reklama

Remonty ulic w Lublinie. Cieszyć się czy płakać? (LIST CZYTELNIKA)

CzytelnikZaktualizowano 
Przybywa wyremontowanych ulic w Lublinie. Niby powinniśmy się cieszyć, jednak samo wykonanie martwi. Dlaczego? Jeśli coś się naprawia, to należy zrobić to mądrze, by nie okazało się po miesiącu czy dwóch, że trzeba ponownie wydać nasze publiczne pieniądze na remonty. Nie umiem ocenić, czy jakość asfaltu albo podbudowa pod kostkę brukową jest odpowiedniej jakości. Mogę za to powiedzieć, że wiele z tych remontów jest robione według złych projektów. Nie służą one dobrze ani kierowcom, ani pieszym.

Zamiast parkowania na chodniku – parkowanie w zatokach

Dlaczego nowe projekty nie zmieniają patologicznego stanu, w którym parkowanie odbywa się na chodnikach? Utrudnia to życie i kierowcom, i pieszym. Kierowca musi wjechać przez wysoki krawężnik na chodnik. Piesi nie mają wyraźnie odgrodzonej części chodnika „tylko dla pieszych” od „pasa do parkowania”. Tam, gdzie jest parkowanie równoległe kierowcy nie potrafią zaparkować „na kopertę” i parkują „na jodełkę” blokując chodniki.

Dlaczego nie stosuje się u nas rozwiązań polegających na tym, że pas do parkowania jest zatoką w chodniku? Krawężnik jest wtedy wyraźny i oddziela chodnik dla pieszych od zatoki do parkowania (obecnie jest między ulicą a chodnikiem z wyznaczoną częścią do parkowania). Takie rozwiązania stosuje się powszechnie na całym świecie. Załączam zdjęcia m.in. z Berlina, gdzie taki system się sprawdza. Zatoki do parkowania są wzdłuż ulic, natomiast na skrzyżowaniach ich nie ma, co ułatwia kierowcom widoczność. Najczęściej stoją tam słupki. U nas też w wielu miejscach się je stosuje, jednak z tą różnicą, że u nas za te słupki daje się wjechać i tam też… parkują samochody.

CZYTAJ TEŻ: Lublin. Nowy hotel, a obok zniszczony trawnik i dziki parking. Czy tak musi być? (LIST CZYTELNIKA)

Na niedawno wyremontowanej ulicy Solnej czy Narutowicza zabrakło takich rozwiązań i już widać tam problemy (zdjęcia pokazują dokładnie o co chodzi). Także apeluję do urzędników: stosujcie rozwiązania sprawdzone! Krawężnik oddziela chodnik od parkingu. Kierowcy nie muszą wjeżdżać na wysokie krawężniki, pieszym nikt nie blokuje chodników. Proste, skuteczne, mądre. Mało tego, takie rozwiązania stosuje się też w Lublinie, ale niestety niezbyt często. Dlaczego?

Brak słupków w miejscach, gdzie nie wolno parkować

Co z tego, że ratusz przeprowadza nam remonty chodników, skoro pozwala na to, żeby samochody je niszczyły. Ile są warte takie remonty? Chyba należy traktować to, jako niegospodarność naszymi pieniędzmi z podatków i domagać się kar dla urzędników zatwierdzających złe projekty. Załączam zdjęcia świeżo wyremontowanego chodnika przy ul. Solnej (także Narutowicza). Jeśli pozwalamy na parkowanie na chodnikach, to po co te remonty? Lepiej nic nie róbcie, bo zaraz ten chodnik będzie w takim samym stanie jak przed remontem. Szkoda pieniędzy.

ZOBACZ TEŻ: Atrapa Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie. Minęła rocznica tego bubla (LIST CZYTELNIKA)

Kolejny nowy remont, ulicy Grottgera pokazuje, że słupki są montowane bezmyślnie. Miasto postawiło słupki chroniące nowy chodnik przed wjazdem. Niby fajnie, ale czy nie lepiej je postawić tak, żeby też stara część chodnika była chroniona i nie niszczona przez auta, żeby kierowcy nie parkowali na przejściu dla pieszych. Zdjęcia pokazują, że warto stawiać słupki w miejscach odpowiednich, ale nie bezmyślnie.

Zieleń czy klepisko?

Po co nam remonty, które nie poprawiają tego miasta? Proszę urzędników o spacer w okolicę dworca PKS. Zaprojektowaliście trawniki na których... nie rośnie trawa. Równie obleśne są stare, wydeptane trawniki - klepiska. Jeśli robi się remont, to warto posadzić cokolwiek, choćby trawę, a nie urządzać klepiska. Projektowanie i urządzanie nowych klepisk w ramach remontu brzmi jak ponury sarkazm. Przy zdjęciach szczegółowe informacje co i jak.

Remonty w przyszłości

Piszę ten list, bo mam nadzieję, że nowe remonty nie będą robione według złych wzorców, że urzędnicy zaczną myśleć o tym, co robią. Chciałbym, żeby ewentualny remont Krakowskiego Przedmieścia czy ul. Okopowej nie utrwalał istniejących tam złych rozwiązań polegających na tym, że kierowcy parkując muszą pokonać wysoki krawężnik, że nie wiedzą, gdzie kończy się zatoka i parkują na chodniku, co utrudnia z kolei życie pieszym. Brak krawężników między zielenią, a parkingami powoduje też, że rozjeżdżane są wszelkie nasadzenia (zobaczcie tamtejsze drzewa). Brak słupków na skrzyżowaniach i parkujące tam auta utrudniają widoczność.

ZOBACZ TEŻ: Ministerstwo Rozwoju chce podnieść kary za brak ważnego biletu parkingowego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 77

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
logiką w cel

.... rozwiązywać nasze problemy ale po to aby ich UTRZYMYWAĆ - bynajmniej tak to wynika z moich wieloletnich obserwacji.
Był taki przypadek że ktoś niewłaściwie parkując uniemożliwił mi opuszczenie miejsca postoju . Po godzinie zadzwoniłem do SM oczekując konkretnej pomocy. Przyjechali po 45 minutach , zrobili zdjęcia ,pochodzili i odjechali . Ja mogłem wyjechać po kolejnych dwóch godzinach kiedy to odjechał blokujący mnie zawalidroga.
Dalej - od tego ignoranta na zwróconą uwagę odrzekł mi " pocałuj mnie w **** , jestem prawnikiem i możemy się poprocesować ".
Ale gdyby takiemu auto odtransportowano auto na urzędowy parking to myślę że to czegoś by go nauczyło.
A tak ???? SM zarobiła 100 zł mandat , mecenas zarobił w tym czasie 200 zł a ja straciłem i czas i zysk z racji wykonywanego zawodu ,

r
realnie patrząc

I tak się składa że na trasie którą dojeżdżam do pracy kolejne lata rozpoczynana jest jakaś inwestycja.
Z czym się to wiąże ? a no z byle jaką nawierzchnią objazdów bo i inwestor i wykonawca chce zaoszczędzić - a kierowca/użytkownik ? ......... reperuje zawieszenie, uzupełnia odpryski lakiernicze, spędza czas ma myjniach.
Niby jest powód do radości , bo nowe ciągi komunikacyjne - ale z drugiej strony za jaką cenę którą każe się nam płacić wielokrotnie ?

j
jacek

,za wszystko karać i ci biedni idioci,no tak trzeba karać wyzszymi kwotami,ja proponuje mobilne pieńki do batożenia ale tych pacanów urzedassów

E
Ekolog

Szanowna Joanno, jak biuro było na Bernardyńskiej to też były dwa miejsca dla klientów. A miejsca są po to, żeby np. klient mógł zaparkować jak idzie kupić abonament, albo pisać odwołanie od nałożonego mandatu. Tak w cywilizowanym kraju powinno to wyglądać. Akurat 2 miejsca nie czynią różnicy na Chopina, a ułatwiają życie osobom załatwiającym sprawy w biurze strefy.

E
Ekolog

Zapraszam na ul. Spokojną i okoliczne ulice. To, co tu wymyślają w związku z budową nowego biurowca nie mieści się w przysłowiowej pale. Kolejne światła, zwężenia, ponoć ścieżka rowerowa na i tak wąskiej jezdni - na to mógł pozwolić jedynie obecny włodarz, pan rezydent Żuk...

o
obiektywnie

Ale jak tu wymagąć od naszych pseudo urzędników "ynżynieróf", architektów, urbanistów - skoro to są patologiczne nieuki, komunistyczne pociotki, którzy nawet widząć gdzieś dobre, estetyczne i dobre rozwiązania (np. na zachodzie) dalej szlifują układy i standardy z lat '70-'80?
Dla nich największym osiągnięciem cywilizacyjnym jest szajsowata kostka brukowa (na krawężniki, zatoczki, strefy parkingu, podjazdy, studzienki, odpływy, chodniki, alejki, zieleniaki, itd. itd. można multiplikować).
I dwa. Wykonywane prace budowalano-remontowe w ogóle nie są nadzorowane przez miasto, a jeśli rzekomo są, to przez jakiegoś pinokio!! Ciekawe, czy chociaż jeden z tej urzędniczej szajki fachofców wie, co to QC/QA?
A swoją drogą, była okazja budowy parkingu podziemnego pod pl. Litewskim... Wydali 50 mln na kolorowe sikawki... i kontynerowy kibel. Taka władza..

o
obiektywnie

Była okazja budowy parkingu podziemnego pod pl. Litewskim?... Była.
Wytrwoniono blisko 50 mln na tandety i kolorowe sikawki..., ktore za 5 lat trzeba będzie wymieniać na nowe za kolejne miliony... Taka władza, takie decyzje.

K
Król

na spadek miejsc

.,.,

zaczeli donosic nawet na siebie ?

A
Anna

Zamiast robić zdjęcia , wzywać od razu Straż Miejską !!!! Po to właśnie utrzymujemy ją z naszych podatków!!!

p
projektant

dlaczego KL publikuje takie głupoty? oczernia się urzędników, wykonawców, projektantów... bezpodstawnie. Każdy ma prawo do wyrażania opinii, ale jeśli nie zna się prawa, wyciąga się błędne wnioski i oczernia się ludzi w gazecie to już jest nie fajnie. Autor tego listu nie zna kodeksu ruchu drogowego a o budowlance to szkoda gadać. Jakie wysokie krawężniki na Solnej? przecież tam jest 2cm. poza tym, tam jest konstrukcja pod parking i kolorystycznie jest zróżnicowana strefa do parkowania i pieszych. droga koleżanko, autorko listu, popatrz na bramy wjazdowe do posesji na jakim są poziomie i powiedz mi gdzie ty chcesz zmieścić dodatkowy krawężnik oddzielający zatokę i chodnik? jak dołożysz te 10 cm to zatrzymasz całą wodę z kilku posesji na brukowanych podwórkach zalewając w ten sposób wszystkie piwnice. Oczywiście to zmartwienie mieszkańców, ale jak się robi remont to należy takie zaistniałe twory uwzględniać i nie robić ludziom krzywdy, Ty byś zrobiła bi nie masz doświadczenia . Pojęcia nie masz o budowlance i prawie ruchu a piszesz autorytatywnie. a KL się kompromituje. A na Grottgera jest jeszcze nie dokończone. Z tego co się orientuję to Wykonawca wypowiedział umowę i wygląda bez sensu.

l
lbn

brak konsekwencji w karaniu za zle parkowanie,jakby byly wysokie kary to by bylo jak w Europie zachodniej tam Polacy parkują bardzo ładnie

H
Hmm

Skończy się jak podniosą opłaty za parkowanie.

J
Joanna

Trudno się dziwić, że coraz trudniej parkuje się w lublinie. Przykładem może być ulica Chopina gdzie biuro strefy płatnego parkowania "zabrało" dla swoich "klientów" dwa miejsca do parkowania, chociaż w tym miejscu zawsze było trudno o miejsce - nawet płacąc za to miejsce nie mało. Przecież miasto wydając zgody na nowe biura wymaga budowy nowych!!! miejsc do parkowania, dlaczego więc zabiera się mieszkańcom już istniejące miejsca???

j
ja

lubelskie chamy w akcji

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3