Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Twój Profil Zaufany wygasł i nie masz dostępu do Internetowego Konta Pacjenta? Zobacz, co zrobić w takiej sytuacji

Gabriela Fedyk
Gabriela Fedyk
Wideo
od 16 lat
Wiele profili zaufanych wygasło 31 października 2023 roku, czego skutkiem jest też brak możliwości zalogowania się do IKP – Internetowego Konta Pacjenta. Co zrobić, żeby znów mieć pełny dostęp do swoich danych? Podpowiadamy, jak postępować, jeśli twój Profil Zaufany wygasł. Zajmie ci to tylko kilka minut.

Spis treści

Dojrzała kobieta używa laptopa i rozmawia przez telefon
1 listopada 2023 r. konto na Profilu Zaufanym wygasło u 3,7miliona Polaków. gpointstudio/freepik

Co zrobić, jeśli Profil Zaufany wygasł?

Kilka tygodni temu wiele osób dostało SMS z informacją, że ich Profil Zaufany wygasa z dniem 31 października 2023 r., a ministerstwo cyfryzacji zachęcało do przedłużenia swojego konta. Jeśli ktoś tego nie zrobił, stracił m.in. dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, podpisu zaufanego oraz innych ważnych i przydatnych funkcji, które umożliwiały załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu.

1 listopada 2023 r. konto na Profilu Zaufanym wygasło u 3,7 miliona Polaków. 1,8 milionów osób przedłużyło ważność konta – podało radio RMF FM. Warto podkreślić, że mimo wygaśnięcia profilu, użytkownicy wciąż mają dostęp do swojego konta – mogą się do niego zalogować i założyć nowy Profil Zaufany. Oznacza to, że nawet jeśli nie zdążyliśmy przedłużyć ważności Profilu Zaufania, to nadal możemy załatwić to online w zaledwie kilka minut.

Jak odzyskać dostęp do IKP? Zakładanie nowego profilu

Jeżeli nasz Profil Zaufany wygasł, nie mamy możliwości logowania się przez niego do Internetowego Konta Pacjenta. Co zrobić, żeby znów mieć dostęp do IKP? Są dwie opcje:

  1. założenie Profilu Zaufanego przez bank lub innego dostawcę,
  2. założenie Profilu Zaufanego e-dowodem.

W przypadku gdy nie mamy konta na Profilu Zaufanym lub nie możemy się zalogować na swoje konto, należy wejść na stronę internetową pz.gov.pl i użyć przycisku „Zarejestruj się”. Następnie wybieramy jedną z dostępnych opcji potwierdzenia tożsamości. Po potwierdzeniu konta na Profilu Zaufanym można korzystać zarówno z niego, jak i innych funkcji – w tym Internetowego Konta Pacjenta.

W razie problemów i dodatkowych pytań można się skontaktować z centrum pomocy pod numerem: + 48 (42) 253 54 50 (od poniedziałku do piątku od godziny 7:00 do 18:00) lub napisać na adres: [email protected].

W jakim celu zakłada się Profil Zaufany?

Profil Zaufany to narzędzie do elektronicznej identyfikacji. Za jego pomoc można potwierdzić swoją tożsamość czy podpisać dokument podpisem elektronicznym, tym samym załatwiając urzędowe sprawy przez internet. Dzięki Profilowi Zaufanemu można złożyć:

  • wniosek,
  • podanie,
  • odwołanie,
  • skargę.

Wszystko to bez konieczności drukowania dokumentu, ręcznego podpisu i skanowania. Należy podkreślić, że podpis elektroniczny jest tak samo ważny jak podpis odręczny.

Profil Zaufany umożliwia zalogowanie się m.in. Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), Internetowego Konta Pacjenta (IKP) czy e-Urzędu Skarbowego itd.

Polecjaka Google News - Strona Zdrowia

Bądź zawsze w formie

Materiały promocyjne partnera
Dodaj firmę
Logo firmy Ministerstwo Zdrowia
Warszawa, ul. Miodowa 15
Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Twój Profil Zaufany wygasł i nie masz dostępu do Internetowego Konta Pacjenta? Zobacz, co zrobić w takiej sytuacji - Strona Zdrowia

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski