Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Top 10 stanowisk pracy wybieranych przez kobiety podczas pandemii

OPRAC.: AB
Odkąd wybuchła epidemia COVID-19, kobiety częściej niż dotychczas muszą łączyć opiekę nad dziećmi z realizacją celów zawodowych.  Sprawdź, na jakie oferty pracy najczęściej odpowiadają kandydatki.
Odkąd wybuchła epidemia COVID-19, kobiety częściej niż dotychczas muszą łączyć opiekę nad dziećmi z realizacją celów zawodowych. Sprawdź, na jakie oferty pracy najczęściej odpowiadają kandydatki. Jake Nackos/ Unsplash.com
Kobiety coraz częściej aplikują na stanowiska niewymagające pracy w biurze. Odpowiadają na oferty pracy w branży HR, e-commerce czy IT. Przedstawiamy listę stanowisk, którymi kobiety zaczęły się interesować podczas pandemii.

Od marca 2020 do lutego 2021 r. liczba kobiet szukających pracy w branży HR wzrosła aż o 89 proc., w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – wskazują autorzy analizy przeprowadzonej przez Kodilla.com i firmę Randstad. Badanie obejmujące 10 tys. respondentek objęło te stanowiska, które najbardziej zyskały na popularności podczas pandemii. Zwiększone zainteresowanie kobiet branżą HR idzie w parze z rosnącym zapotrzebowaniem na pracowników. Przykładowo, z raportu „Oferty pracy w czasie COVID-19” firm Grant Thornton i Element wynika, że w lutym popyt na osoby z branży HR wzrósł o 15 procent. (Dane obejmują 1055 ofert pracy.)

Kobiety często aplikowały również na stanowiska związane z handlem, przede wszystkim z e-commerce, sprzedażą online i marketingiem digitalowym. Kilkukrotnie wzrosła liczba kandydatek na stanowiska z branży IT, a zwłaszcza na oferty dla managerów i specjalistów DevOps. Po poluzowaniu obostrzeń i wznowieniu procesów rekrutacyjnych odsetek kobiet zapisujących się na kursy w szkole programowania Kodilla wzrósł o 10 proc., do ok. 40 procent.

- Dlaczego kobiety bardziej analizują decyzje o zawodowych zmianach? Często jest to spowodowane względami rodzinnymi, ale też tym, że kobiety na rynku pracy nie zawsze w pełni w siebie wierzą. Zamiast jednak skupiać się na słabszych stronach, powinnyśmy świadomie pracować nad tymi mocnymi. W takich branżach jak IT wciąż jest mniej kobiet niż mężczyzn, ale gdy już tam trafiamy, to jesteśmy świetnie przygotowane i doskonale wiemy, jak ma wyglądać nasza kariera – mówi Klaudia Jarych, konsultantka zmiany zawodowej i współtwórczyni portalu Dookoła Pracy.

Magdalena Rogóż, ekspertka ds. rynku IT w Kodilla podkreśla, że „najmniejsze szkody pandemia wyrządziła w sektorach mocno scyfryzowanych”. Jak dodaje, z raportu Gartnera wynika, że w 2021 r. światowe wydatki na sektor IT wyniosą 3,2 biliona dolarów, o 6 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Wśród kobiet poszukujących pracy wzrosło też zainteresowanie medycyną oraz badaniami medycznymi – wynika z danych Grant Thornton i Element. Zmniejszyła się natomiast liczba kandydatek do pracy w branży lotniczej, gastronomii czy finansach, a więc w sektorach, w których nie obeszło się bez zwolnień w związku z lockdownem. Wyjątek stanowi controlling (kontrola budżetowa firm), który nadal przyciąga chętne do pracy.

Podczas pandemii wiele kobiet odczuło wzrost liczby obowiązków domowych oraz związane z tym obciążenie. Matki zostały postawione przed koniecznością balansowania między życiem zawodowym a rodzinnym. Trudno więc się dziwić, że blisko ¾ Polek pracujących w biznesie obawia się o swoją przyszłą karierą zawodową, a ponad połowa rozważa zmianę pracodawcy. Wskazują na to dane opublikowane w raporcie Deloitte „Wpływ pandemii na perspektywy rozwoju zawodowego kobiet w biznesie”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski