9 maja podczas 13. edycji Mercure Fashion Night, w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto, spotkali się przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu. Podczas wyjątkowego wieczoru mieli okazję podziwiać propozycje Patryka Wojciechowskiego - młodego projektanta z Gdyni, absolwenta projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i finalisty drugiej edycji Project Runway. Pokaz był okazją dla projektanta do zaprezentowania swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure, która wspiera młode talenty, sposób na opowiedzenie gościom o swoich inspiracjach i lokalnoci w połączeniu z ludźmi i miejscami.
Styl Patryka Wojciechowskiego cechuje różnorodność i niepowtarzalność tkanin w połączeniu z minimalistycznymi formami, nieoczywiste faktury, motywy i kolory. Wszystkie te elementy zaprezentował podczas Mercure Fashion Night w trzech odłonach kolekcji: street, basic i vision.
Street to wizja projektanta, pokazująca jak ludzie powinni wyglądać na ulicach naszych miast. Dosyć odważna, stawiająca na wygodę i użytkowość. Podczas tej odsłon goście zobaczyli luźne kroje, warstwowość i ciekawe dodatki. Patryk Wojciechowski wykorzystał tu proste, ale uczlachetnione przez siebie haftami i nadrukami materiały, które podkreśliły mocny, uliczny styl.
Projekty zaprezentowane w drugiej odsłonie – Basic – to przede wszystkim proste kroje i kształty, stonowane kolory, niewyzywające tkaniny, dzięki którym sylwetka zyskuje minimalistyczny, ale elegancki wygląd. Celem tej kolekcji jest sprawienie, aby jej noszenie pomagało czuć sie dobrze w prawie każdej sytuacji jaka może nas codziennie spotkać.
Ostatnia część – Vision – to najodważniejsze propozycje Patryka Wojciechowskiego. Są to ubrania tworzone zazwyczaj ręcznie od podstaw, pełne tu przeplatanych na tkaninach nitek i różnego rodzaju aplikacji. Tutaj najważniejsza jest wizja projektanta i spektakularny, końcowy wygląd.
Mercure Fashion Night
Zapoczątkowany w 2016 roku projekt obejmuje pokazy mody, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury poprzez unikalne doświadczenie łączące modę ze sztuką użytkową, rozrywką i designem. Mercure wspiera zarówno doświadczonych artystów, jak i lokalne talenty czy młodych projektantów. Właśnie poprzez modę wydarzenia MFN odpowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele Mercure. Dotychczas, w ramach Mercure Fashion Night, odbyło się 12 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce na Węgrzech i w Czechach. Będzie to już kolejna odsłona MFN w Gdańsku, bowiem hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto był już gospodarzem pokazu Doroty Goldpoint.
Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?