Ikarusy kończą służbę w Lublinie. W sobotę ostatnie kursy

Witold Michalak
W niedzielę będzie można ostatni raz pojechać ikarusem
W niedzielę będzie można ostatni raz pojechać ikarusem Małgorzata Genca
Udostępnij:
W Lublinie pojawiły się w 1982 r. i były wtedy symbolem nowoczesności. W tym tygodniu kończą rozwożenie pasażerów. Nadszedł czas pożegnania z przegubowymi ikarusami.

Przegubowce wyjechały na ulice Lublina w ponurych czasach stanu wojennego. Wówczas pojawienie się nowych, dużych, węgierskich autobusów było wydarzeniem. Chociaż trudno w to dzisiaj uwierzyć, pojazdy cieszyły oko pasażerów.

- Przez lata wpisały się trwale w historię lubelskiej komunikacji miejskiej. Dlatego zależy nam na upamiętnieniu momentu wycofania ich z użytku - mówi Piotr Łuciuk, prezes Lubelskiego Towarzystwa Ekologicznej Komunikacji, które wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym zorganizowało oficjalne pożegnanie przegubowców.

W sobotę ostatni pasażerski ikarus (wyprodukowany w 1986 roku) wyjedzie po raz ostatni na trasę. Będzie jeździł na linii 57. - Pasażerowie będą informowani o historii ikarusów w Lublinie przez członków LTEK - dowiedzieliśmy się od Weroniki Opasiak, rzecznika prasowego MPK Lublin.

W niedzielę ikarus zaparkuje przy pl. Litewskim, gdzie odbędzie się festyn "Pasje ludzi pozytywnie zakręconych". Tam zaplanowano oficjalne pożegnanie. O godz. 11.30, 12.30, 13.30 i 14.30 autobus będzie wyruszał w bezpłatne kursy. - Każdy z uczestników otrzyma pamiątkowy bilet okolicznościowy - dodaje Opasiak.

Jaka przyszłość czeka ikarusa w MPK? Wiemy już, że nie zostanie pocięty na żyletki. - Chcemy go zatrzymać - zapewnia Tomasz Fulara, prezes MPK.

Ikarus dołączy do historycznego trolejbusu - ZIU-tka. - Będziemy chcieli uzupełnić zbiór pamiątkowych pojazdów i dokupić jeden egzemplarz tak zwanego "ogórka" - dodaje prezes Fulara.

Pożegnanie z węgierskimi autobusami to efekt systematycznego unowocześniania taboru komunikacji miejskiej w Lublinie. Warto zaznaczyć, że ikarusami można jeździć po ulicach jeszcze wielu miast w Polsce. Planuje się, że do końca 2014 roku z Lublina znikną wszystkie autobusy wysoko-podłogowe.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Konrad
Chodzi o wszystkie Ikarusy w Lublinie, czyli i przegubowce, i krótkie. Poza tym krótki Ikarus jeździ już tylko jeden i zostanie wycofany razem z przegubowcem.
W
Waldek
Ale nikt nie napisal dokładnie czy chodzi tylko o Ikarusy przegubowe czy może chcą też zlikwidować krótkie Ikarusy. Autor artykułu nie zadał sobie trudu i ani słowem nie wspomniał o krótkich Ikarusach , których nadal troche jeszcze jeżdzi po ulicach. Pozdrawiam.
m
max payne
ciekaw jestem czy ten oszklone nówki wytrzymają tyle co stare poczciwe ikarusy :D

ps. zawsze lubiłem stać "w przegubie gumowym" była klima przynajmniej :D
j
jak....
się traktuje pracowników , dzięki za szczerość !
j
ja
Jak się nie podoba, zawsze możesz się zatrudnić w prywatnej firmie - tam będziesz miał "raj na ziemi", żadnego nepotyzmu ani układów, nie napracujesz się, kasiory kupę zarobisz...:)))
G
Gość
Wyrazy współczucia dla ostatniego wiernego kierowcy IKARUSA ."HELMUT" , trzymaj się . Niestety , jesteśmy zmuszani iść z postępem . A co do podwyżek pensji dla kierowców . Ropa droga , utrzymanie sztucznego stanowiska koledze Prezydenta Żuka w kwocie 7.000 zł , utrzymywać wysokie stawki na godz. dla pracowników którzy są w Związkach Zawodowych żeby nie wpieprzali się dyrekcji w ich politykę płacową i ciąć premie pod byle bzdurnym pretekstem kierowcy , który non stop pracuje w pełnej koncentracji i stresie , aby wyjeżdzić kilometry za które są pieniądze i utrzymują wszystkich pracowników i wysokie premie dla kadry .
G
Gość
...w zaciszu swojego gabinetu, pokazuje gest Kozakiewicza kierowcom, którzy już od trzech lat nie mieli podwyżki coraz bardziej pomniejszanych przez inflację pensji.
   
choć jeden z tych nowych będzie jeszcze stał na własnych kołach o jeździe nie wspominając.
   
to były czasy... swoją drogą zastrzegam sobie temat mojej wypowiedzi! żeby mi się nikt nie odważył użyć go jako tytuł książki, filmu czy piosenki. wiersza tez nie!
m
matilu
Bezcenne:-)

Zawsze mi sie podobał, a teraz same ciche i w dodatku automaty:-/
l
lui
fajnie ze chcece zbieraz stare autobusy :) duzy + dla was za to.... w Puławach jest juz takie muzeum moze i w lublinie zrobicie alebo im dajcie :)
n
[email protected]
Szkoda. Istny ,,folklor".
t
tak było
ale fajne było to, że kierowca czekał do końca na ostatniego pasażera, nie odjechał bez nikogo kto jechał wcześniej i wysiadł !
b
bileciki do kontroli
Najgorsze były zimy i próby wjazdu przepełnionego przegubowca linii nr 10 po wyślizganym niewielkim wzniesieniu z ul. Dolnej 3-Maja, na ul. 3-Maja. Czasami w tym miejscu trzeba było wysiadać z ikarusa, by ten mógł wgramolić się pod górkę, a pasażerowie biegli za autobusem kilkanaście kroków, by znów przepychając się łokciami wskoczyć do środka i kontynuować jazdę.
b
bg
Dobrze,że nie zostanie zniszczony:)
Dodaj ogłoszenie