MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koniec zbiórek charytatywnych na FB i Instagramie. Co z potrzebującymi?

Anita Persona
Zbiórki charytatywne na FB i Instagramie przestają działać. CO zrobić?
Zbiórki charytatywne na FB i Instagramie przestają działać. CO zrobić? dole777/Unsplash
Facebook i Instagram, czyli serwisy społecznościowe firmy Meta wprowadzają duże zmiany. Jedne z nich dotyczą zbiórek charytatywnych organizacji pozarządowych, które znikną z platform. Dlaczego i co z potrzebującymi, na których fundusze zbierano na FB i Instagramie? Sprawdź.

Spis treści

Zbiórki charytatywne na Facebooku i Instagramie stanowią popularne i skuteczne narzędzia do pozyskiwania funduszy na różne cele, począwszy od indywidualnych potrzeb medycznych, a skończywszy na wsparciu organizacji non-profit.

Na Facebooku użytkownicy mają możliwość tworzenia zbiórek bezpośrednio na platformie, określając cel finansowy, czas trwania oraz szczegółowy opis celu. Proces tworzenia zbiórki jest intuicyjny i prosty, a użytkownicy mogą łatwo zapraszać znajomych do wsparcia i udostępniać zbiórkę na swoich profilach oraz w grupach.

Instagram, będący z kolei platformą bardziej wizualną, umożliwia użytkownikom dodawanie naklejki „Darowizna” w Stories, co pozwala na przekazywanie darowizn bezpośrednio z relacji. Użytkownicy mogą wybrać organizację non-profit, którą chcą wesprzeć i zachęcać swoich obserwatorów do donacji.

Ponadto możliwe jest dodanie przycisku „Darowizna” w opisach postów, co zwiększa widoczność zbiórek. Instagram integruje się z systemem zbiórek Facebooka, co umożliwia łatwe zarządzanie i promowanie zbiórek na obu platformach jednocześnie. Niestety, tak było jedynie dotychczas, a teraz się to zmieni.

Koniec zbiórek na FB i Instagram od 1 lipca

Mam złe wieści dla wszystkich prowadzących lub zamierzających założyć zbiórkę charytatywną na serwisach Instagram lub Facebook. Niestety, według nowych przepisów od 1 lipca 2024 r. nie będzie to już możliwe, a platformy firmy Meta przestaną umożliwiać tego typu finansowanie różnych akcji. Wprowadzane obecnie zmiany obejmują przy tym całe EOG, czyli Europejski Obszar Gospodarczy, w tym też Polskę.

Na szczęście nie oznacza to wcale, że nie ma wyjścia z tej pozornie trudnej sytuacji, w ramach której mogłoby potencjalnie ucierpieć wiele szlachetnych akcji. Według nowych przepisów wszystkie zbiórki charytatywne muszą się bowiem jedynie przenieść na platformy im dedykowane, jak choćby pomagam.pl. To natomiast nie tylko nie przeszkodzi, ale pomoże wszelkim akcjom, ponieważ platformy tego typu z reguły oferują dodatkowe wsparcie zarejestrowanym inicjatywom, w tym promocję i doradztwo.

Wokół końca zbiórek na Facebooku i Instagramie pojawił się szum, jednak nasz polski rynek crowdfundingu jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Warto podkreślić, że serwisy takie jak Pomagam.pl oferują darmowe zbiórki dla organizacji pozarządowych i mają dla nich dedykowana ofertę. Jako Pomagam.pl od lat współpracujemy z tysiącami organizacji, które dzięki nam zbierają fundusze. Widzimy ogromną szansę w tej zmianie, która wielu organizacjom umożliwi poznanie naszej platformy i korzystanie z jej benefitów takich jak eksperckie wsparcie i szkolenia, kontakt z darczyńcami, możliwość prowadzenia akcji specjalnych na dedykowanej stronie, czy bezprowizyjna wypłata zebranych środków – mówi Dobrosława Gogłoza, dyrektor zarządzająca Pomagam.pl.

Oznacza to jednocześnie, iż Facebook i Instagram nie przestaną wspierać akcji charytatywnych, a jedynie nie będą oferować narzędzi do ich organizacji. Teraz więc, od lipca, platformy z akcjami charytatywnymi będę ogłaszać konkretne akcje za pośrednictwem FB i Instagrama, a posty te będą przekierowywać chętnych do udzielenia pomocy na te właśnie, zewnętrzne serwisy crowdfundingowe.

Co ze zbiórkami obecnymi?

Warto zaznaczyć, że jak już wspomniano, przekierowanie użytkowników na zewnętrzne platformy charytatywne będzie wdrożone od 1 lipca. Do tego czasu wszelkie fundusze zebrane na Facebook i Instagram na obecnych zbiórkach zostaną przekazane ich założycielom (do 15 lipca). Tymczasem, aby przygotować się do zmian, należy według wytycznych:

  • Migracja zbiórek: Organizacje pozarządowe powinny jak najszybciej przenieść wszystkie swoje zbiórki prowadzone w Meta na inne platformy crowdfundingowe, aby uniknąć przerw w pozyskiwaniu funduszy. Kluczem jest to, aby postawić na duże i znane platformy crowdfundingowe takie jak Pomagam.pl, które mają zasięgi i cieszą się zaufaniem ludzi. Warto również wybrać serwisy darmowe, by 100% zebranej kwoty trafiało na wskazany cel.

  • Komunikacja z darczyńcami: Kluczowe jest, aby organizacje poinformowały swoich darczyńców o nadchodzących zmianach i nowych metodach wsparcia. Jasna i przejrzysta komunikacja pomoże zachować zaufanie i zaangażowanie darczyńców. Może to być w formie posta w mediach społecznościowych lub newslettera do darczyńców.

  • Poznanie nowych narzędzi: To doskonała okazja dla organizacji pozarządowych, by zapoznać się z aktualną ofertą platform crowdfundingowych. Serwisy takie jak Pomagam.pl mają dedykowaną ofertę dla NGO i dostarczają korzyści w postaci skutecznej promocji zbiórki, dotarcia do nowych darczyńców czy wsparcia ekspertów od fundraisingu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski