Komendant mówi: - Mam dość policji działającej z krzaków

Łukasz ChomickiZaktualizowano 
Insp. Jacek Buczek, komendant miejski policji w Lublinie
Insp. Jacek Buczek, komendant miejski policji w Lublinie Kamil Krupa
Podwyższenie dozwolonej prędkości na alei Spółdzielczości Pracy we wskazanych miejscach do 70 km/h oraz nowe maszty dla fotoradarów przy al. Spółdzielczości Pracy i w Prawiednikach. To zmiany proponowane przez lubelską policję.

Jacek Buczek, komendant miejski policji, chce też, żeby drogówka częściej słuchała uwag kierowców na temat bezpieczeństwa na danych odcinkach dróg i wykorzystywała je w czasie służby.

Wszystko to efekt analizy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jaką ostatnio przeprowadziła lubelska policja. Funkcjonariusze twierdzą, że kierowcy nadal nie przestrzegają podstawowych zasad. Sprawdziła to m.in. za pomocą fotoradaru ukrytego w śmietniku.

Są już pierwsze wnioski. I tu niespodzianka. Policja chce, żeby ograniczenie prędkości przy al. Spółdzielczości Pracy w Lublinie zostało podniesione do 70 km/h. - Chodzi o wskazane przez nas odcinki. Wniosek w tej sprawie trafi do zarządcy drogi - zapewnia inspektor Jacek Buczek, komendant miejski policji w Lublinie. - To zdecydowanie poprawi płynność ruchu na prostym odcinku drogi, a w konsekwencji wpłynie na poprawę bezpieczeństwa - tłumaczy komendant.

Z drugiej jednak strony policja chce, żeby przy al. Spółdzielczości Pracy pojawiły się maszty na fotoradary. To ma studzić zapędy kierowców.

Komendant zapowiada, że lubelska drogówka będzie bardziej przyjazna kierowcom. - Mam dość policji "krzakowej". Nasze radiowozy muszą być widoczne. Funkcjonariusze mają służyć ludziom. Chcę, żeby w razie potrzeby policjant wysiadł z radiowozu i w newralgicznych punktach pokierował ruchem - tłumaczy Buczek. - Chcę też, żeby policjanci ruchu drogowego gromadzili jak najwięcej informacji od kierowców. Wiedzieli, w których miejscach w mieście jest niebezpiecznie i reagowali na te zagrożenia - dodaje.

Co mówią statystyki?

Tylko w pierwszych 10 miesiącach tego roku na terenie Lublina i powiatu lubelskiego doszło do 388 wypadków, w których zginęło 36 osób, a 495 zostało rannych.

Wśród ofiar było 151 pieszych. Jak mówią policjanci, jedną z podstawowych przyczyn wypadków była nadmierna prędkość i niedostosowywanie jej do warunków panujących na drodze. Do kolejnych przyczyn wypadków policja zaliczyła nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu i nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Okular

Pan Jacek Buczek powinien zostac szefem policji drogowej w Polsce. Moje uznanie.

j
jax

Może zamiast fotoradarów umieścić na przejściach dla pieszych sygnalizatory świetlne. Wprowadzanie na szeroką skalę policji elektronicznej jest krótka drogą do wprowadzenia systemu totalitarnego w państwie, dowodem fotoradar w śmietniku a może podsłuch w mieszkaniu. To już było

J
Josef46

Jeden z komendantów głównych wyprowadził policję z krzaków,ale kiedy go odwołano,Z POWROTEM WROCILI W KRZAKI.Policja kocha krzaki i tę miłośc należy odkrzaczyć,bo obrzydliwie wygląda!

b
bree

Kto uwierzy w takie kosmetyczne zmiany?

M
MUMU

DLACZEGO TAK MAŁO MÓWI SIĘ O OBOWIĄZKU PIESZEGO PRZY PRZEJŚCIU PRZEZ JEZDNIĘ,WCHODZENIE PRZED NADJEŻDŻAJĄCE POJAZDY,WYSTAWIENIE NOGI NA PASY PRZEJŚCIA 5 M PRZED NADJEŻDŻJĄCE AUTO I CZEKANIE NA REAKCJĘ KIEROWCY.AUTO NIE ZATRZYMA SIĘ W MIEJSCU,TAK MOŻE BYĆ TYLKO NA FILMACH RYSUNKOWYCH DLA DZIECI.

