Jak nie przytyć w czasie kwarantanny? Dietetyk: Mycie okien albo odkurzanie to też dobry pomysł na fitness

Gabriela Bogaczyk
Gabriela Bogaczyk
Dietetyk Karolina Szczygieł opowiada jak nie przybrać na wadze w czasie społecznej kwarantanny.

Większość czasu spędzamy teraz w domach. Nie ukrywajmy, że również na jedzeniu. To chyba odbije się na naszej wadze?
Może się odbić, ale to jest też cudowny czas, żeby nauczyć się regularnie jeść i wyrobić w sobie taki nawyk. Oczywiście zawsze jest kwestia tego, ile razy jemy oraz czy mamy zawsze lodówkę na trasie przejścia. Ale faktycznie teraz mamy więcej czasu na zaplanowane zakupy i przygotowanie jedzenia w domu. Nie ma co ukrywać, że ta epidemia jest dla nas nową sytuacją, ale wydaje mi się, że przyczyna tych dodatkowych kilogramów leży nie w mniejszej aktywności fizycznej, ale właśnie w większej ilości spożywanego jedzenia. Dogadzamy sobie w związku z pojawiającym się stresem, a jedzenie należy do przyjemności i w ten sposób poprawiamy sobie humor. Do tego obecnie jedzenie staje się pretekstem do odejścia od komputera i zrobienia sobie przerwy w pracy na chwilę. Dlatego warto sobie ustawić 4-5 takich przerw o konkretnych porach na stałe posiłki. Jeśli potrzebujemy czegoś z kolei do chrupania, to niech będzie to marchewka albo seler naciowy, a nie chipsy czy paluszki.

A co z brakiem ruchu?
Ja bym nie przesadzała z tym brakiem ruchu fizycznego. Wydaje mi się, że my nie byliśmy zbyt aktywni fizycznie. To, że przejdziemy się gdzieś przez pół godziny, to nie jest za dużo. Zresztą mamy taką tendencję do przeszacowywania tego, ile jesteśmy w stanie spalić kalorii podczas takiego spaceru. Dlatego wbrew pozorom to nie są teraz jakieś duże różnice. Mogą wynosić one około 150 kcal dziennie czyli tak naprawdę jedno duże jabłko. Jeśli przed epidemią ktoś robił 2-3 tys. kroków w ciągu doby to bez znaczenia jest czy on teraz ćwiczy czy nie. Natomiast jeśli ktoś wykonywał zalecany pułap czyli te 10 tys., kroków, a teraz nic - to będzie różnica. Oczywiście siłownie i kluby fitness są teraz pozamykane, więc trochę mamy mniej tego ruchu.

Co pani radzi w takiej sytuacji?
W internecie jest mnóstwo treningów, które można spokojnie w domu samemu wykonywać. Również lasy i parki są już pootwierane, więc można wyjść i pieszo pospacerować lub spędzić czas na spacerze.

Myślę, że nawet takie codziennie czynności domowe na które wcześniej nie mieliśmy czasu, są dobrym rozwiązaniem. Mycie okien czy odkurzanie to też naprawdę dobry fitness, który może przynieść jeszcze korzyści.

Jak się ma małe dzieci, to też nie powinniśmy narzekać na brak ruchu, bo to duża aktywność. Dlatego uważam, że należy szukać wyjść z tej sytuacji w której się znaleźliśmy. Tym bardziej, że dla naszego zdrowia psychicznego aktywność fizyczna i endorfiny są dobre.

Czytaj także

Zakaz przerywania ciąży ze względu na wady płodu. Fala protestów

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anita

Czasami porządki w domu są lepsze niż fitness szczególnie jak ktoś ma dzieci, to wie że trzeba sprzątać na okrągło. Ja dodatkowo z moimi pociechami dość często gram w Siódme Poty gdzie nie tylko chodzi o poruszanie się pionkami po planszy, ale też o wykonywanie różnego rodzaju sprawności fizycznych. Wtedy to dopiero można się zmęczyć :P

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3