reklama

O dwóch takich, co rozkazują robotom

Maria KrzosZaktualizowano 
Programiści z „Kolejówki” - Piotr Skalski i Marcin Jargieło (z robotem w ręku).
Programiści z „Kolejówki” - Piotr Skalski i Marcin Jargieło (z robotem w ręku). Fot. Małgorzata Genca
Piotrek Skalski zajął się programowaniem komputerowym jeszcze w podstawówce. Marcin Jargieło pierwszy raz zetknął się z tym w technikum. Szybko jednak nadrobił zaległości. Teraz obydwaj programują roboty. Razem z młodszymi kolegami ze szkoły. Z ich ulubionym NXT w kółko-krzyżyk raczej nie wygracie. A i z wygraną w szachy moglibyście mieć kłopoty.

Czterech uczniów Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych im. T. Kościuszki w Lublinie od początku roku szkolnego ma przyznany indywidualny tok nauki - dla szczególnie uzdolnionych. Taki tryb nauczania nie jest rzadkością w lubelskich szkołach, zwykle jednak przyznaje się go uczniom renomowanych ogólniaków.

- Ale zarówno Piotrek i Marcin, jak również ich młodsi koledzy - Łukasz Jusiński i Kamil Pomorski zasługują na indywidualny tok nauki - mówi Arkadiusz Mackiewicz, nauczyciel mechatroniki z "Kolejówki".

- Chłopcy swoimi umiejętnościami w dziedzinie programowania komputerowego przekroczyli już nie tylko poziom szkoły średniej. Przekraczają nawet poziom uniwersytecki - uzupełnia Andrzej Biszczanik, nauczyciel programowania.

Piotrek zaczął programować, kiedy był w podstawówce. - Zaczęło się od płyty, którą pożyczyłem od kolegi - opowiada. - Znajdował się na niej program, dzięki któremu można było stworzyć własną grę. Później były artykuły na temat programowania komputerowego, a w dalszej kolejności podręczniki. Teraz o pomoc w programowaniu proszą mnie koledzy z Politechniki Lubelskiej - śmieje się Piotr.

Dzięki robotom, które kupiła ich szkoła, chłopcy mogą przekonać się, jakie praktyczne zastosowanie mają rzędy cyferek, które pokazują się na monitorze komputera.

- To, co zrobi robot zależy od naszej fantazji i od tego, czy zdołamy ją przekształcić w odpowiedni program - tłumaczy Marcin. - Możemy kazać mu jeździć po torze, pokonywać przeszkody w terenie, grać w kółko-krzyżyk, układać kostkę Rubika czy grać w szachy.

- Taki sprzęt jest nie tylko efektowny - mówi Andrzej Biszczanik. - Ma też doskonałe walory edukacyjne. Uczyć się na nim mogą zarówno osoby, które mają już bardzo duże umiejętności, jak i ci, którzy dopiero zaczynają przygodę z programowaniem. Korzystają z niego uniwersytety na całym świecie, ma go również część naszych uczelni.

Marcin i Piotrek będą w tym roku zdawać maturę. A później? W grę wchodzą oczywiście wyłącznie studia techniczne. Chcieliby wyjechać z Lublina. - Marzy nam się Warszawa lub Wrocław - mówią.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3