Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biurowiec dla lubelskiego ratusza. Cztery oferty w grze

Artur Jurkowski
archiwum
Kraśnicka, Szeligowskiego, Spokojna, Czechowska - prywatne biurowce położone przy tych ulicach mają szanse stać się miejscem pracy miejskich urzędników.

Po co ratuszowi nowe pomieszczenia? Bo chce przebudować miejski biurowiec stojący przy ul. Leszczyńskiego. Na czas robót urzędnicy muszą mieć zastępcze lokum. Ratusz potrzebuje 5 tys. mkw. powierzchni biurowych. Ofertę ich wynajmu złożyło siedem firm.

- Komisja zakończyła pierwszy etap analizy formalno-prawnej. Do drugiego etapu zostały wybrane cztery lokalizacje – informuje Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

Chodzi o al. Kraśnicką 25 (Centrum Zana Holding), Szeligowskiego 6 (Centrum Zana), Spokojną 2 (Przedsiębiorstwo Orion), Czechowską 19 a (Lalak Nieruchomości). Ratusz po raz pierwszy poinformował kto oferuje powierzchnie do wynajęcia. Początkowo wskazywał tylko lokalizację budynków.

Z rywalizacji odpadły trzy biurowce: Długa 5, Rusałka 17 i Jana Pawła II 13. - Nie przeszły do dalszego etapu weryfikacji ze względu na zbyt małą powierzchnię (w stosunku do wskazanej w ogłoszeniu), zbyt duże nakłady jakie miasto miałoby ponieść ze względu na konieczność adaptacji, lokalizację wykraczającą poza obszar wskazany w ogłoszeniu – wylicza Krzyżanowska.

Przypomnijmy czego oczekują urzędnicy. W zasadzie są w stanie wprowadzić się do budynku w dowolnym miejscu na terenie Lublina. Jednak najlepiej, aby stał przy al. Solidarności, al. Sikorskiego, al. Kraś-nickiej, ul. Głębokiej, Muzycznej, Lubelskiego Lipca ’80, al. Unii Lubelskiej i al. Tysiąclecia.

Ma w nim być 5 tys. mkw. Budynek ma być bez barier architektonicznych dla niepełnosprawnych, z instalacją antywłamaniową i parkingami. O tym ile osób może go odwiedzać świadczą wymogi dotyczące łazienek. Muszą być one przygotowane na przyjęcie tysiąca osób dziennie.

Jednym z kluczowych wymogów jest to, że budynek musi już stać.

- W tym tygodniu rozpoczną się dodatkowe wizje sprawdzające lokalizacje, komisja będzie weryfikować i uszczegółowi ofertę. Spośród tych czterech będzie rekomendowała prezydentowi ofertę najbardziej atrakcyjną – zapowiada Krzyżanowska. Zastrzega jednak: - Nie jesteśmy w stanie wskazać kiedy zakończy się etap weryfikacji i negocjacji.

Magistrat łącznie mieści się w 27 lokalizacjach na terenie Lublina. 15 z nich to wynajmowane budynki, co rocznie kosztuje ratusz 3 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski