Nowe-stare logo Lublina kosztowało nas 7 tys. zł

Małgorzata Szlachetka
Poprzednia (na górze) i nowa wersja miejskiego logo, materiały UM Lublin.
Za „odświeżenie” logo Lublina miasto zapłaciło 7 tysięcy zł. Efekt? Kosmetyczne zmiany. Na ten wydatek na ostatniej sesji zgodzili się radni.

Stare i nowe logo zostały we wtorek zestawione na facebookowej stronie społeczności „Font, nie czcionka”, która ma ponad 30 tysięcy polubień. „Rebranding (proces zmiany percepcji marki - dop. red.) pełną gębą - tylko 7 tys. zł. Zgadnijcie, które logo jest nowe” - takie zadanie dostali internauci. Opinie były podzielone. Bartek napisał: „Rebranding jest okej, uporządkowano logo, widać od razu, które jest nowe. Pytanie, czy logo jest dobre... bo tu już mam wątpliwości”. „Ceny za lifting (bo to nie jest rebranding!) nie będę komentował” - odpowiedział Kewin.

Tymczasem ratusz mówi o „odświeżeniu” logo i dostosowaniu go do „nieustannie zmieniających się trendów”. Koszt: 7 tysięcy zł. Pieniądze za tę usługę dostała firma „Mazaki” Studio Konrad Rządowski. Miasto wybrało ją po etapie „rozeznania rynku”.

- To była najniższa cena - zapewnia Karolina Zuzaniuk, główny specjalista ds. budowania marki miasta Lublin. - Poprzednie logo używaliśmy 8 lat. Pracy przy nowym było naprawdę dużo. Od analizy trendów rynkowych, po przygotowanie sześciu wersji znaku - zaznacza Zuzaniuk.

Wideo

Komentarze 70

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2015-11-27T12:29:36 01:00, Tomasz:

Odświeżenie to odświeżenie, a nie *zmiana* logo! Każda szanująca się marka robi to regularnie. Normalna rzecz. To idzie w parze z dokładną analizą, stworzeniem raportu, zaprojektowaniem zmian, ich wdrożeniem oraz wiąże się z aktualizacją tzw. księgi znaku, która może mieć i 100 stron. Kwota 7 tys. za taką usługę jest dosyć niska. Po co bić pianę?

Jestem w 100% za patrzeniem urzędnikom na ręce i monitorowaniem co się dzieje z naszą kasą, ale w tym przypadku ktoś się zagalopował, bo tu nie bardzo jest się czego przyczepić. Raczej popatrzyłbym gdzie wydawane są setki tysięcy lub miliony na nietrafione inwestycje, dofinansowanie Kościoła, albo stawianie zbędnych pomników, itp. To lepiej zużyta energia i czas!

Logo mamy jakie mamy - byłem jego przeciwnikiem 8 lat temu, gdy się pojawiło, ale po latach funkcjonowania przyzwyczaiłem się do niego, stało się elementem marki Lublin, jest rozpoznawalne, działa, czy się to komuś podoba, czy nie. Dlatego dobrze widzieć, że ktoś nim zarządza i odświeża. Wg mnie po tej operacji jest lepiej niż było.

Ale co ja tam wiem. Siedzę w tej branży raptem paręnaście lat - grunt, że stado kanapowych ekspertów się wypowiedziało :P

7 tys zł to dość niska cena? Hahahaha, taką zmianę zrobiłabym w max 15 minut (zakładając, że napotkałabym problemy z czymkolwiek). Chciałabym zarabiać 7 tys zł w 15 minut.

k
kanapowy

I przez tyle lat w tej branży nic się zmieniło, że bierze się kasę, za to co student informatyki zrobi w przerwie na kawe - to zgroza ale widać tak musi być, hajs się musi zgadzać.

k
kk

A nie zauważasz annalogii do wyglądu frontu naszego Zamku Lubelskiego? i ze całe dwukolorowe logo składa się z różnie ułożonych literek L jak Lublin?

J
Ja

Myślałem że zmienią ten "tubtin" a oni tylko czcionkę pogrubili :)
Też chętnie za taką "pracę" zainkasuję 7 tysięcy :) Cóż...ten kto to wykonał to pewnie NIE JEST żaden znajomy Królika?

T
Tomasz

Odświeżenie to odświeżenie, a nie *zmiana* logo! Każda szanująca się marka robi to regularnie. Normalna rzecz. To idzie w parze z dokładną analizą, stworzeniem raportu, zaprojektowaniem zmian, ich wdrożeniem oraz wiąże się z aktualizacją tzw. księgi znaku, która może mieć i 100 stron. Kwota 7 tys. za taką usługę jest dosyć niska. Po co bić pianę?

Jestem w 100% za patrzeniem urzędnikom na ręce i monitorowaniem co się dzieje z naszą kasą, ale w tym przypadku ktoś się zagalopował, bo tu nie bardzo jest się czego przyczepić. Raczej popatrzyłbym gdzie wydawane są setki tysięcy lub miliony na nietrafione inwestycje, dofinansowanie Kościoła, albo stawianie zbędnych pomników, itp. To lepiej zużyta energia i czas!

Logo mamy jakie mamy - byłem jego przeciwnikiem 8 lat temu, gdy się pojawiło, ale po latach funkcjonowania przyzwyczaiłem się do niego, stało się elementem marki Lublin, jest rozpoznawalne, działa, czy się to komuś podoba, czy nie. Dlatego dobrze widzieć, że ktoś nim zarządza i odświeża. Wg mnie po tej operacji jest lepiej niż było.

Ale co ja tam wiem. Siedzę w tej branży raptem paręnaście lat - grunt, że stado kanapowych ekspertów się wypowiedziało :P

O
Obserwatorka

I następne wydatki... Dziwne, że Coca Cola czy inny Donald nie zmieniają loga co kilka lat.
A moja firma, no cóż. Nie ma loga i przędzie jak na warunki lubelskie całkiem nieźle. Może dlatego, że nie wywalam niepotrzebnie kasy.

J
Jazon

firmy które zajmują się logotypami nie będą pracować za miskę ryżu tak jak byś chciała. Jeśli naprawdę jest to takie proste to zamawiający powinien to zlecić jakiemuś urzędasowi który akurat nie miał co robić przez następne 10 minut... ale tak to nie działa. Już były przykłady oszczędności np system liczenia głosów w wyborach hehe i co wyszło? Dalej chcecie o tym gadać?

s
starszy zecer

...nie irytuj się tak. Zmiana loga to jedno ale trzeba jeszcze zaprojektować tzw. księgę znaku, któej Twoja firma zapewne nie ma i dlatego tak kiepsko przędzie ;)

R
Roxi

No ładnie. Najniższa cena. Logo zajęło im max 5 min, razem z uruchomieniem komputera. chyba że ta analiza cały dzień. Zasłużone pieniądze

O
Obserwatorka

:-)

r
robi

Jeszcze nigdy w historii (grafiki) tak niewielkie zmiany przyniosły tak wiele dla ... tak niewielu. Nieprawda? Wszystko odbyło się zgodnie z prawem i zdrowym rozumem? No to przedstawcie nam drodzy zleceniobiorcy, jakież to wielkie i ważne korzyści osiągnie społeczeństwo Lublina i okolic z tak małych zmian loga?

G
GRAfi

Tłumacza!!!! Co stare/nowe logo mówi lublinianom, a tym bardziej przyjezdnym o Lublinie?

K
Krzysiek_31

Przecież to tubtin :>

b
bosman

...Pana Żuka zaczyna byś śmieszne. Już nawet nie żałosne tylko śmieszne.

o
ou

dobrze napisał, TRZCIONKI, bo napis był wykonany trzcinką :)

Dodaj ogłoszenie