Nowy most przy Turystycznej stanie dopiero za miesiąc

JAXA
200-tonowy nowy most kolejowy zostanie ustawiony przed długim weekendem majowym
200-tonowy nowy most kolejowy zostanie ustawiony przed długim weekendem majowym Jacek Babicz
Przed długim weekendem majowym, przy ul. Turystycznej zostanie zamontowany nowy żelazny most kolejowy. Stara konstrukcja zostanie rozebrana. To miesiąc później niż pierwotnie planował wykonawca. - Okazało się, że musimy wykonać dodatkowe prace przy wzmocnieniu terenu. Grunt jest tu bardzo grząski - poinformował Grzegorz Kosowski z firmy Skanska, która prowadzi roboty.

Nowy most jest gotowy już od kilku tygodni. - Stalowa konstrukcja waży 200 ton. Nie chcemy, aby po ustawieniu jej na tymczasowych podporach całość nagle zaczęła osiadać - dodał Kosowski.

Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa. - Obecny most jest w fatalnym stanie technicznym. Nadaje się tylko do wymiany - tłumaczył Andrzej Matysiewicz z PKP PLK. Most kolejowy pochodzi z 1898 roku. Od tego czasu nie był remontowany.

Nowa przeprawa kosztowała ok. 3,5 mln zł. - Jego montaż planujemy przed długim weekendem majowym - zapowiedział Kosowski.

Gotowa konstrukcja zostanie "nasunięta" na miejsce starego mostu. - Wykorzystamy do tego rolki. Nie powinno to zająć dużo czasu, liczymy, że uporamy się z tą operacją w ciągu jednego dnia - wyjaśniał Kosowski.

Wymiana mostu przy ul. Turystycznej, to element modernizacji linii kolejowej między Lublinem a Lubartowem. Koszt inwestycji przekroczy 40 mln zł.

- Zakończenie projektu jest planowane na koniec marca 2013 r. Ale nie wykluczamy, że roboty skończą się szybciej. Wówczas pasażerowie mogliby korzystać z przejazdów nawet od grudnia tego roku - ocenia Matysiewicz.

Przewozy na trasie Lublin-Lubartów zlikwidowano w 2000 r.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
p

Miejski Konserwator Zabytków. Żenada i wstyd. POkraki.

p
pasażer

Betonowe przyczółki są przygotowane dla dwóch mostów, więc stary mógłby zostać z przeznaczeniem dla pieszych i rowerów, a obok mógłby stanąć nowy dla pociągów. Żadnego technicznego problemu nie było. Linia była kiedyś dwutorowa. Jeden tor wysadzili hitlerowcy i nigdy go nie odbudowano. Kiedyś zamierzano rozebrać stary most na Bystrzycy przy Zamojskiej. protestowali ludzie kultury, historycy, architekci. Jak wygląda po remoncie i podświetleniu? Pięknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten kolejowy staruszek też mógłby tak wyglądać. Trzeba tylko chcieć. NIESTETY NIEKTÓRYCH URZĘDNIKÓW OD MYŚLENIA GŁOWA BOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MYŚLĄ O KOLEJNEJ KADENCJI POLITYCZNEJ I UKŁADACH PARTYJNYCH, A NIE O MIEŚCIE, REGIONIE, LUDZIACH, HISTORII, GOSPODARCE, TURYSTYCE... Partacze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

g
gada

fakt za bardzo sie napaliłem a tu nici z biznesu. Trudno jutro znów do roboty.

p
pasażer

Mógłby zostać dla potomnych. Istniał od początku wybudowania tego szlaku kolejowego. Super atrakcja dla miłośników kolei, architektów, piękne miejsce na spacery i dla rowerów. Wzdłuż torów mogłaby powstać piękna trasa turystyczna do Dysa, wąwozów, doliny Ciemięgi, a nawet do Zawieprzyc wzdłuż Bystrzycy. Można rozebrać Brame Krakowską-bo stara lub z Zamku Lubelskiego zrobić hipermarket.

p
pasażer

To on decyduje gdzie pojada pociągi. Przystanki w Lubartowie są ważne. Masz rację. Ludzie od lat domagają się regularnych pociągów do Łukowa, Siedlec, Białej i Terespola. Jeżeli takie szynobusy kursowałyby z częstotliwością raz na godzinę (jeden do Siedlec, drugi do Białej i Terespola) połączenia z Lubartowem i Parczewem byłoby co pół godziny. Wreszcie byłoby normalnie, a nie busy przerobione z dostawczaków wiecznie zapchane, przeciążone i drogie. Do Lubartowa powinien tez jechać autobus MPK. Wtedy możemy mówić o metropolii, a nie tylko gadać jak obecnie POlitycy. Transport to podstawa rozwoju regionu. Nie jakieś busy jak w Azji, tylko kolej i komunikacja miejska oraz PKS, jako ekspress - ma rzadziej rozmieszczone przystanki.

e
el

A mnie jest szkoda starego mostu. Podobno ma być pocięty, a to już ponad stuletni zabytek techniki. Można by go uratować i postawić na Bystrzycy w innym miejscu, jako np, most pieszo-rowerowy... Może jeszcze władze są w stanie coś zrobić.

i
ik

o co Ci chodzi bo nie rozumiem, wychodzi 17,5zl/kg - jak na most to normalna cena. Złom kosztuje ok 50-60gr/kg

m
mrówka123

U ciebie z matmą jest na bakier : 3 500 000 zł / 200 000 kg = 17,5kg stali normalna cena stali ze składu budowlanego....

g
gada

panie redaktorze niech się Pan dopyta, bo coś nie gra.
Koszt 3,5 mln złotych, waga 200 ton.
Pan policzy na kalkulatorze za 10 złotych ile wychodzi za kilogram i zadzwoni na złomowisko zapytać ile kosztuje ZŁOM.
Może go odkupimy i zrobimy interes życia

m
m.ak.s

Ale faktem jest, że ten nowy most jest strasznie brzydki. W dodatku nie wiem dlaczego nie jest on zrobiony w formie kratownicy tylko z "pełnego" metalu. Wygląda to troche jakby projektował go ktoś, kto przez całe życie pracował przy plastikach :)

a
architekt-urbanista

Bardzo cieszę się, że ta malownicza linia wraca po latach zapomnienia i dewastacji do życia. Zauważyłem jednak jeden bardzo poważny mankament tej inwestycji. Według zapowiedzi mają powstać 2 nowe przystanki na terenie Lublina: Ponikwoda i Zadębie przy ulicy Turystycznej, które moim zdaniem będą mało przydatne dla pasażerów na obecną chwilę. Natomiast nic nie słychać o planach budowy nowych przystanków na terenie Lubartowa: Lubartów-Centrum i Lubartów-Północ, które są niezbędne do tego, aby linia kolejowa była rentowna. Nikt mieszkający w centrum Lubartowa czy na osiedlu Kopernika nie będzie biegał do starej stacji kolejowej za miastem, aby dojechać szynobusem do Lublina. Efekt tej inwestycji będzie taki, iż piękne i wygodne szynobusy będą wozić powietrze, a ludzie wciąż będą się tłoczyć w ciasnych, niewygodnych busach. Trzeba także koniecznie zmodernizować tę linię, aż do Łukowa i uruchomić szynobusy w relacji Lublin-Łuków-Siedlce i Lublin-Łuków-Biała Podlaska-Terespol. Tylko wtedy linia nr 30 będzie miała sens, a przewozy będą przynosić zyski.

h
hela

litości, kto wymyślił konstrukcję tego nowego mostu... okropność! ohyda! zrujnowali fantastyczny most i na jego miejsce postawią to "coś"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj ogłoszenie