Poczta Polska. Polacy pokochali zakupy przez internet

Piotr Nowak
Pixabay
Udostępnij:
Placówki Poczty Polskiej w naszym regionie doręczają i wydają rocznie około 2,5 mln przesyłek kurierskich i ekspresowych. Duża część z nich to towary zakupione przez internet.

Liczba listów stopniowo maleje. Potwierdził to niedawno w rozmowie z Kurierem Andrzej Wyroślak, naczelnik Poczty Głównej w Lublinie.

- Obserwujemy natomiast dynamiczny rozwój handlu internetowego. W ubiegłym roku obsłużyliśmy 120 mln paczek - wyjaśnił.

Podobne zjawisko zauważają pracownicy poczty w Puławach. Tam również, jak w całym województwie, zakupy przez internet zyskują na popularności.

- Klienci coraz więcej kupują przez internet i to przechodzi przez nasze ręce - wtóruje mu Beata Naumiuk, naczelniczka UP Puławy 1.

Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2018 w oczach internautów” przeprowadzony przez Gemius, ponad połowa Polaków (56 proc.) robi zakupy w sieci. Najpopularniejszymi kategoriami były odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina i teatru.

- Poczta Polska dostarcza przesyłki do każdego miejsca w kraju. Dostawa kurierem do domu lub miejsca pracy, odbiór w punkcie, współpraca z partnerami biznesowymi i oczywiście nasze placówki pocztowe, to sieć ponad 8000 punktów. Dostosowujemy swoją ofertę do potrzeb klientów - mówi Michał Mierzejewski z Poczty Polskiej.

W całej Polsce znajduje się blisko 450 punktów, w których można odebrać przesyłkę nadaną do „Odbioru w punkcie”. Wśród nich są placówki pocztowe, automaty pocztowe, punkty partnerskie (stacje paliw Orlen i kioski Ruch).

Na popularności zyskuje możliwość odbioru przesyłki w kioskach. Z raportu wynika, że tę formę wybiera prawie co czwarty badany. Co dziesiąty kupujący odbiera swoje zamówienie na stacji benzynowej. Dane pokazują, że 22 proc. osób preferuje odbiór w placówkach pocztowych.

- Poczta Polska ma ponad 3,5 tys. kurierów. W ubiegłym roku wyposażyliśmy ich w nowoczesne terminale płatnicze, dzięki którym odbierając przesyłkę klient nie musi mieć przy sobie gotówki. Z kolei w tym roku wprowadziliśmy nową usługę - wysyłanie SMS-em numeru telefonu kuriera. W rezultacie zwiększyła się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi - dodaje Michał Mierzejewski.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz też: Poczta Polska w Lublinie - od zaplecza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
ewelina
ale kurierom poczty polskiej to ja raczej podziękuję ;)
e
ewelina
Owszem, bo robią zakupy przez internet masz więcej praw m,in do zwrotu towaru niż kupując coś w sklepie stacjonarnym, co więcej jest dużo więcej kuponów rabatowych, promocji za zapisanie się do newslettera - jedym słowem, w przypadków 50% zakupów przez sieć jesteś w stanie obniżyć koszt towaru, a często też dostać go do domu za darmo.. więc czemu to się dziwić? Poza tym opcja paczkomatów, idealna dla pracujących - odbierasz kiedy ci sie podoba, nawet w środku nocy. Sama prowadziłam sklep stacjonarny, robię rękodzieło, a najwięcej zamówień miałam na facebooka, teraz za namową przymierzam się do założenia normalnego sklepu internetowego dla moich paciorków, ubranek dziecięcych itd. Z resztą na wszystkich blogach technicznych, które śledzę zachęcają do własnego sklepu internetowego, szczególnie opinie Netgraf mnie ku temu skłaniają... na pewno koszt dla mnie będzie w skali roku dużo mniejszy niż posiadanie stoiska... i dużo wiecej wygody i dla mnie jeżeli chodzi o komfort pracy i dla klientów
C
Cycu
Na poczcie Polskiej zaczyna j eb....c komuną. Paczki są kontrolowane i przetrzymywane, szczególnie pobraniowa. PiS powołał instytucję skarbowo celną która narusza naszą prywatność. Mogli by się zająć konkretnymi oszustami podatkowymi . Tylko musieli by wsadzić połowę swoich kolegów. Stanowczo odradzam wysyłki przez pocztę.
G
Gość
To są placówki pocztowe ?? A ja myślałam że ostatnią list to u chińczyka odbierałam. Wszystko, majtki, różańce, książki pt. Wolska naszych marzeń, perfumy, cukierki... Oczywiście wszystko sprzedawane bez paragonów fiskalnych !!
S
Slawco
Ja musiałem składać reklamację (na stronie internetowej PP) dot. usług Poczty Polskiej bo listonosz listy polecone (wcześniej opłaciłem usługę i zastrzegłem że listy tylko do osobistego odbioru) wydawał przypadkowym osobom... ale niestety nie jetem całkowicie zadowolony z odpowiedzi.... nie polecam!!!!!
d
dobra zmiana
Unikam tego dostawcy. Gorszy jest już tylko impost. cyt. ,,nie mamy pana paczki i co pan nam zrobi ??'' - tak usłyszałem 4 lata temu na poczcie, gdy byłem tam ostatni raz.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie