Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śródmieście Lublina już bez wielkich reklam

Małgorzata Szlachetka
archiwum
W połowie kwietnia zaczynają się miesięczne konsultacje dotyczące “kodeksu reklamowego” dla Lublina. Maile wysyłamy na: [email protected]

- W przypadku takiej skali reklam jak obecnie, przekazywane informacje nie są czytelne. Reklamy nie spełniają więc swojej roli - przekonuje Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków w Lublinie. - Są na to naukowe dowody - dodaje konserwator.

Jak w takim razie skutecznie walczyć ze szpecącymi miasto płachtami reklamowymi? Reguluje to przyjęta w ubiegłym roku ustawa krajobrazowa, ale bez lokalnej uchwały rady miasta to martwe prawo. W Lublinie prace nad tym projektem trwają od miesięcy. Teraz przyszedł czas na zgłaszanie propozycji w trakcie konsultacji społecznych.

Na 7 kwietnia zaplanowane jest spotkanie z przedsiębiorcami. Miesięcznie konsultacje społeczne mają się rozpocząć w połowie kwietnia. Do 15 maja będzie można przesyłać propozycje na adres mailowy: [email protected].

- Wstępny projekt uchwały powinien być gotowy w czerwcu - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej Hubert Mącik.

Głównym założeniem jest rezygnacja z wielkoformatowych reklam w przypadku zabytkowego Śródmieścia oraz na Starym Mieście. Miejski konserwator, Hubert Mącik mówi również “nie” dla reklam wzdłuż al. Unii Lubelskiej, aby nie zasłaniały panoramy na Stare Miasto. - Ale też w zwartej, dziewiętnastowiecznej zabudowie ulicy Kunickiego - zaznacza Hubert Mącik.

Obecnie w Lublinie samych billboardów jest ok. 3500.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski