Nowy most przy Turystycznej stanie dopiero za miesiąc

JAXA
200-tonowy nowy most kolejowy zostanie ustawiony przed długim weekendem majowym
200-tonowy nowy most kolejowy zostanie ustawiony przed długim weekendem majowym Jacek Babicz
Udostępnij:
Przed długim weekendem majowym, przy ul. Turystycznej zostanie zamontowany nowy żelazny most kolejowy. Stara konstrukcja zostanie rozebrana. To miesiąc później niż pierwotnie planował wykonawca. - Okazało się, że musimy wykonać dodatkowe prace przy wzmocnieniu terenu. Grunt jest tu bardzo grząski - poinformował Grzegorz Kosowski z firmy Skanska, która prowadzi roboty.

Nowy most jest gotowy już od kilku tygodni. - Stalowa konstrukcja waży 200 ton. Nie chcemy, aby po ustawieniu jej na tymczasowych podporach całość nagle zaczęła osiadać - dodał Kosowski.

Wymiana mostu ma związek z przebudową linii kolejowej na odcinku od Lublina do Lubartowa. - Obecny most jest w fatalnym stanie technicznym. Nadaje się tylko do wymiany - tłumaczył Andrzej Matysiewicz z PKP PLK. Most kolejowy pochodzi z 1898 roku. Od tego czasu nie był remontowany.

Nowa przeprawa kosztowała ok. 3,5 mln zł. - Jego montaż planujemy przed długim weekendem majowym - zapowiedział Kosowski.

Gotowa konstrukcja zostanie "nasunięta" na miejsce starego mostu. - Wykorzystamy do tego rolki. Nie powinno to zająć dużo czasu, liczymy, że uporamy się z tą operacją w ciągu jednego dnia - wyjaśniał Kosowski.

Wymiana mostu przy ul. Turystycznej, to element modernizacji linii kolejowej między Lublinem a Lubartowem. Koszt inwestycji przekroczy 40 mln zł.

- Zakończenie projektu jest planowane na koniec marca 2013 r. Ale nie wykluczamy, że roboty skończą się szybciej. Wówczas pasażerowie mogliby korzystać z przejazdów nawet od grudnia tego roku - ocenia Matysiewicz.

