Buspasy na Racławickich, Poniatowskiego i Lipowej. Ratusz znowu szuka firmy, która przebuduje ulice w centrum

jaxa
Małgorzata Genca
Jeśli uda się wyłonić wykonawcę prac to będą musiały być one zrealizowane do końca kwietnia 2020 r. To powtórzenie warunku z pierwszego zakończonego fiaskiem przetargu.

Na Al. Racławickich wymieniony ma być asfalt, skrajnie prawe pasy jezdni – w obu kierunkach – zmienią się w buspasy, powstanie ścieżka rowerowa (po obu stronach drogi).

Inwestycja obejmie też przebudowę ul. Lipowej m.in. podobnie jak na Racławickich pojawią się tam buspasy oraz poszerzenie – do czterech pasów – ul. Poniatowskiego.

Na Al. Racławickich planowany jest też montaż dodatkowych sygnalizacji świetlnych. Pojawią się na skrzyżowaniu z ul. Puławską, na przejściu dla pieszych przed rektoratem Uniwersytetu Medycznego i na skrzyżowaniu z ul. Grottgera.

Przebudowę Al. Racławickich ratusz zapowiada od lat.

Obecna próba wyłonienia wykonawcy robót jest drugą od lipca tego roku. Poprzedni przetarg został unieważniony pod koniec sierpnia. Powód? Pieniądze.

Ratusz na inwestycję zarezerwował 41,1 mln zł. O kontrakt walczyły cztery firmy drogowe. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum PRD Lubartów i KPRD Lublin.

Opiewała na 108,8 mln zł czyli o 67,7 mln zł przekraczała kwotę, którą zarezerwował ratusz.

Kolejna pod względem wartości oferta należała do PBDiM z Mińska Mazowieckiego – 109,9 mln zł (przebijała wyliczenia miasta o 68,8 mln zł). Następny na liście był Strabag - 127,2 mln zł (o 86,1 mln zł więcej niż dysponowało miasto) i Budimex – 131,1 mln zł (o 90 mln zł więcej niż oczekiwał ratusza).

– Dla nas te ceny są nie do przyjęcia – mówił po otwarciu ofert Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Kurier Lubelski

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
ksawyer

Projekt prezydenta Zuka zamieni osobliwe, zielone aleje w ciąg skrzyżowań z 5-6 pasma ruchu, niektóre w odleglosci 50 m. Po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe. W konsekwencji tych pomysłów, zostanie wyciętych setki drzew i krzewów, znikną trawniki - ekologiczny horror który znajduje poklask,, - przypuszczam-absolwentów gimnazjów.Przerazajace jest to, że taki projekt można zatwierdzić w mieście czterech uniwersytetów i politechniki - na jednym z nich widnieje napis: W służbie ludu - może coś podobnego.

k
kontrowersyjna przebudowa

Jeśli buspasy będą budowane kosztem przydrożnych drzew, które dają obecnie urok alejom Racławickim( jak na zamieszczonym zdjęciu) to będzie to definitywne barbarzyństwo środowiska naturalnego. Może być tak samo łyso jak jest na Placu Litewskim, Placu Kaczyńskiego czy pod CSK. Radziłbym nie zabetonowywać Lublina gdzie tylko się da, robiąc z niego jedną wielką płytę grobową. Z Racławickimi trzeba ostrożnie i tu przyznaję rację Sylwestrowi Tułajewowi, że tunel pod tymi alejami może być zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż budowa buspasów kosztem wycinki drzew. Ulica Lipowa także miałaby być pozbawiona drzew, to chyba trzeba by było zmienić w takim razie nazwę tej ulicy z dawnej "lipowej" na ul. "Murowaną", bo Betonowa już istnieje - to boczna Krochmalnej. W każdym bądź razie nie zgadzam się na ogołocenie z roślinności zarówno ul. Lipowej jak i al. Racławickich, zwłaszcza po tym jak wygląda Plac Kaczyńskiego i Plac Litewski, definitywne NIE dla betonowych pustyń.

P
Piotr

Pogrzeb płynności ruchu po Racławickich!!!!!!!!!!

P
Piotr

to pogrzeb płynności ruchu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

o
on

Można zrezygnować ze ścieżek rowerowych bo do Sąd to tylko autkiem a miejsce na trajtki bbedzie....

P
POMOCNA DŁOŃ

Ekspert krytykuje praktyki „ogałacania” odnawianych placów i podwórek z wiekowej wysokiej zieleni. Dwa prawie 100-letnie drzewa przy Pałacu Potockich przy ul. Zielonej w Lublinie, które nowy właściciel nieruchomości chce stąd usunąć. Rozważa m.in. ich przesadzeni
Produkują tlen, nawilżają i oczyszczają powietrze. Ułatwiają retencjonowanie wody i obniżają temperaturę w czasie upałów. – Ale w miastach potrzebne są duże drzewa, a nie małe sadzonki – tłumaczy dr Dominik Drzazga z Uniwersytetu Łódzkiego

J
J

ZAŚCIANEK WSCHODNIEJ POLSKI I ZAŚCIANEK EUROPY. GÓRA STĘKNĘŁA I URODZIŁA......... MYSZ.

A
ANTY KOD

Wara od kościoła lewacki śmierdzący trollu.

A
ANTY KOD

Propaganda z ratusza działa cały czas. Te same zdania,te same wyrazy,takie samo formuowanie,taka sama pisownia. Czy wy naprawdę myślicie,że ludzie są głupi? Możecie sobie poplusować i pominusować komentarze programem do stawiania plusów i minusów. Naprawdę myślicie,że ludzie są tacy głupi i chcą waszych buspasów, wycięcia drzew i kolejnej betonowej pustyni prezydenta 700-lecia? W du.pach wam się po.je.bało. Stawiajacie minusy żukowe trolle.

E
EMERYTKA

- "Zostanie po nas złom żelazny i głuchy, drwiący śmiech pokoleń"

z
z Ciemnogrodu

Jakby wycinali drzewa pod nowy kościółek albo parking na milion samochodów, to by nikt nie protestował. A że to tylko pod lewackie buspasy i ścieżki rowerowe, to cebulaki oburzone.

A
ANTY KOD

Podobno prezydent 700-lecia bardzo dba o zieleń w Lublinie.

T
TAK dla BUSPASÓW

TAK dla BUSPASÓW

j
ja

buspasy to dobry pomysł - na Racławickich wszystkie autobusy i trolejbusy stoją w korkach razem z osobowymi blaszakami a tak być nie powinno

Działać, działać. Nawierzchnia w fatalnym stanie. A malkontenci niech się na wieś przeprowadzą skoro im przebudowa ulicy przeszkadza. Drzewa posadzą nowe a ścieżek rowerowych w powietrzu nie zbudują. Buspasy są obowiązkowe jeśli się poważnie myśli o sprawnej komunikacji miejskiej.

Dodaj ogłoszenie