- W przypadku takiej skali reklam jak obecnie, przekazywane informacje nie są czytelne. Reklamy nie spełniają więc swojej roli - przekonuje Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków w Lublinie. - Są na to naukowe dowody - dodaje konserwator.
Jak w takim razie skutecznie walczyć ze szpecącymi miasto płachtami reklamowymi? Reguluje to przyjęta w ubiegłym roku ustawa krajobrazowa, ale bez lokalnej uchwały rady miasta to martwe prawo. W Lublinie prace nad tym projektem trwają od miesięcy. Teraz przyszedł czas na zgłaszanie propozycji w trakcie konsultacji społecznych.
Na 7 kwietnia zaplanowane jest spotkanie z przedsiębiorcami. Miesięcznie konsultacje społeczne mają się rozpocząć w połowie kwietnia. Do 15 maja będzie można przesyłać propozycje na adres mailowy: [email protected].
- Wstępny projekt uchwały powinien być gotowy w czerwcu - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej Hubert Mącik.
Głównym założeniem jest rezygnacja z wielkoformatowych reklam w przypadku zabytkowego Śródmieścia oraz na Starym Mieście. Miejski konserwator, Hubert Mącik mówi również “nie” dla reklam wzdłuż al. Unii Lubelskiej, aby nie zasłaniały panoramy na Stare Miasto. - Ale też w zwartej, dziewiętnastowiecznej zabudowie ulicy Kunickiego - zaznacza Hubert Mącik.
Obecnie w Lublinie samych billboardów jest ok. 3500.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?