Przewozy na trasie Lublin-Lubartów zlikwidowano w 2000 r.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
p
Miejski Konserwator Zabytków. Żenada i wstyd. POkraki.
p
pasażer
Betonowe przyczółki są przygotowane dla dwóch mostów, więc stary mógłby zostać z przeznaczeniem dla pieszych i rowerów, a obok mógłby stanąć nowy dla pociągów. Żadnego technicznego problemu nie było. Linia była kiedyś dwutorowa. Jeden tor wysadzili hitlerowcy i nigdy go nie odbudowano. Kiedyś zamierzano rozebrać stary most na Bystrzycy przy Zamojskiej. protestowali ludzie kultury, historycy, architekci. Jak wygląda po remoncie i podświetleniu? Pięknie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten kolejowy staruszek też mógłby tak wyglądać. Trzeba tylko chcieć. NIESTETY NIEKTÓRYCH URZĘDNIKÓW OD MYŚLENIA GŁOWA BOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MYŚLĄ O KOLEJNEJ KADENCJI POLITYCZNEJ I UKŁADACH PARTYJNYCH, A NIE O MIEŚCIE, REGIONIE, LUDZIACH, HISTORII, GOSPODARCE, TURYSTYCE... Partacze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
g
gada
fakt za bardzo sie napaliłem a tu nici z biznesu. Trudno jutro znów do roboty.
p
pasażer
Mógłby zostać dla potomnych. Istniał od początku wybudowania tego szlaku kolejowego. Super atrakcja dla miłośników kolei, architektów, piękne miejsce na spacery i dla rowerów. Wzdłuż torów mogłaby powstać piękna trasa turystyczna do Dysa, wąwozów, doliny Ciemięgi, a nawet do Zawieprzyc wzdłuż Bystrzycy. Można rozebrać Brame Krakowską-bo stara lub z Zamku Lubelskiego zrobić hipermarket.
p
pasażer
To on decyduje gdzie pojada pociągi. Przystanki w Lubartowie są ważne. Masz rację. Ludzie od lat domagają się regularnych pociągów do Łukowa, Siedlec, Białej i Terespola. Jeżeli takie szynobusy kursowałyby z częstotliwością raz na godzinę (jeden do Siedlec, drugi do Białej i Terespola) połączenia z Lubartowem i Parczewem byłoby co pół godziny. Wreszcie byłoby normalnie, a nie busy przerobione z dostawczaków wiecznie zapchane, przeciążone i drogie. Do Lubartowa powinien tez jechać autobus MPK. Wtedy możemy mówić o metropolii, a nie tylko gadać jak obecnie POlitycy. Transport to podstawa rozwoju regionu. Nie jakieś busy jak w Azji, tylko kolej i komunikacja miejska oraz PKS, jako ekspress - ma rzadziej rozmieszczone przystanki.
e
el
A mnie jest szkoda starego mostu. Podobno ma być pocięty, a to już ponad stuletni zabytek techniki. Można by go uratować i postawić na Bystrzycy w innym miejscu, jako np, most pieszo-rowerowy... Może jeszcze władze są w stanie coś zrobić.
i
ik
o co Ci chodzi bo nie rozumiem, wychodzi 17,5zl/kg - jak na most to normalna cena. Złom kosztuje ok 50-60gr/kg
m
mrówka123
U ciebie z matmą jest na bakier : 3 500 000 zł / 200 000 kg = 17,5kg stali normalna cena stali ze składu budowlanego....
g
gada
panie redaktorze niech się Pan dopyta, bo coś nie gra.
Koszt 3,5 mln złotych, waga 200 ton.
Pan policzy na kalkulatorze za 10 złotych ile wychodzi za kilogram i zadzwoni na złomowisko zapytać ile kosztuje ZŁOM.
Może go odkupimy i zrobimy interes życia
m
m.ak.s
Ale faktem jest, że ten nowy most jest strasznie brzydki. W dodatku nie wiem dlaczego nie jest on zrobiony w formie kratownicy tylko z "pełnego" metalu. Wygląda to troche jakby projektował go ktoś, kto przez całe życie pracował przy plastikach :)
a
architekt-urbanista
Bardzo cieszę się, że ta malownicza linia wraca po latach zapomnienia i dewastacji do życia. Zauważyłem jednak jeden bardzo poważny mankament tej inwestycji. Według zapowiedzi mają powstać 2 nowe przystanki na terenie Lublina: Ponikwoda i Zadębie przy ulicy Turystycznej, które moim zdaniem będą mało przydatne dla pasażerów na obecną chwilę. Natomiast nic nie słychać o planach budowy nowych przystanków na terenie Lubartowa: Lubartów-Centrum i Lubartów-Północ, które są niezbędne do tego, aby linia kolejowa była rentowna. Nikt mieszkający w centrum Lubartowa czy na osiedlu Kopernika nie będzie biegał do starej stacji kolejowej za miastem, aby dojechać szynobusem do Lublina. Efekt tej inwestycji będzie taki, iż piękne i wygodne szynobusy będą wozić powietrze, a ludzie wciąż będą się tłoczyć w ciasnych, niewygodnych busach. Trzeba także koniecznie zmodernizować tę linię, aż do Łukowa i uruchomić szynobusy w relacji Lublin-Łuków-Siedlce i Lublin-Łuków-Biała Podlaska-Terespol. Tylko wtedy linia nr 30 będzie miała sens, a przewozy będą przynosić zyski.
h
hela
litości, kto wymyślił konstrukcję tego nowego mostu... okropność! ohyda! zrujnowali fantastyczny most i na jego miejsce postawią to "coś"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie