Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trudny rok dla turystyki. Ale latem na Roztoczu gości było więcej

Aleksandra Dunajska-Minkiewicz
Aleksandra Dunajska-Minkiewicz
Ma być bardziej rozpoznawalne, a tym samym przyciągać jeszcze więcej turystów – to główne cele tworzenia i rozwoju marki Roztocze
Ma być bardziej rozpoznawalne, a tym samym przyciągać jeszcze więcej turystów – to główne cele tworzenia i rozwoju marki Roztocze archiwum
Ma być bardziej rozpoznawalne, a tym samym przyciągać jeszcze więcej turystów – to główne cele tworzenia i rozwoju marki Roztocze. Tymczasem przedstawiciele branży z tego terenu przyznają, że choć rok był ciężki, to dobre lato pozwoliło choć trochę odrobić straty.

Aleksandra Kuna, właścicielka Gospodarstwa Agroturystycznego Polana w Lipowcu na Roztoczu, przyznaje, że okres od czerwca do końca września był bardzo dobry. - W tym roku sezon szybko się co prawda skończył, bo zwykle pracowaliśmy dłużej. Straciliśmy też na majówce, Bożym Narodzeniu czy Sylwestrze, a także nadchodzących feriach. Ale biorąc pod uwagę okoliczności mogło być gorzej, a wysoki sezon latem trochę pozwolił odrobić straty – mówi.

Podobnego zdania jest Stanisław Jachymek, założyciel Zagrody Guciów koło Zwierzyńca. - Mieliśmy zawsze dużo wycieczek szkolnych, w tym roku ich nie było i wydawało się, że będzie ciężko. Ale jednocześnie latem więcej osób wypoczywało w kraju i część z nich po raz pierwszy odwiedziło naszą część Polski. Na brak gości więc nie narzekaliśmy – mówi.

- Oceniając cały rok na pewno można zauważyć, że ruch turystyczny był mniejszy – mówiła na wtorkowej konferencji prasowej Dorota Lachowska, dyrektorka biura Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Ale jeśli spojrzymy na okres letni, to turystów było nawet o 30 proc. więcej w stosunku do roku ubiegłego – dodała.

Koniki polskie ze Zwierzyńca. Zobacz, jak żyją na Roztoczu

Tematowi przyciągania na Roztocze turystów poświęcona była wtorkowa konferencja prasowa. LROT podsumowywała na niej projekt „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam”, którego celem była budowa i rozwój marki Roztocze.

- Często słyszeliśmy, że przecież Roztocze już jest marką. I owszem, ale dla nas, mieszkańców tych terenów – tłumaczyła Dorota Lachowska. - Nie posiada jednak do końca właściwości, które świadczą o tym, że jest marką samą w sobie, nie ma tego czegoś, co jest odczuciem, skojarzeniem, które mają turyści myślący o Roztoczu. A jednocześnie ma na pewno bardzo duży potencjał, coś z czego można tworzyć produkty i ofertę turystyczną – dodała.

W ramach projektu przeprowadzono m.in. certyfikację obiektów noclegowych, gospodarstw agroturystycznych czy atrakcji turystycznych – komercyjnych i niekomercyjnych. 60 spośród nich otrzymało certyfikaty, zostaną też oznaczone specjalnymi tabliczkami, co ma być podpowiedzią dla turystów, że są to sprawdzone miejsca, do których warto się wybrać. Wszystkie można znaleźć na stronie roztoczetravel.pl. - To są najlepsi z najlepszych, kwatery czy atrakcje na najwyższym poziomie – mówiła Lachowska.

Planowana jest też duża kampania promująca Roztocze tuż przed letnim sezonem turystycznym 2021. - Na pewno będziemy mocno obecni w internecie – mówił Paweł Wójcik, prezes LROT. - Sprawdzonym sposobem docierania do turystów są celowane kampanie w mediach społecznościowych – dodał.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski