- Choć formalnie jest to jedna z wersji astry IV, w praktyce jest to zupełnie inny samochód, zbudowany z innych części - mówił dyrektor gliwickiej fabryki Andrzej Korpak.
- Z kryzysem można walczyć nie tylko z pomocą reform, ale i tworząc warunki do inwestycji. Śląsk jest doskonałym tego przykładem - podkreślił z kolei wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.
Jeśli chodzi o zewnętrzne elementy, to z poprzedniczkami łączy nową astrę jedynie obudowa zewnętrznego lusterka i antena.
Gliwicki fabryka jest jedną z nielicznych w branży samochodowej, która w tym roku wyprodukuje więcej samochodów niż w poprzednim. W 2010 było to niespełna 159 tys. aut, a plany na 2011 rok zakładają produkcję ok. 175 tys. samochodów. Poza nową trzydrzwiowa astra IV są to: astra III i główny model fabryki, czyli pięciodrzwiowa astra IV.Nowa astra GTC z Gliwic została niedawno zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W salonach w Polsce będzie dostępna od 18 listopada.
Astra w liczbach
Gliwicka fabryka Opla zaplanowała do końca tego roku wyprodukować 17 tys. egzemplarzy nowej astry GTC.
Powstanie jednego samochodu wymaga 15 godzin nieprzerwanej pracy i zaangażowania 3000 ludzi.
Wdrożenie produkcji tego modelu pociągnęło za sobą stworzenie dodatkowych 151 miejsc pracy w fabryce.
Gliwickie zakłady są jedynym producentem nowego modelu astry. Cena samochodu rozpoczyna się od ok. 77 tys. zł.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?