reklama

MPK za unijne pieniądze chce inwestować w pojazdy

Kamil KrupaZaktualizowano 
MPK chce inwestować w tabor za pieniądze Unii
MPK chce inwestować w tabor za pieniądze Unii archiwum
Kilkadziesiąt milionów złotych może wpaść do kasy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Przewoźnik chce skorzystać z funduszy europejskich, aby za unijne pieniądze wyposażyć swe pojazdy w automaty do sprzedaży biletów oraz odnowić tabor.

- Pierwsze pieniądze, które chcemy pozyskać z UE, to około 50 mln zł. Te środki poszłyby na zakup nowych trolejbusów, co planujemy uczynić już w tym roku mówi Czesław Rydecki, prezes MPK.

O planowanych zakupach pisaliśmy w sobotę. Lubelski tabor ma się zwiększyć o piętnaście trolejbusów.

W marcu MPK ogłosi przetarg na nowe trolejbusy. Ma w nim wystartować białoruska firma MAZ, której niezależnie od wyniku przetargu lubelski przewoźnik wydzierżawi hale montażowe i odda 25 pracowników technicznych. Dzięki temu Białorusini będą montować pojazdy nie tylko na potrzeby Lublina, ale także innych miast.

Oprócz powiększenia taboru MPK chce wyposażyć swoje wozy w automaty do sprzedaży biletów. Dwa takie urządzenia testowane były na początku ubiegłego roku. Miejski przewoźnik, jeśli otrzyma dotacje, planuje także zamontować na przystankach tablice elektroniczne, na których będzie wyświetlana dokładna godzina przyjazdu autobusu.

- Na ten cel również chcemy pozyskać środki z Unii Europejskiej. W grę wchodzi piętnaście milionów złotych. Pokryłoby to połowę wszystkich naszych wydatków - wyjaśnia Czesław Rydecki.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
lubelak

Jak zwykle p. K.K. wykazał się niekompetencją i niewiedzą dotyczącą kompetencji MPK i ZTM niestety czas zacząć odróżniać te nazwy zarówno pod kątem działalności jak i kompetencji. Jak powszechnie wiadomo MPK jest w tej chwili operatorem lokalnym co oznacza że ma wozić pasażerów za co płaci Urząd Miasta (ZTM) więc jednak trochę prawdy by się w tym artykule przydało ale wiadomo jaka gazeta taki redaktor i artykuł

M
Mario

Trzeba trzymać kciuki, aby się udało rozbudować nowe linie trolejbusowe i kupić (lub samodzielnie zmontować w naszym MPK) nowe pojazdy MPK. Nasi Fachowcy z MPK Lublin nie takie rzeczy już robili. Do tego dołożę jeszcze życzenie jak najszybszego remontu "starych" trolejbusów: Škoda 9Tr20, FIAT 418AC (Lublin 799) i Saurer 4T II LM (z przyczepą MASG-FFA), oraz autobusu Jelcz 272 MEX (Lublin 11199).

C
Chris

Elektroniczne tablice na przystankach w biednym Lublinie to zbytek, zważając na brak innych rozwiązań przyjaznych pasażerom. Zamiast tego należy przy każdym przystanku - niezależnie czy to wiata, czy zwykły słupek - dać szyld z jego nazwą. Po drugie, w wielu pojazdach MPK (o komunikacji prywatnej nie wspomnę, bo tam to wygląda jeszcze gorzej) brakuje tablic z wyszczególnieniem przystanków, na jakich zatrzymuje się autobus, a jeśli są, to... zawieszone u dołu okna, czyli zupełnie niewidoczne, bo zasłaniane przez siedzących przy nich pasażerów! (W stolicy w każdym autobusie widnieje taka tablica, a ich wzór jest jednolity i rozpoznawalny przez każdego pasażera). Gdy się do tego doda wspomniany brak szyldów na wielu przystankach, to pasażerowi nie znającemu miasta należy tylko współczuć. No i jeszcze inne idiotyczne rozwiązanie obecne na lubelskich przystankach. W wiatach wiesza sie rozkłady jazdy tuż nad ławeczką, gdzie siedzą pasażerowie. Nie dość, ze trzeba się do nich przeciskać na bardziej tłumnych przystankach, to jeszcze często są zasłaniane przez inne osoby. W wystarczyło je powiesić na bocznej ścianie wiaty! No, ale cóż, prezes woli bardziej widowiskowe rozwiązania...

D
D.D.D.

Albo Unijne pieniądze, albo za pieniądze z Unii

p
post

to juz teraz wiadomo dlaczego bilety maja tak drastycznie podrozec, wladze magistratu obiecaly jakiemus producentowi ,ze kupia jego autobusy i teraz z tych "obietnic " musza sie rozliczyc.

F
Fang

Wcześniej "kurier" informował ze koszt jednego trolejbusu to 1 mln pln.Teraz pisze się że tabor powiększy się o 15 wozów a na ten cel przeznaczy się 50 mln pln.Czyżby trolejbusy tak podrożały od ubiegłego tygodnia?

M
Murzyn

Od iluś lat ciągle czytam o tych unijnych projektach dla lubelskiej komunikacji.I nadal czytam,tylko czytam.Te bajki już mi się znudziły,może by tak ktoś zrobił je w 3D.Ciekawe co ktoś chce osiągnąć karmiąc nas tyle lat tymi wirtualnymi delicjami??

B
BK

MPK nie może montowac tablic na przystankach. Przecież to zadanie ZTM!

k
ktosik

Panie redaktorze, niech pan przeanalizuje tytuł swojego artykułu jeszcze raz. Proponuje kilka lekcji gramatyki i pisowni polskiej, z pewnością przydadzą się.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3