MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Studenci Politechniki rozwiązali problemy firmy i wygrali. Znamy zwycięzców Studenckiego Festiwalu Biznesu

OPRAC.:
Aleksandra Szymczak
Aleksandra Szymczak
Ł. Jędrzejewski/Politechnika Lubelska
Na Politechnice Lubelskiej odbyła się druga edycja Studenckiego Festiwalu Biznesu – Przedsiębiorczy Student. W piątek (24 maja) nagrodzono zwycięzców.

W konkursie biorą udział firmy, które zgłaszają prawdziwe problemy, nad rozwiązaniem których pracują studenci Politechniki Lubelskiej. W tym roku do festiwalu zgłosiło się 7 firm: Chemnovatic, Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, Luxmed, Medispet, Onwelo, Simba Group oraz Symfonia.

Nad rozwiązaniem zadań pracowało 21 studentów z Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej, skupionych w siedmiu zespołach.

– Ideą festiwalu jest to, że przedsiębiorcy i firmy, z którymi współpracujemy zgłaszają swoje problemy biznesowe. Przekazujemy je studentom, którzy przez kilka tygodni pracują nad rozwiązaniem. Oczywiście dzieje się to w porozumieniu z opiekunem ze strony uczelni oraz z firmą – podkreśla prof. Marcin Gąsior, dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej i przewodniczący kapituły festiwalu.

W piątek, podczas uroczystej gali, poznaliśmy zwycięzców.

– Kapituła była pod wielkim wrażeniem wszystkich prac. Obrady były więc długie i burzliwe. Wybraliśmy te projekty, które naszym zdaniem są realne rynkowo, najbardziej kreatywne i najpełniej odpowiadają potrzebom przedsiębiorców – tłumaczy dziekan Gąsior.

Kto wygrał?

Spółka Onwelo potrzebowała pomocy w stworzeniu strony internetowej „Zdrowie na wyciągnięcie ręki”.

– Projekt miał na celu zautomatyzowanie procesu rehabilitacji, czyli wsparcie potencjalnych pacjentów korzystających z rehabilitacji celem usprawnienia procesu dochodzenia do zdrowia – mówi Darek Osowski z Onwelo.

Z pomocą przedsiębiorcy przyszli Maksymilian Kozieł, Magdalena Szypulska i Martyna Zielińska. Aplikacja stworzona przez studentów Politechniki Lubelskiej wykorzystuje algorytm uczenia maszynowego do optymalizacji zarówno ćwiczeń rehabilitacyjnych, jak i treningu.

– To bardzo innowacyjne i kompleksowe rozwiązanie. Studenci przedstawili zarówno makiety aplikacji, bardzo dopracowaną wizję strategii marketingowej, ale także zarys algorytmu, który pozwala analizować ruch ludzkiego ciała i potem zapisywać go w bazie danych – mówi dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej.

Dumni ze studentów są też opiekunowie ich projektu. Podkreślają, że młodzi ludzie pracowali całkowicie samodzielnie i niezwykle sprawnie.

– Myśmy im po prostu nie przeszkadzali – śmieją się mgr inż. Bartosz Kania i dr Bartosz Przysucha.

Radości nie kryją też nagrodzeni

– Konkurs był dla nas świetną okazją do pokazania się firmom, z którymi być może kiedyś będziemy współpracować. To też odskocznia od codziennej nauki. Nie jest ona monotonna, ale samo wyjście poza mury uczelni jest ciekawym doświadczeniem – zauważa odbierający nagrodę Maksymilian Kozieł.

Na drugiej pozycji uplasowali się Izabela Eciak, Wiktoria Pakuła, Dominika Pylak i Brygida Wojton. Ich pomysł to Viral Talent Hunt, czyli rekrutacja pokolenia Z dla firmy Medisept.

Trzecie miejsce zajęli Michał Mroczek i Bartosz Panasiuk, którzy opracowali strategię marketingową dla Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w kontekście transformacji energetycznej.

Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymali 5 tys. zł., drugiego – 3 tys. zł, a trzeciego – 2 tys. zł. Udział w wydarzeniu, otworzył przed studentami Politechniki Lubelskiej wiele nowych możliwości. Kilkoro zwycięzców ubiegłorocznego festiwalu zostało zatrudnionych w firmach, które brały w nim udział.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pierwszy trening polskich piłkarzy pod okiem 2500 kibiców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski