z poziomu której można napisać do ratusza jest podzielona tematycznie. Poza tym można tam również zaznaczyć obszar którego dotyczy opisywana przez nas sprawa. - Postaramy się odpowiedzieć niezwłocznie na nadesłane przez nas listy, a jeśli będziemy potrzebowali więcej czasu na odpowiedź to od razu o tym poinformujemy - zapewniła Joanna Kapica-Tokarczyk, kierownik referatu ds. komunikacji społecznej.
Z podobnych skrzynek korzystają też mieszkańcy Gdańska, Łodzi, Warszawy czy Krakowa.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?