G
Gość

Do czasu, Maciusiu, do czasu... niejeden już tak myślał, a paru z nich już nigdy żadnego przepisu nie złamie...

M
MACIEK

A ja mam radyjko CB i przepisy drogowe mam w du..e !

L
L

Nie dostrzegłeś ironii w tym cytacie, czy też aż tak jesteś przekonany o własnej "lepszości" nad każdym, kto się z Tobą nie zgadza? A co do angielskiego i "Polski bycia Polską" - co, miałem Aerosmith tłumaczyć, gubiąc rym i rytm oryginału? A może mam ich nie słuchać i darzyć pogardą,. bo nie są z naszego podwórka? Może umieść swoje zdjęcie, aryjski wojowniku, to zobaczymy, czy też "jest dopełnieniem" Twoich błyskotliwych, jadowitych komentarzy.

i
isa

No i odpowiedziałeś sobie sam! Wobec tego jestem lepszy, niż ty, to fakt! I wcale nie nobilituje Cię fakt pisania po angielsku, bo dzieki Bogu, na razie Polska jest jeszcze Polską, mimo usilnych staran półTuska i kłamczuszka Sikorskiego! Jednak w tym konkretnym przypadku, to wypowiedź p.komendanta określa go znakomicie, a twarz jest tylko dopełnieniem. Eto wsio(tym razem po rusku)

g
gg

po komentarzach widać że wam nic nie pasuje, a to przecież jest w końcu jakieś pozytywne podejście do tematu bezsensownych ograniczeń prędkości i wygodnictwa panów z ruchu drogowego. Popieram w całej rozciągłości plany pana komendanta i oby na słowach, jak zwykle się nie skończyło.

k
krzesimir

Dopóki nie zmieni się mentalność polskich kierowców,nic nie zmieni się na drogach i nie pomoże nawet budowa autostrad czy ekspresówek.Czy ktoś wierzy w to,że na autostradzie nie będą przekraczać prędkości?
Tak naprawdę to takiego chamstwa jak na lubelszczyźnie nie spotyka się w innych rejonach kraju a jeżdżę bardzo dużo.

k
kierowców"....

Ciekawy jestem co to za kierowcy,może tacy co im mało brakuje do 100-lat.
Druga sprawa niech policja sprawdzi statystycznie ilu Lublinian uczestniczy w wypadkach,a ilu wiechci z pod lubelskich wiosek i wtedy wyciąga jakieś wnioski.
Stawianie tego g..a nic nie dało i nie da jak pokazuje życie,niech się wezmą za budowę dróg i niech szukają instruktorów jazdy,bo to co widzę na co dzień,to zgroza i wołanie o pomstę do nieba....

K
Kierownik

"Żadna z dróg krajowych na Lubelszczyźnie nie spełnia standardów bezpieczeństwa Unii Europejskiej " Ciekawe kiedy za to sie wezmie nasz lokalna policja???

z
zz1

to bądźcie konsekwentni. W Lublinie naprawdę jest dużo odcinków, gdzie można podwyższyć dozwoloną prędkość. Teraz chodzi mi o cały odcinek ul. Jana Pawła II- na odcinku od Krochmalnej do Filaretów ogr. do 80 (2 jezdnie, 3 pasy ruchu, odseparowany ruch pieszy i rowerowy),a dalej do końca do 70.

z
zz1

to bądźcie konsekwentni. W Lublinie naprawdę jest dużo odcinków, gdzie można podwyższyć dozwoloną prędkość. Teraz chodzi mi o cały odcinek ul. Jana Pawła II- na odcinku od Krochmalnej do Filaretów ogr. do 80 (2 jezdnie, 3 pasy ruchu, odseparowany ruch pieszy i rowerowy),a dalej do końca do 70.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3