reklama

Trolejbusy pilnie do wymiany

Kamil Krupa, KUDZaktualizowano 
Nie opierajmy się o drzwi, bo może dojść do wypadku
Nie opierajmy się o drzwi, bo może dojść do wypadku Małgorzata Genca
Mało brakowało, a przejażdżka trolejbusem zakończyłaby się dla pana Eugeniusza poważnym wypadkiem. W zatłoczonym i zdezelowanym pojeździe nagle otworzyły się drzwi.

- Wsiadłem do trolejbusu numer 151, był taki tłok, że zostałem przyduszony do drzwi. Miałem jakieś dziwne przeczucie i położyłem rękę na barierce - wspomina starszy pan.

To uratowało go przed wypadnięciem na zewnątrz, bo kilka przystanków dalej, na al. Kraśnickiej drzwi się niespodziewanie otworzyły.

- Kiedy ochłonąłem, od razu zawiadomiłem o awarii kierowcę. Trzy razy usiłował je zamknąć i ani razu mu się nie udało - mówi nasz Czytelnik.

Zdarzenie miało miejsce we wtorek. - Faktycznie, 17 listopada na al. Kraśnickiej na linii 151 miała miejsce awaria drzwi. Trolejbus zjechał do zajezdni, a w jego miejsce został podstawiony pojazd zastępczy - tłumaczy Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.

Przyznaje również, że lubelskie trolejbusy nie są w najlepszej kondycji. - Zdajemy sobie sprawę, że tabor trolejbusowy jest wysłużony. Średni wiek tych pojazdów to 17 lat - mówi Weronika Opasiak.

Żeby poprawić ten stan, MPK w przyszłym roku planuje zakup dziesięciu nowych wozów. Miejski przewoźnik wszedł również we współpracę z białoruskim producentem pojazdów, firmą MAZ. Na podstawie jego nadwozia zmontował jeden pojazd, który jeździ już po Lublinie, ale na razie czeka jeszcze na homologację. Łącznie MPK ma 60 trolejbusów. Nowe są tylko cztery. Zdecydowana większość to stare jelcze.

Czytelnicy oceniają trolejbusy

Malwina Sutkowska

Osobiście nie lubię korzystać z komunikacji miejskiej. Jeśli chodzi o trolejbusy, to jest za mało linii, a stan techniczny pojazdów woła o pomstę do nieba. Trafiają się też w nich pijaczkowie i podróż bywa nieprzyjemna.

Marta Tujak

Z komunikacji miejskiej korzystam codziennie i mogę z pewnością stwierdzić, że większość trolejbusów jest rozklekotana i przeciekająca. Poza tym w godzinach szczytu są zawsze przepełnione. Powinno ich być więcej.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
PZet

mowa o szybkim tramwaju a nie tramwaju miejskim ( to ma odciążyć ulice a nie jeszcze bardziej je zapchać) - dodam że są już gotowe plany tylko jak to w L-N lezą sobie w archiwum łącznie z planami np. tunelu pod Racławickimi.

M
Mikra

Przeszkadza wam trakcja trolejbusowa? A trakcja tramwajowa mniej szpeci miasto? Inwestowanie w transport publiczny to jedyna droga do przyszłości. Owszem, można budować nowe drogi, poszerzać istniejące, ale nie da się tego robić w nieskończoność. Spróbujcie poszerzyć Narutowicza czy Piłsudskiego bez wyburzania budynków. Jeden przegubowy pojazd może zabrać 150 osób - przy napełnieniu 50% nie jest w nim tłoczno. Ale żeby przewieźć 75 osób potrzeba min. 15 samochodów, o ile wszystkie miejsca są zajęte. A zwykle w samochodzie jedzie tylko kierowca, ewentualnie jeden pasażer.

P
PZet

to może ty też sie zastanów czy warto ładować kasę w rozwój traitko-sieci w kontekście lubelskich rozwiązań komunikacyjnych ? W L-N będzie coraz ciaśniej - nasze miasto nie ma nawet planu rozwoju sieci komunikacyjnej (czyt. dróg i ulic miejskich). Co gorsza nie robi sie kompletnie nic aby pozyskać jakiekolwiek środki z UE na ten cel. Nawet gdyby w tej chwili stał sie jakiś cud i L-N doczekałby się gospodarza który to musiałby najpierw wyczyścić tą stajnie Augiasza z urzędników pierdzących w stołki, zastępując ich ludźmi którym by się chciało. To i tak stworzenie planów, zdobycie środków ( z tym bedzie coraz ciężej - dobry okres już się kończy ) zajmie kilka lat. A L-N będzie coraz bardziej zakorkowany.
W innych miastach zamiast wpychać więcej pojazdów na i tak zatłoczone ulice szuka sie alternatyw - u nas będzie więcej trolejbusów. Bo akurat to jest najłatwiejsze. Tylko po co wydawać kasę na coś co nie ma przyszłości ?
Nie bez znaczenia jest tez wygląd lubelskich ulic. Piękne z tym lasem stalowych tyczek i tonami okablowania raczej nie są.

w
wacus

taa... to se pomysl jeden z drugim dlaczego te trolejbusy jeszcze jezdza, bo mialy byc zlikwidowane w latach siedemdziesiatych na rzaecz nowoczesniejszych wtedy autobusow. tylko pare lat pozniej mieli kryzys paliwowy i nie mieli za bardzo co do tych autobusow lac. i teraz co? myslicie, ze juz nie bedzie jaj z drozejaca ropa, jak sie ameryce zachce kolejne wojenki wszczynac tylko po to zeby nadal ropa byla rozliczana w dolarach? oczywiscie sa wprowadzane niby paliwa alternatywne, ale za bardzo sie panoszyc i wypierac nie beda dopoki koncerny do cna nie wydoja z nas kase za i tak juz archaiczne napedy na paliwa ropopochodne lub gaz, ktory powstaje przewaznie przy wydobyciu tych ze. tak ze sie radze zastanowic zanim sie walnie jakas glupote bo bo palcow mamy 20 a i na ilosc nocnikow nie mamy co narzekac.

P
PZet

Zdjąć te tony drutów szpecące nasze miasto, wyciać ten las słupów. Wyeliminowąc te spowalniacze ruchu miejskiego. Jak na skrzyżowaniu trafi sie jakiś trajtek to czesto tylko on przejeżdża w tempie wolno idącego człowieka. To co miało sens jakiś czas temu teraz nie ma go wcale. Rozwiązaniem są 3-4 linie szybkiego tramwaju dojeżdżające do tzw węzłów komunikacyjnych (dalsza droga autobusami).
Tylko, że to nie w Lublinie - tu nie wiadomo dlaczego szczycimy sie posiadaniem linii trolejbusowych. Tylko co one nam dają ? Poczucie bycia wyjątkowym ? Chyba nic więcej.

No i trzeba gospodarza który zdobędzie troszkę funduszy UE - ale to już odrębna sprawa.

k
kamil

Trolejbusy powinny z lublina zniknąć Zamiast nich powinny być autobusy takie jak te ostatnio zakupione nowe Mercedesy aż chce się do nich wsiąść. A nie tu budujemy trolejbusy białoruskie rodem z czasów PRU a ich wygląd to tylko odstrasza. Szczerze mówiąc to wolę poczekać i wsiąść do autobusu niż tych trajków.

W
WuJo

Może dać sobie spokój z trolejbusami? "Ekologom" proponuję zadanie rachunkowe. Jaki jest udział w ochronie środowiska 60 czy nawet 160 trolejbusów przy obecnym natężeniu ruchu w mieście i jak się ma do ochrony środowiska las słupów trakcyjnych? Ile energii należy zużyć na utrzymanie w ruchu tych pojazdów? Ile ton miedzi zawiśnie na tym lesie słupów trakcyjnych? Znów potrzebna energia. Ile ton węgla należy spalić aby tę energię wyprodukować? Warto?

o
oregano

no Ameryki nie odkrywamy tym artykułem...bo to wiadomo że stan taboru nie tylko trolejbusowego jest fatalny...a nawet niedawno było o tym, że lublin z funduszu rozwoju polski wschodniej dostanie pieniądze na komunikacje....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3