Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Lublin: Autobusy spóźniają się nagminnie

Kamil Krupa, ASK
Małgorzata Genca
Autobus linii nr 9 miał się pojawić na przystanku przy ul. Konopnickiej o godz. 7.46. Był sześć minut później. Takie poślizgi to norma w miejskiej komunikacji w Lublinie - alarmują Czytelnicy i domagają się zmian w rozkładach jazdy. Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi powodu do takich działań.

- Już dawno nauczyłam się, że na rozkład jazdy nie warto patrzeć, bo ma się on nijak do rzeczywistości. W godzinach szczytu autobusy spóźniające się po kilkanaście minut chyba już nikogo nie dziwią - mówi studentka Agata Persona.

Ze statystyk ZTM wynika jednak, że pasażerowie niezbyt często skarżą się na opóźnienia autobusów i trolejbusów. Dziennie zdarza się zaledwie jedna skarga. - Nie dzwonię, bo szkoda mi nerwów i pieniędzy - wyjaśnia Maria Wrębiakowska, pasażerka lubelskiej komunikacji. - Musiałabym to robić kilka razy dziennie. Jeżdżę głównie liniami 11, 32. Bardzo rzadko zdarza się, żeby autobus przyjechał o czasie. Więc na przystanki chodzę nie zaglądając do rozkładu.

- ZTM podkreśla, że prawie wszystkie skargi, jakie otrzymuje na spóźniające się autobusy, są związane z remontami prowadzonymi na lubelskich ulicach.

- Dlatego wobec przewoźników nie wyciągamy konsekwencji. Trudno to robić, skoro spóźnienia nie są ich winą - wyjaśnia Jakub Kozak z lubelskiego ZTM.

Czy nie należałoby więc poprawić rozkłady jazdy, by odpowiadały temu, co się dzieje na drogach? Urzędnicy nie przewidują takich zmian. - Rozkłady jazdy są uśrednione. To znaczy, że w związku z przeprowadzanymi remontami dopuszczamy kilkuminutowe opóźnienia autobusów - tłumaczy Jakub Kozak. - Gdybyśmy chcieli ułożyć rozkład w taki sposób, aby wszystko zgadzało się co do minuty, musielibyśmy na każdy dzień tygodnia wprowadzić inny rozkład. Cały czas w rejonie robót zmienia się organizacja ruchu. Nie sposób nad tym wszystkim zapanować z pełną precyzją.

Każdy pasażer może złożyć skargę na funkcjonowanie komunikacji do biura obsługi klienta ZTM: telefonicznie: 81 466 29 36 lub mailem: [email protected].


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski