Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

10 razy Falkon

Jarosław Kopeć
Tegoroczny Falkon będzie koszmarny. Ale nie dosłownie!
Tegoroczny Falkon będzie koszmarny. Ale nie dosłownie! fot. materiały organizatora
Napisanie tekstu o 10 powodach, dla których warto przyjechać na Falkon sprawia nie lada kłopot. Bo jak tu wymienić wszystkie atuty konwentu w zaledwie dziesięciu punktach? Ale spróbujmy.

1. Pisarze

Falkon to jedna z największych imprez tego typu w Polsce, dlatego zjeżdżają się na nią gwiazdy polskiej fantastyki. Spotkania autorskie, pisarskie anegdotki, prelekcje na ich ulubione tematy - to gratka dla każdego wielbiciela literatury fantasy i science fiction.

2. Nagroda im. Żuławskiego

Nowa, ale szybko nabierająca prestiżu nagroda literacka przyznawana przez specjalistów z branży, powstała w opozycji do opartych na plebiscycie Zajdli. Gala rozdania nagród już w sobotę.

3. Koleżeńska atmosfera

Konwent to przede wszystkim miejsce spotkań ludzi o podobnych zainteresowaniach, do których można bez obaw podejść, porozmawiać, porównać doświadczenia. Z czasem wrasta się w to środowisko i niekiedy przejeżdża pół Polski, żeby zobaczyć się ze znajomymi z całego kraju.

4. Games room

Dla amatorów planszówek trudno o coś ciekawszego niż ogromne stosy gier, czekających tylko, by je wypożyczyć i zagrać. Do tego obsługa, któ-ra pomaga zrozumieć zasady i masa chętnych do wspólnej gry. To też świetne miejsce do spędzenia czasu z rodziną.

5. Kabaret

Występ znanej z poprzednich lubelskich konwentów (i nie tylko) grupy Stonka ziemniaczana - pasiasty dywersant.

6. Konkursy z nagrodami

A wśród nich: konkurs komiksowy, Tolkienowski, wiedzy o RPG i wiele, wiele innych. Ostrzeżenie: pojawiają się na nich prawdziwi znawcy tematu, z którymi ciężko wygrać!
7. Turnieje gier

A wśród nich: turniej gier komputerowych, bitewnych, karcianych i planszowych. Każdy może się sprawdzić w grze z innymi graczami i przy okazji zgarnąć nagrody.

8. Blok RPG

Obok prelekcji i warsztatów tematycznych znalazło się w nim miejsce także na "praktyczną zabawę" z grami fabularnymi. Każdy uczestnik może się zapisać na grę u jednego ze zgłoszonych prowadzących. W bloku Orient Express prezentowane są atrakcyjne, ale wciąż mało znane gry z Polski i ze świata.

9. Sala Sarmacka

Wydawnictwa zajmujące się grami, których akcja osadzona jest w realiach XVII-wiecznej Polski, będą prezentowały historyczną karciankę Veto i strategię Ogniem i mieczem, które pozwalają połączyć "przyjemne z pożytecznym".

10. urodziny

W tym roku wypada okrągła rocznica Falkonu. Nieładnie nie przyjechać na urodziny.

Konwent można będzie oglądać online pod adresem: www.ittv.pl/falkon/2009/

Program Falkonu na dziś (wybrane pozycje)

* 17.00 - Jacek Komuda, znawca sarmackiej Rzeczpospolitej, opowie jak wyglądały bitwy w XVII wieku.

* 18.00 - Artur Ganszyniec, współautor komputerowego "Wiedźmina" i gry fabularnej "Wolsung", zaproponuje metody ugryzienia konwencji steampunkowej w RPG.

* 20.00 - Andrzej Pilipiuk, poczytny pisarz powieści i opowiadań, zapozna słuchaczy ze wczesnymi dokonaniami polskich awiatorów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski