Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Materiały reklamowe dla firm – co warto mieć?

materiał partnera
Co z tego, że prowadzimy skuteczny biznes, jeśli wie o nas mało osób? Firma bez promocji jest jak auto bez paliwa. Chcąc rozpędzić swój biznes warto postawić na sprawdzone metody reklamowe. W jakie materiały reklamowe warto inwestować?

Materiały promocyjne – czy to się opłaca?

I to jeszcze jak! Jednak oczywiście pod warunkiem, że będą one zaprojektowane bezbłędnie. Dobrze wykonane materiały reklamowe powinny być tworzone wg zasady ABC – czyli adekwatne, bezbłędne, ciekawe. Adekwatne do branży i otoczenia rynkowego – bo każda kreacja musi być dobrze dopasowana do danej firmy i branży. Bezbłędne – bo pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Słaba jakość druku, literówki i niedbały projekt – to wszystko może skutecznie zniechęcić naszych potencjalnych klientów. Ciekawe – czyli kreatywne i oryginalne – jednak uważajmy, by forma nie przerosła treści. Kreatywność powinna być spójna z naszymi celami i strategią. A jeśli szukamy darmowych inspiracji poligraficznych, warto zajrzeć tutaj.

Najpopularniejsze materiały reklamowe

Zwłaszcza małe firmy główną część budżetów reklamowych przeznaczają właśnie na wydruki promocyjne. Dlaczego? Głównie dlatego, że drukowane materiały reklamowe są efektywnym nośnikiem reklamowym. Po prostu mają dobry stosunek jakości do ceny i często przekładają się na konkretny zysk. Przy niewielkich, lokalnych firmach, często wydruki reklamowe są najlepszą metodą promocji – i nie zawsze warto inwestować w większe kampanie. Bo wiadomo, że zamiast celować wielkim działem w komara, lepiej postawić na bardziej adekwatne i dopasowane narzędzia. Małe firmy – przynajmniej na starcie – często naprawdę niewiele potrzebują, żeby zaistnieć.

Materiały i gadżety firmowe do biura

To elementy, które budują rozpoznawalność i pozytywny wizerunek firmy. Istotne jest stworzenie i zapisanie wytycznych, co do kolorystyki, wielkości i rozmieszczenia elementów na drukach. Warto zainwestować w komplet spójnych materiałów firmowych – teczek, papieru firmowego, notesów i wizytówek biznesowych. Na wyjątkowe okazje możemy drukować spersonalizowane kartki świąteczne, zaproszenia lub pudełka ozdobne.

Promuj się lokalnie

W lokalnych promocjach sprawdzają się plakaty, ulotki, czasami też gazetki lub zaproszenia (z dodatkowymi zniżkami i kuponami rabatowymi). Zarówno witrynę, jak i samochody służbowe warto okleić folią samoprzylepną, tak aby wieść o naszej działalności powędrowała w świat. Przy głównych trasach dobrze jest ustawić banery , które wskażą drogę do naszej siedziby. A ponadto szyldy i tablice reklamowe – to podstawa, o której jednak wiele firm zapomina.

W przypadku sklepów, kawiarni lub hoteli bardzo dobrze sprawdzają się też potykacze – które zachęcą gości do odwiedzenia danego miejsca. Poza tym dedykowane menu, stojaki reklamowe i podkładki na stół. Tworząc spójne wydruki, inwestujemy w pozytywny wizerunek naszej firmy.

Materiały na targi i konferencje

Najczęściej wybierane materiały reprezentacyjne to rollupy – te są poręczne i z łatwością można je przetransportować w wybrane miejsce. Zarówno elementem wizerunkowym, jak i przydatnym gadżetem reklamowym są kalendarze firmowe. Najpopularniejsze są te książkowe lub plakatowe. Dlaczego warto w nie inwestować? Głównie dlatego, że są dość tanim całorocznym nośnikiem reklamowym. Dobrze zaprojektowane zostaną z klientami przez 12 miesięcy – a nasze logo lub reklama, będą z nimi każdego dnia.

Jeśli chcemy zaprezentować swoje produkty lub firmę – najlepiej wybrać katalogi. Najpopularniejsze rodzaje, to katalogi szyte lub klejone. Jeśli zdecydujemy się na klejone, warto zainwestować w te z klejem PUR, dzięki którym nasze katalogi będą elegancko wyglądać przez długi czas (a klej nie rozpuści się przy wyższej temperaturze).

Kreatywne materiały do biur

Poza typowo reprezentacyjnymi materiałami, które zabierzemy na targi lub spotkania z klientami – warto zadbać też o spersonalizowane materiały do biura. Zamiast stawiać na masowe, banalne dekoracje – można wzbogacić biuro lub lokal dedykowanymi plakatami lub płótnami canvas – np. z hasłami motywacyjnymi, zdjęciami załogi lub logo i claimem firmy.
Warto postawić na kreatywność – stworzyć zabawne kolaże, zdjęcia z imprez integracyjnych lub zapisać ulubione powiedzonka pracowników, klientów lub szefa. Cóż, czasami warto po prostu postawić na ciekawe materiały firmowe. Ogranicza nas tylko wyobraźnia, a wiadomo, ze nudna firma, to martwa firma.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski