Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2013: Przygotowania do egzaminu okiem uczniów i nauczycieli

Monika Tatara, Olga Kudła
Matura 2013: Przygotowania do egzaminu okiem uczniów i nauczycieli
Matura 2013: Przygotowania do egzaminu okiem uczniów i nauczycieli Archiwum Polskapresse
Matura, jak co roku, przychodzi za szybko. Dodatkowo ładna pogoda za oknem nie sprzyja uczniom w przygotowaniach do egzaminu dojrzałości. Zapytaliśmy maturzystów z Lublina, jak radzą sobie z nauką.

Nauka do matury uzależniona jest od przedmiotów i poziomu na jakim uczniowie chcą ją zdać. W kwestii egzaminów na poziomie podstawowym zdania nie są aż tak podzielone. Bez problemu wynik 30% można osiągnąć z wiedzy wyniesionej z lekcji.

- Szkoła zapewnia dodatkowo zajęcia fakultatywne w zakresie jednej godziny tygodniowo. Ma to na celu pomoc uczniom w lepszym przygotowaniu. Organizowane są również próbne matury, aby abiturienci mogli sprawdzić poziom swojej wiedzy. Zajęcia nie są jednak oblegane ale im bliżej matury, tym chętniej na nie przychodzą - mówi nauczycielka języka angielskiego z Zespołu Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego im. gen. Franciszka Kleeberga w Lublinie.

Maturzyści 2013 - łączcie się na Facebooku!

Z większym problemem borykają się uczniowie, którzy chcą zdawać przedmiot na poziomie rozszerzonym. Oprócz zajęć dodatkowych proponowanych przez szkołę uczniowie decydują się na korepetycje. Z takiego rozwiązania skorzystała jedna z uczennic I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica. Już od roku swoja wiedzę rozszerza z zakresu fizyki.

Maturzyści, których nie stać na korepetycje wybierają wspólne uczenie się z kolegami. Dzięki temu mają świadomość, że wykorzystują jak najlepiej ostatni czas na przygotowania.

Zdarzają się też tacy, którzy muszą radzić sobie z nietrafionymi kierunkami. Piotr z klasy matematyczno - fizycznej liceum im. Staszica chce zdawać rozszerzoną geografię, dlatego do nauki musi przysiąść sam. Uczy się z podręczników i repetytoriów.

Jak wiadomo, największy problem z przedmiotami ścisłymi mają kłopot humaniści, co oczywiście działa w dwie strony. - Jeżeli trafię na lekturę, którą znam to zdam na wysokim poziomie, ale nie zamierzam czytać tego z czym się jeszcze nie zapoznałem - powiedział nam jeden z maturzystów z klasy matematyczno- fizyczno- informatycznej.

Nauczyciele nie są zadowoleni z takich odpowiedzi. Według nich uczniowie niechętnie czytają lektury i trzeba ich do tego mobilizować, co nie jest łatwe. Chętniej sięgają do opracowań i streszczeń.

- Największym problemem jest umiejętność trafienia w klucz. Często wypracowania na wysokim poziomie są słabo oceniane, dlatego że nie są one wpasowane w założone odpowiedzi - opowiada nauczycielka języka polskiego z XII Liceum Ogólnokształcącego.

Wśród lubelskich maturzystów nie brakuje również ambitnych osób. Ich długa nauka owocuje, tak było w przypadku jednego z uczniów Liceum im. Staszica - Michała Błaziaka, finalisty olimpiady matematycznej. Wiąże się to z najwyższym wynikiem z tego przedmiotu. Dzięki temu chłopak ma szansę łatwiej dostać się na studia.

A Ty tegoroczny maturzysto? Uczysz się już? :) Pisz w komentarzach!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski