MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najlepsze śniadania w lubelskich restauracjach. Zobacz, gdzie warto się wybrać

Marcin Jaszak
Facebook Ostro / Zielonego Talerzyka
Rodzinne śniadania na mieście stanowią coraz silniejszy trend, a Polacy spożywają śniadanie poza domem, również ze swoimi pociechami. To świetny sposób na celebrowanie początku dnia w niespiesznej atmosferze bez nudy na talerzu. O znaczeniu tego posiłku przypomina Europejski Dzień Śniadania, obchodzony od 2012 roku pod hasłem “Znajdź czas na śniadanie”. Jakie miejsca w Lublinie warto odwiedzić, by dobrze rozpocząć dzień? Oto kilka naszych propozycji.

Spis treści

Śniadanie to kluczowy posiłek dnia. Pierwszy krok w kierunku dostarczenia organizmowi składników odżywczych oraz dobrego samopoczucia i energii niezbędnej do podjęcia wytężonej pracy oraz wyzwań codzienności. Dla oszczędności czasu i urozmaicenia warto ten poranny posiłek zjeść wspólnie z rodziną w ulubionym lokalu. Będzie to nie tylko oryginalny sposób na smaczny początek dnia, ale także okazja do spędzenia jakościowego czasu razem, bez konieczności poświęcania uwagi na przygotowania i sprzątanie w domu.

Gdzie na śniadanie w Lublinie? Najlepsze miejsca z ofertą śniadaniową

Tosty, naleśniki, jajecznica, bajgiel, burger, brioszka, a może omlet? W Lublinie o poranku ofert kulinarnych nie brakuje. Słodko lub wytrawnie, mocno na dobry start, delikatnie na lekki dzień. Oto lista wybranych lokali w Lublinie z ofertami śniadaniowymi:

  • Pelier, ul. Krakowskie Przedmieście 10
  • Ostro, u. Krakowskie Przedmieście 25
  • W Chlebaku Bistro, ul. Kapucyńska 2
  • ParZona,Krakowskie Przedmieście 51
  • Spokojna 2, ul. Spokojna 2
  • Bona, ul. Kowalska 19
  • Bombardino, ul. Jana Pawła II 51
  • Koper Włoski, ul. Nadbystrzycka 25
  • Cafe Mari, ul. Artura Grottgera 8
  • Zielony Talerzyk, ul. Królewska 3

Dlaczego warto jeść śniadanie na mieście? Oto kilka powodów

  • Przyjemny start dnia: rodzinne śniadanie to doskonały sposób na rozpoczęcie dnia razem, budując wspólne chwile i tworząc pozytywną atmosferę na cały dzień.
  • Nowe doznania kulinarne: wybierając lokalne restauracje serwujące śniadania mamy możliwość eksploracji kulinarnej i kulturowej swojej okolicy, odkrywania nowych, zdrowych i zróżnicowanych posiłków, co może poszerzać kulinarną świadomość i zainteresowania najmłodszych.
  • Budowanie więzi rodzinnych: wspólne jedzenie posiłków sprzyja rozmowom, dzieleniu się planami na dzień oraz wzmacnia więzi rodzinne. To doskonała okazja, by zatrzymać się na chwilę i pobyć razem.
  • Tworzenie pozytywnych nawyków żywieniowych: dzieci, które regularnie uczestniczą w rodzinnych śniadaniach, często rozwijają zdrowsze nawyki żywieniowe, które mogą towarzyszyć im przez całe życie.
  • Nauczanie i utrwalanie zasad etykiety i zachowania w miejscach publicznych: w miejscach publicznych dzieci będą bardziej skłonne stosować się do zasad, a rodzice zazwyczaj nie tracą tak szybko cierpliwości jak w domu
  • Budowanie lokalnej społeczności poprzez regularne wizyty: wpływa to na poczucie przynależności i integracji społecznej. Dzięki temu śniadanie na mieście staje się edukacyjną i społeczną przygodą dla całej rodziny, zatem warto wpisać spożywanie pierwszego posiłku na mieście w stały grafik rodzinnych aktywności.

Co jeść na śniadanie? 40% Polaków zaczyna dzień od posiłku na ciepło

Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, pełnowartościowe śniadanie powinniśmy spożyć w ciągu 2 godzin od wstania z łóżka. W ten sposób dostarczymy energii i składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, a także pomożemy przyspieszyć metabolizm, który spowalnia podczas snu. Śniadanie powinno pokrywać ok. 25-30 proc. naszego dziennego zapotrzebowania na energię.

Na śniadanie najlepiej wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, takie jak pieczywo (razowe, graham), płatki owsiane, żytnie, gryczane, jaglane, musli, otręby zbożowe. Stanowią one cenne źródło błonnika pokarmowego, który da nam uczucie sytości, a także węglowodanów złożonych, które pomogą dostarczyć energię naszemu organizmowi.

Dobrym uzupełnieniem pierwszego posiłku dnia będą produkty mleczne, takie jak mleko, jogurt, kefir, maślanka, ser żółty, twaróg, produkty białkowe - wędliny, pasty z roślin strączkowych, jajka, a także duża ilość warzyw i owoców. Źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które świetnie sprawdzą się jako dodatki do śniadania, mogą być m.in. orzechy, pestki dyni, słonecznika czy siemię lniane.

Według badań śniadania regularnie jada około 90% Polaków. Najczęściej jemy kanapki, ale około 40% osób deklaruje spożywanie porannego posiłku na ciepło – najczęściej są to jajka pod różną postacią: jajecznicy, na miękko, sadzone, w formie omleta, a także jajka poche, czyli „w koszulce”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Herbata z płatków dzikiej róży

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski